Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16841 til 16860 af 135324
-
Potens til brøk
ForumindlægSkal omskrive denne potens til brøk 3−5 kan slet ikke se hvordan jeg gør -
nogle mat. opgaver (sproglig hn)
ForumindlægHey, jeg skal til eksamen i morgen i matematik for sproglig hn. Jeg sidder derofor og forbereder mig ved at regne nogle opgaver ud, men er stødt på nogle problemer :-/ (jeg vil ikke have opgaverne regnet ud, men bare en forklaring på hvordan opgaverne skal løses.)1. En cirkel har ligningen x^2+4... -
120 kr i timen ;)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tilbyder 120 kr i timen for at få rettet min srp opgave :) i Historie Aog Matematik A! hvis du mangler penge så skriv. -
Mat A hjælp
ForumindlægHej søger en som læser matematik på uni eller en lærer i faget, jeg har bruge for hjælpen hurtigs muligt og penge kan vi snakke om når du kontakter mig for resten jeg er fra Aarhus . -
Jeg vil gerne sige..
ForumindlægTAK! Til alle dem der har lavet mine matematik og tysk afleveringer, og alle dem der har lagt gennemgange til Dansk, religion og old ud! Haha, tak! Jeg er student, og besøger nok aldrig denne side igen :D YEAH!! Takker.. -
Hjælp til at finde opgaver på nettet
ForumindlægHej allesammen.. Ifølge min lærer skulle der ligge vejledende matematik opgaver her på nettet, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal lede efter dem.. Er der måske nogen der kan hjælpe mig? Mette -
HJÆLP !!! :/
Forumindlæg-0,008x^2+1300x-0,0024x^2-10^6, hvordan bliver den -> –0,0104x^2+1300x-10^6.. kan simpelt hen ikke se logikken i , hvordan den skulle bliver 0,0104?? Det er til matematik afl, og tak på forhånd! -
Er det bedst med Enhedscirklen??
ForumindlægJeg hjælper den her 2g39;er med at blive klar til mundtlig matematik. Et af de spørgsmål der siger definer Cosinus og Sinus. Er det ikke bedst at komme ind på Enhedscirklen her?? -
Differentialkvotient
ForumindlægMin opgave lyder såldes: Bestem ved håndkraft ligningen for en tangent til grafen for funktionen for f. Funktionen f har forskrift f(x)=−2x2+5x−3 og røringspunkt for tangenten har førstekoordinat 2. 1) Hvad menes der med "håndkraft"? 2) Er der nogen der kan forklar... -
Opgave vektorfunktioner
ForumindlægHej jeg har en opgave i matematik der omhandler en svirreflues vingeslag. Opgaven lyder: Bestem farten for vingespidsen til tiden t = 0,00125 Ligningen hedder: x(t) = -0,5*sin(800*pi*t) y(t) = 3*cos(400*pi*t) I en tidligere opgave beregnede jeg at den har den tid i punktet 0,0, ved at sætte... -
Integral...HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har en opgave der siger at jeg skal bestemme integralet (som er vedhæftet). Kan virkelig bruge noget hjælp! Tusind tak -
Det glade vanvid: Pris på udstyr!
ForumindlægJeg har i dag modtaget brev fra mit kommende gymnasium om, at jeg er optaget.Jeg læste med stor interesse og glæde alle de papirer og foldere, der var vedlagt, indtil mine øjne faldt over en oplysning, som jeg synes, lyder helt fra forstanden:Da jeg skal have matematik på mindst b-niveau, er jeg ... -
klotte søger hjælp
Forumindlægsidder med min datter i 1 g og det er 35 år sidden jeg har haft matematik. Mable kan man ikke skrive i her så jeg kan ikke sende udregneinger på den første,,,,, men den har vi forhåbentligt fået styr på. opgave 4 B I VEDHÆFTET FIL kan vi ikke få hul på....nogle der gider hjælpe klotte med at... -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
Finde tangenter til funktionen f
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke rigtig kan finde ud af den sidste opgave. Den lyder sådan her: Grafen for funktionen f har 2 tangenter med hældningkoefficienten 3. - bestem en ligning for hver af disse to tangenter funktionen f er : f(x) = x^3 - 6x^2 + 12x - 4 Nogen der... -
Mat A - god idé??
ForumindlægJeg er i tvivl angående valgfag i 3.G - så jeg tænkte på om der var nogen af jer som havde lidt erfaringer omkring Matematik på A-niveau? Hvor svært er det? Og er det noget I har fortrudt? hvad angående eksamen? og karakterer dér? Er så forvirret, og ved ikke om jeg vil kunne klare det- har hørt ... -
Reducering
ForumindlægHvordan reduceres (x+3)-(x-3) ? -
eksponentielt
ForumindlægHej. Har jeg regnet denne opg. ud rigtig? -
Parentes i parentes?
ForumindlægHej :D Jeg har brug for hjælp til hvordan man regner en opgave ud når der er en parentes inde i en parentes. 2(9+3)+3(6(-2)-2):(6-2)(-3)-10 Det ville være dejligt hvis I kunne forklare det enkelt. Trin for trin På forhånd tak :D -
Bestået eller dumpet
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer herinde har jeg også fået huen på. Jeg sad og kiggede på mit eksamensbevis og fik øje på min uheldige matematik karakter fra 1.g. Jeg har afsluttet matematik på c niveau med en mundtlig karakter på 00 og en skriftklog karakter på 4. Spørgsmålet er så, er jeg dump...
