Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16761 til 16780 af 26896
-
redoxreaktion
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen og et af mine spørgsmål er at "Indrag det periodiske system til en forklaring af, hvorfor der kan ske en redoxreaktion" Er der en der kan forklare mig sammenhængen mellem de 2, kan simpelthen ikke regne det ud og det er det sidste jeg... -
Hjælp til korrekt oversættelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen som har mulighed for at hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger fra dansk til spansk: Forklaringen er, at det danske monarki har formålet at modernisere sig. Da Mary og Frederik giftede sig, var danskerne ellevilde, og gaderne var fyldte med danske o... -
Dette burde skrives i nutid Helle Helle - Symbolik
ForumindlægLeder efter lidt yderligere analytisk forklaring omkring kufferten, togstationen og togenes symbolske betydning i Helle Helles roman 'Dette burde skrives i nutid'. Nogen der eventuelt har arbejdet med romanen og som vil hjælpe en studerende der mangler ekstra fylde i hendes opgave? Tak ... -
Integrationsteorier
ForumindlægHej Jeg har fået udleveret en pørgsmål, som lyder sådan her: Diskuter om hvorvidt de meste udbredte teorier om europæisk integration kan forklare årsagerne til og drivkræfterne i Brexit. Jeg ved netop ikke, hvilken teori man kan bruge til at forklare Brexit, om det er intergorvenmentalime elle... -
Syrer og baser - pH efter blanding og titreringskurver
ForumindlægHej Jeg sidder med 2 opgaver (kaldet 1 & 3). Hvor jeg har en del problemer, jeg har forsøgt og komme i gang, men det går bare ikke så godt. Det er specielt del opgave c) og d) i opgave 1, og del opgave c) i opgave 3. Jeg har vedhæftet det arbejde, jeg har lavet. Kunne jeg få en forklari... -
Integration!
ForumindlægHey nu er det længe siden jeg sådan rigtigt har haft matematik. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man integrerer denne ligning. jeg vil helst gerne have forklaringer og ikke bare et resultat så jeg kan forstå hvad der sker :)! Har selv en ide om at C kan sættes ud for integralet men så ... -
Ordstilling i tysk
ForumindlægHejsa Kan simpelthen ikke huske hvordan ordstilling skal være ved 3 verber og hvordan verberne så skal bøjes. Jeg kunne godt bruge en forklaring så jeg kan huske det. Vil gerne vide både i bisætninger og hovedsætninger. Eksempel: Hun er flere gange blevet overfaldet Han har været ude at stå ... -
Isolering.
ForumindlægHej, jeg står med et problem vedr. isolering af C2 i øverste formel og Q i nederste formel. H1/H2 = (C1/C2)^2 V = √(2*Q/Q) Parentesen i den sidste ligning er for at symbolisere at "2*Q/Q" er "under" kvadratrodstegnet :) Håber der er nogle der kan hjælpe og evt. komm... -
Differentialet af en sammensat funktion
ForumindlægHej derude. Jeg skal differentiere følgende funktion ift. x = f(x) = e3x^2 Jeg skal gøre brug af reglen for sammensatte funktioner og har forsøgt et par gange, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan jeg når frem til facit, som er: 6e3x^2·x Kan i hjælpe mig med en forklaring. P... -
angående et forsøg
ForumindlægI et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det.... -
find energitab i en transformer
Forumindlæghej. Jeg er igang med en rapport hvor jeg arbejder med transformer og skal finde spændingen der kommer ud af den sekundære spole men har problemer med at finde mængden af energitab. I vores fysik bog står der en formel for beregning af energitabet men uden forklaring. Formlen er: Ptab2/Ptab1 = (... -
Valg og demokratiske processer eksamen
ForumindlægHey Jeg har været så heldig at trække mundtlig samfundsfag. Jeg har derfor også trukket emne og jeg trak "valg og demokratiske processer". Er der nogen der har forslag til nogen problemstillinger? også gerne en forklaring på hvad emnet egentlig går ud på vil være fint. Har lidt svært v... -
Absorbans og standardkurver
ForumindlægHej, Er der nogle, der har mulighed for at hjælpe med denne (simple) opgave, som jeg har besvær med? Meget gerne også med en forklaring! :-) Herunder også spørgsmålet: Angiv med udgangspunkt i standardkurvens udseende om det er absorbansen af substratet eller absorbansen af produktet, som mål... -
Bistadets forbrug
ForumindlægJeg har brug for hjælp! Jeg skal tegne et cirkeldiagram, der viser forbruget af honning, pollen og vand i juli måned. Gram honning i Juli måned: 16710 g. Gram pollen i Juli måned: 10155 g. Gram vand i Juli måned: 6210 g. Giv gerne forklaring og facit så jeg kan selv næste gang I forve... -
Delprøve 1 opg. - andengradsligning
ForumindlægHej Mangler hjælp til at løse/forstå a) i opgaven. Se billede for opgave. Menes der bare at b = 1? også er det bare og regne diskriminanten ud med b = 1. Søger en løsning og en forklaring på hvad der menes. Opgaven er fra "Vejledende Enkeltopgaver - Matematik hf B-niveau - Marts 2019"... -
eksponentiel
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål angående eksponentielle funktioner. Hvorfor foudsætter man altid at a er større end 0? Kan a i en eksponentiel funktion ikke være 0? Og hvorfor forudsætter man også altid, at b er større end 0 også? Håber nogen kan komme med en forklaring, da jeg ikke ved hvorfor vari... -
"Den røde labyrint" af Lars Kjædegaard
ForumindlægHej.. Jeg er lige blevet færdig med at læse "Den røde labyrint" af Lars Kjædegaard, og jeg skal nu til at lave en analyserende artikel om den. Jeg er dog stadig lidt i tvivl om selve plottet og hvem der egentlig står bag hvilke mord. Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring af det? :) -
Reducér udtryk
ForumindlægEn der kan hjælpe mig og evt give mig en forklaring på hvordan jeg reducerer disse tre udtryk. Har søgt i lang tid, men de giver stadig ikke helt mening for mig. På forhånd mange tak!! (5 - 7 z) 7 z 8(8x - y) +7 (3y - 8x) 5x-6y+5z-(5x^2+2x-7y) -
Redox reaktion :/
ForumindlægHej SP, jeg har desværre meget svært ved følgende redoxreaktioner: Mg (s) + CuSO4 (aq) --> MgSO4 (aq) + Cu (s) Mg (s) + Fe(NO3)3 (aq) --> ? En nærmere forklaring på hvordan redoxreaktioner korrekt afstemmes sættes meget pris på :) Håber i kan hjælpe :) Påforhånd tak -
HJÆLP til fældningsreaktioner
ForumindlægFældningsreaktioner som jeg skal lave til ionreaktionsskema og stofreaktionsskema kan i hjælpe mig det er vigtigt jeg skal bruge det til mit projekt i kemi. Det er de fire fældningsreaktiner: 1. Nal og AgNo3 2.AgNo3 og Na3 Po4 3. Na3Po4 og Ca(No3)2 4. Ca(NO3)2 og K2SO4 De skal skrives i...
