Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16721 til 16740 af 135324
-
At forkorte/reducere
ForumindlægHej Jeg sidder og laver matematik, og er nået til nogle opgaver hvor man skal forkorte mest muligt. Sådan lyder opgaverne: 3kwS ---------- 9w Det har jeg fået til 3kS ------- 9 er det rigtigt? også er der det her stykke: 4xy+12yz -... -
Hjælp til logisk tænkning
ForumindlægHej kloge matematik hoveder Jeg er strandet med en opgave om logisk tænkning som jeg finder ret umulig, så tænkte nogen måske ville give det et skud. Har vedhæftet et billede hvor opgaven er beskrevet -
Bestem f39;(-1) ud fra graf
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i matematik, hvor jeg ud fra en graf skal aflæse f39;(-1). Jeg har vedhæftet billedet med grafen. Mit umiddelbare gæt er, at svaret er f39;(-1)=2. Men er ikke sikker. Tak på forhånd! -
noter tak
Forumindlægnogle der ligger med nogle noter da jeg skal op i mundtlige matematik ku det være rart med nogen som passer til mundtlig matematik eksamen -
Arkitekt uddannelse
ForumindlægEr det meget nødvendig at man har matematik på A niveau? Vi skal vælge valgfag, og er meget i tvivl om det skal være Engelsk A eller Matematik A? -
Grænserne i denne opgave?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at finde grænserne i denne opgave 7.014 fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau" To funktioner f og g er givet ved f(x) = √(10-2x) og g(x) = -x Graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x = -... -
# spørgsmål til mundtlig årsprøve
ForumindlægSkal til mundtlig årsprøve i matematik og der er 3 underspørgsmål jeg ikke lige kan. Håber i kan hjælpe.Gør rede for andengradspolynomiers faktoricering, (dvs. bevis at: ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2))Definer cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen.Gør rede for at punkterne (x,log(f(x))) ligge... -
Stamfunktion - Beregne K
ForumindlægHej :) Så jeg er i øjeblikket i gang med en eksamensopgave i forbindelse med forberedelse til skriftligt matematik eksamen. I forbindelse har jeg downloadet nogen vejledende løsninger fra Studienet fra tidligere eksamensopgaver. Jeg er dog stødt på et problem. Problemet gælder at Studiene... -
Forkort brøker & Omskriv
ForumindlægHeej. Jeg har matematik aflevering for til i morgen og har problemer med 2 opgaver. Forkort mest muligt: 1) 15/40, er det så ik = 3/8 ? 4) 20/48 (Den ku39; jeg ik regne ud) 8) 32/56 (Den ku39; jeg ik regne ud) OMSKRIV TIL BLANDET TAL: Jeg har helt glemt hvordan man omskriv... -
Lektie hjælp søges!!!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. jeg bor lidt ude for Odense, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man... -
Bonus for fag
ForumindlægHvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Andre der skal læse Oecon i Århus?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden -
Bestem vinklerne i trekant
ForumindlægHej. Er igang med en matematikaflevering, men kan ikke finde ud af at bestemme vinklerne i en trekant hvor tre sidelængder er oplyst. Sidelængderne er: a=5, b=2, c=3 Jeg ved godt hvordan man gør, hvis man kender to sidelængder og en vinkel. Men ikke når man ikke kender nogle vinkler. Så er det j... -
eksamen...?
ForumindlægJeg ville bare lige spørge, jeg er ikke ligefrem en haj til matematik og skal til eksamen i næste uge. Men hvad sker der egentlig til en matematik eksamen, man trækker et emne eller et spørgsml, men er det så meget bevisførelse eller skal mere vise nogle opgaver eller hvad? (Skal nok lige tilføje... -
Hjælp? Reaktionsbrøk - Enhed??
ForumindlægFe3+ (aq) + 3 C2O42- (aq) ? Fe(C2O4)33- (aq) Reaktionsbrøken for denne reaktion er: [Fe(C2O4)3^(3-)] / [Fe^(3+)] * [C2O4^(2-)]^3 Der spørges til hvilken enhed reaktionsbrøken har? -
Spørge til Recursion
ForumindlægHej SP Først og fremmest: en der kan forklare mig, hvad recursion er inden for matematik? Jeg har et lille eksempel, som jeg ikke forstår: Håber der en der kan hjælpe mig med, at forstå det (eksemplet er herunder) The sequence of Fibonacci numbers. Here one starts with the first two numbers in... -
Hjælp til aflevering - 2 opgaver
ForumindlægHej med jer, Sidder her og bøvler med 2 opgaver fra Stx matematik B august 2009. Det er opgave 8.109 (opgave 14b) og 8.116 (opgave 7). Jeg har selv prøvet at komme med et bud på de to opgaver, men mangler ligesom, at få bekræftelse i, om det er rigtigt. Jeg har lavet opgaverne inde i word, ... -
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
kontinuetet - hjælp
ForumindlægUdregn Δy ud fra punktet 3 for f(x) = x2 -2x, og vis at f er kontinuert i 3 Udregn derefter Δy med udgangspunkt i x0, og vis at f er kontinuert i x0 Gør derefter rede for, at f er kuntinuert. Hjælp tak? -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen
