Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16761 til 16780 af 156338
-
Diffusion og osmose
ForumindlægNu har jeg læst om de to ting i, Biologi til tiden, BIOS, RAM på biologien og basisbog i/for biologi, og jeg forstår stadig ikke, hvad diffusion og osmose er. Er der nogle, som gerne vil forklare på en meget forstående måde, da jeg kun er folkeskoleelev. På forhånd tak. -
induktiv, hypotetisk-deduktiv eller falsifikation?
ForumindlægHej, nu har jeg skrevet om fedme i biologi i hhv. dansk og biologi, og jeg er i tvivl om, hvilken metode jeg har brugt i biologi. Har skrevet om hvilke sygdomme fedme kan forårsage, og hvad man kan gøre for at forebygge fedme, så hvad er metoden? På forhånd tak -
Spørgsmål omkring nulreglen
ForumindlægJeg er kommet noget i tvivl, jg sidder her og repeterer opgaver uden hjælpemidler, så de er i frisk erindring til skriftlig eksamen på mandag kl. 9 Det er matematik B på HF-niveau - og det er uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Redegør for at ligningen 0 = x(x2 + 2x + 4) har netop én lø... -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ... -
Jura 2011 ?
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 6,0 og kan nok ikke komme ind på Jura studiet, som jeg ellers virkelig gerne vil. Er der overhovedt mulighed for at komme ind på Jura alligevel? Måske nogle suppleringskurser eller noget helt andet.. Er lidt på spanden. Håber I ved noget. -
Matematik opgave
Forumindlæg(a) En snor med en længde på 1 meter tænkes delt i to stykker, af hvilke der dannes henholdsvis et kvadrat og en cirkel. Hvor langt et stykke af snoren skal man bruge til kvadratet, hvis det samlede areal af kvadratet og cirklen skal være mindst muligt? 0,5=s*s, eller 0,5=r*r 0,5=r2*3,14 1=r*... -
Vektorer
Forumindlægom to vektorer a og b gælder: |a|=2 |b|=3 |a+b|=3 Bestem gradtallet for vinklen mellem a og b. skal vel finde prikproduktet; og skal derfor bruge |a-b|*, men ved ikke hvordan jeg finder den? *a·b=0,5(|a|^2+|b|^2-|a-b|^2) -
Bevis Toppunkt
ForumindlægHej :) Jeg skal op til årsprøve i mdt. matematik. og jeg vil skal bevise toppunktet i en andengradspolynium. Jeg har det lige nu kun på c niveau så det skal være en meget enkel måde at gøre det på. x kordinatet har kender jeg allerede beviset på da jeg beviste d=0 så mangler bare at bevise -d/4a ... -
regression ???????
Forumindlægnedestående tabel viser sammenhængen mellem vægt og energibehov for en række forskellige vadefugle: Fuglens navn sandløber almindelig ryle sneppeklire strandhjejle hvidvinget klire fuglens vægt i gram 28,4 56,7 ... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej Jeg er en pige på 20 år der i dag har været oppe til eksamen, samfundsfag B. Jeg går på HF på VUC. Jeg har haft en lærer der ikke bryder sig om mig og mine 3 veninder.. Pointen er at jeg var til eksamen i dag og fik 00. Jeg kunne mit pensum og lavede en fejl hvor jeg kom til at bytte o... -
Parameterfremstilling - Længde fra plan til punkt
ForumindlægSkal finde længden mellem punkt A og B. Jeg har prøvet at skrive parameterfremstillingen op, hvor jeg kan få min retningsvektor, ved at minusse stedvektor B og stedvektor A med hinanden (ret mig gerne, hvis det er forkert forstået) Dernæst har jeg min stedvektor, som er det punkt der startes fra... -
Resume af sports leader.
ForumindlægGod aften alle. Er der nogle herinde som har lavet et resumé og karakteristik osv. Af et eksamens sæt som hedder sports leader ? Engelsk B niveau. Kunne være til en stor hjælp hvis nogle venlige sjæle gad hjælpe. Skal aflevere den søndag aften og vil gerne komme i gang. Har dog svært ved at for... -
En mat/fys opg. skrevet i TI InterActive! som jeg savner hjælp til
ForumindlægEn mat/fys opg. skrevet i TI InterActive! som jeg savner hjælp til. Jeg har fået opgaven for i matematik b-niveau, men den minder meget om en fysik opgave. Nogle der kan matematik og fysik, som kan hjælpe mig! Kan sende den gennem mail? - da jeg ikke kan kopiere den her t indlægget... -
Forberedelse?
ForumindlægHejsa. Jeg er en pige, som til sommer skal have psykologi på B niveau. Jeg vil gerne være psykolog, så vil gerne klare mig rigtig godt. Nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig, så jeg kan få et godt indblik i det inden jeg starter på gymnasiumet? Noget der er godt at vide? Hjemmesider,... -
Israel og Palæstina opgave
ForumindlægHej.... Jeg læser på lærerseminariet og skal meget snart aflevere historieopgave. Jeg har ikke altid så god til historie. Me har nu kastet mig ud i det. Jeg ville høre om der er en der vil læse min opgave og sige om det er helt hen i skoven og om niveauet lyder for lavt. Det handler om ca. otte ... -
socialsdarwinismen?
Forumindlæghej alle derude ;-) mit spørgsmål lyder således: hvad gik socialdarwinismen ud på ? jeg har læst lidt på google, men er der en som er sød og fortælle mig kort, på et nemmere niveau, hvad det gik ud på? spøgsmålet som er min lektie lyder nemlig således kan man ud fra disse oplysninger bruge social... -
At blive bedre til matematik
ForumindlægHejsa. Jeg kæmper en del med matematik på B-niveau. I forvejen sørger jeg for, at tage notater og benytte mig ff den hjælp jeg kan få, desuden bruger jeg frividen.dk I øjeblikket har vi differentialregning, hvilket jeg synes er meget svært. Er der nogle forslag til hvordan man kan blive bedre ... -
Vil du hjælpe mig med at reducere denne?
ForumindlægJeg har brug lidt for hjælp. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal reducere denne: (a-b)^2+(a-b)(a+b)-a^2 Skal jeg ikke først gange parenteserne, i midten, sammen? -
TI Voyage 200 SÆLGES
ForumindlægEftersom jeg ikke længere har Matematik (b-niveau) vil jeg gerne sælge min TI Voyage 200.. Lommeregneren er et KRAV sammen (Denne eller TI89) efter den nye reform, hvis du skal have matematik på B- eller A-niveau. Billigste nypris i butik på nettet er 1733kr. Jeg sælger min for 1000 kr incl porto... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s...
