Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16821 til 16840 af 72126
-
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
1 måned til sidste skoledag!
ForumindlægNu er der ikke lang tid til sidste skoledag for 3g'erne! men alligevel synes jeg tiden er uendelig lang! ARG! Jeg gider ikke mere! Giv mig nu bare fri! hehe Håber der er andre, der har det på samme måde! -
SØGER HJÆLP TIL HISTORIE - ODENSE
ForumindlægHej alle. D. 27/06-2012 bliver jeg student, men dette kommer ikke af sig selv. D. 26/06 trækker jeg mit emne i historie, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at finde en som gad at hjælpe et par timer tirsdag d. 27. Dette er selvfølgelig imod betaling. Hvis der er nogen som er klar p... -
Forskelle på uni'erne? Fordomme vs. Fakta
ForumindlægHej Da jeg om nogen tid skal til at læse videre vil jeg gerne høre jeres mening om de forskellige uni'er. RUC og Ålborg, både overordnet set og strukturisk mi´nder om hinanden. Samme ligehedstræk gælder for KU og Arhus. Men hvad med syddansk? Og hvad er de centrale forkelle mellem hhv, Ålbo... -
integralreging og stamfunktion
Forumindlægjeg fået følgende eksamens spørgsmål. gør redefor begrebe stamfunktion, her under regneregler for ubestemte integraler. i redgørelsen af begrebet stamfunktion. skal jeg bare sige at i integral regning benytter man sig af stamfunktion, fordi i integral regning der har man den aflede funktion og ma... -
K: psykologibøger til KU 1. semester
Forumindlægjeg søger brugte bøger til 1. semester i psykologi på KU giv lyd hvis du ligger inde med nogle du vil sælge mig -
Dumpede alle fagene på først år uni
ForumindlægHej! Hvad sker der hvis man har dumpet alle fagene på første år af universitet? -
Huske beviser
ForumindlægEr der nogle generelle råd og regler, som der gør at man bedre kan huske matematiske beviser? Jeg synes det er svært at huske, men min lærer siger vi får brug for det, hvis vi kommer op i mundtlig eksamen :( -
uddannelse
Forumindlæghvordan kand et være at vi i danmark klarer os dårligere end andre lande der bruger færre penge på uddannelse? vi siger heæe tiden at den sociale arv stadig eksisterer men det gør den jo egentlig ikke i forhold til uddannelse. tal viser at flere og flere unge der ikke kommer fra en akademisk fam... -
A niveau?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og på mandag får vi en prøve i matematik fra gymnasiet i matematik på a niveau. Jeg har rimelig styr på anden- og tredjegradsligninger, integral- og differentialregning. Og lidt styr på Vektorer. Hvad mangler jeg? -
Kan man rykke op i gymnasiet?
ForumindlægJeg har et meget specielt spørgsmål, som jeg håber på nogen kan svare! Kan man egentlig rykke op i gymnasiet? Fx: hvis man går i 1.g og niveauet er alt for nemt, kah man godt blive rykket op til 2.g. Håber at I kan besvare mit sære spørgsmål! Fortsat god sommerferie. Sørg for at få en m... -
Fravær inden man bliver smidt ud
ForumindlægHvor meget fravær skal man have på et gymnasium indtil man bliver smidt ud ? -
Logaritmefunktionen..
ForumindlægHey, sidder i en krise. Kan ikke løse den her: Log(x^2+64)=2 Er nået her, men ikke længere: =>log(x^2)+log(64)=2 Men med x^2,,.. er jeg fortabt?? Håber nogle kan hjælpe.. Mv -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
Vejlednig/ erfaringer fra mat. mundtlig eksamen på b-niveau
ForumindlægSkal til mundtlig eksamen i mat den 4. juni. ER MEGET BANGE! Vores lærer har absolut ikke forberedt os særlig godt/ vi har hverken afholdt prøveeksamner/ talt om hvordan det foregår/ hvad der bliver lagt særlig vægt på/ hvad der er godt at gøre osv. Vil gerne have nogle råd. evt. fra en der tidli... -
FSA HELP !
ForumindlægHej... Det her er meget vigtigt for mig. Jeg skal til FSA den 22/06 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Der er mange som fortæller hvor let det egentlig er at gå til mundtlig dansk, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes derimod at det lyder skræmmende. Jeg ved hvordan det hele skal foregå, men al... -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
sammenlignende analyse og fortolkning
Forumindlæghej til dansk mundtlig eksamen, kan man risikere at trække to tekster, man skal sammenligne. I timerne plejer vi bare at have en enkelt tekst, vi snakker om. Så jeg ville høre jer, hvordan i griber en sammenlignende analyse og fortolkning an? Har i hovedvægten på den ene, og når der er noget d... -
En brugers udtalelses
ForumindlægEn bruger herinde har udtalt sig således; Svar #1 d. 03-06-2005 kl. 13:56 af Skolefreak (Praktikant) ja.. jeg vil sige at baggrundsstofet er det vigtigste.. de læste tekster kan du kun perspektivere til.. det er også vigtigt.. men det allervigtigste er dog.. at snakke om den udleverede tekst ...
