Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16841 til 16860 af 18758
-
hjælp hjælp hjælp til matematik opgaver!!
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til nogle matematik opgaver som vi skal aflevere her senere. Opgave 4: Peter indsætter 6500 kr. i en bank til en fast årlig rente på 2,3%. a) Hvor stort et beløb står der kontoen efter 5 år? (10 point) Ditte indsætter 6500 ????. på en konto i en anden ba... -
Differentialligning - væksthastighed
ForumindlægI en model over antal 1000 gærceller, N, i en udtaget prøve fra ølbrygning, gælder det at dN/dt = 0,0008 * N * (660 - N) Her er t antal timer efter tilsætningen af gæren. Det oplyses, at N(0) = 5 a) Bestem den øvre grænse for antallet af gærceller i prøven. Den øvre grænse er 660. Det betyde... -
Vækstregning
ForumindlægHej, jeg sidder med en aflervering... og har virkelig svært ved en opgave. ville se om der var nogen der kunne hælpe Opgaven lyder på: Kvælstofindholdet i vandet sætter en grænse for den dybde, hvor havplanten ålegræs kan vokse. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem kvælstofindholdet i v... -
rettelse af tysk :-) grammatik..
ForumindlægDen unge mand. Den unge kvinde. Det lille barn. De unge mænd. De unge kvinder. De små børn. Kender du den unge mand eller den unge kvinde? Jeg ser ofte det lille barn på legepladsen. Ser du de kønne, unge piger derovre? Vi talte både med den unge mand og den unge kvinde. De boede i det røde hus. ... -
pleeeezz
Forumindlæghej Håber der nogen der har tid til at rette min stil, den skal afleveres på mandag. på forhånd tak! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansi... -
hjælp
Forumindlæghej Håber der nogen der har tid til at rette min stil, den skal afleveres på mandag. på forhånd tak! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansi... -
hjælp mig
ForumindlægHEJ Er du nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plzz. på forhånd tak!!! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansigtet. Engang var det e... -
dansk
Forumindlæghej Er der nogen der vil kigge min stil igennem. jeg vil virklige sætte et stort pris på det. pleez. på forhånd tak. Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan... -
Forslag til videreudvikling af Danmark
ForumindlægJeg har lavet nogle forslag til fremtidens Danmark og jeg kunne godt tænke mig at I kiggede det hele igennem for derefter at give det kritik. 1. Der indføres et regulært skattefrit bundfradrag på 100.000 kr. for alle over 18 år. 2. Der udarbejdes en skattereform hvor der betales 40 % af sids... -
respons på essay :) + lærerens respons
Forumindlæg(DET RØDE ER LÆRERENS RESPONS) (DEN FØRSTE DEL ER EN NY JEG HAR BEGYNDT PÅ) Ansvar Ansvar er for mig noget med at tage stilling. For eksempel at skulle sørge for sig selv, samt andre og tage konsekvenserne for sine handlinger. Det kan være, at en af mine venner er begyndt at ryge tage stoffer ... -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej :)Ved godt at jeg nok er ldit sent ude, men jeg skal op til eksamen i morgen (2g) og vil høre om der er nogle som ligger inde med nogle notater eller andet til disse tekster:Emma Lazarus: The new colossusBobbie Ann Mason: ShilohEwan MacColl: Green IslandBord Fáilte: IrelandBernard MacLaverty... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
Respons til opgave ?
ForumindlægHer er opgaveformuleringen: Form- og indholdsmæssige krav: Byg opgaven op, så du først giver et kort handlingsreferat (mellem ¼ og ½ s) Dernæst analyserer du Betragtning (husk fortælleteknik, komposition, tid, sted, miljø og karakteristik af de vigtigste personer, sprog) Omfang 1 ½ s. I Naja ... -
Tysk - HASTER!!
ForumindlægHej..Er der nogen der har lyst til at rette dette tysk til. Det er sikkert så forkert som noget kan være, men det er jo også derfor jeg spørger om hjælp!! Er der mon også nogen der kan fortælle lidt mere om Hamborg??DANSK:Hamborg er Tysklands næststørste by med 1,7 millioner indbyggere. Hamborg e... -
Oversættelse III
ForumindlægHej! Jeg har lavet denne oversættelse, dog ville jeg gerne vide, om det ser nogenlunde ud, og vil meget gerne have en rettelse af mine fejl :-) På dansk: Hispanics Den spanske befolkning vokser hurtigt. Mange af de såkaldte Hispanics taler overhovedet ikke engelsk. Myndighederne har efter... -
Skr. eks. STX-B
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-B. Som sædvanlig er det meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og alt muligt andet.... Opg. 1 f'(x)=6x^2+8x Opg. 2 f(x)=2x-5 Opg. 3 F(x)=2x^3+8 Opg. 4 |DF|=21 Opg. 5 P: a>0, c>0, d<0 Q: a<0, c<0... -
Lidt repetition
ForumindlægOpgave 1 En funktion f er givet ved forskriften f(x)=In(2x-6) Bestem definitionsmængden for funktionen f Man kan ikke tage Ln af 0 eller et negativt tal. f(x), værdimængden må altså ikke være 0 0=Ln(2x-6) e0=eLn(2x-6) 1=2x-6 1+6=2x-6+6 7=2x 7/2=2x/2 x=3,5 x skal altså være større end ... -
Opgaver med rørringspunkt for tangenter
ForumindlægOpgave 1 a) Funktionen f er givet ved f (x) = 0,5x3 − 3x2 + 4,5x + 2 . a) Bestem ved hjælp af f ′(x) monotoniforholdene for funktionen f . f'(x)=1,5x2-6x+4,5 Finder f'(x)=0 for at kortlægge monotoniforholdene f'(x)=1,5x2-6x+4,5=0 x=1 og x=3 x 0 1 ... -
rettelse af kort oversættelse..tak!
Forumindlæghej.. er der nogen som gider at kigge på min oversættelse.. på forhånd tak Han var sikker på, hvad han ville, mens hun på den anden side ønskede mere tid til nøjere overveje sagen. Igen og igen hævdede han, at han efter moden overvejelse havde fundet en løsning, som også hun uden det mindste bes...
