Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16841 til 16860 af 102572
-
bevis
Forumindlægbevis følgende og udnyt viden om differantialregning: for ethvert andengradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c gælder der, at toppunktets x-koordinat er bestemt ved: x=(-b)/(2a) hint: hvad er differentialkvoetienten lig med i et toppunkt?. -
1 lille engelsk sætning
Forumindlæghvordan vil I sige "han kunne ikke fordrage at flyve". He could not stand to fly / he could not stand flying?Er i tvivl om det skal være "to fly" eller flying? -
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
Binormialfordeling
ForumindlægHej Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en som vil vise og forklare mig et eksempel på beregning af en enkelt og en summeret sandsynlighed indenfor binormialfordeling i matematik. Mvh Peter -
En sætning
ForumindlægJeg har fået at vide af mine tysklærer, at der er noget forkerte ved: wegen mein schlect Noten i følgende sætning, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan omskrive det? Hele sætningen: Gestern war der erste Tag in der Schule, weil ich, bis jetzt, wegen meines schlechter Noten, schwänzte. ... -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
Opgavesæt Engelsk A 3. december 2013
ForumindlægHej. Jeg skal til terminsprøve på tirsdag i skriftlig engelsk A. Jeg ville høre, om der var nogen, der ved, hvor man kan finde opgavesættet fra den skriftlige eksamen på engelsk A den 3. december 2013? M.v.h. Andreas -
Tagrender
ForumindlægHej SP Jeg håber i vil være søde at hjælpe mig med matematikken: Opgaven: Undersøg, hvordan matematikken kan hjælpe jer med at fremstille modeller af tagrender. I kan tage udgangspunkt i en plade, der er 160 mm bred og 3 meter lang. I kan fx. undersøge, hvilke mål tagrendernes sider skal... -
Reduktion i antallet af eksamener fra næste år!
ForumindlægOrientering/debat Måske er det gået nogens næser forbi. Det har kun ganske kort (og meget upræcist) blevet beskrevet i medierne og rundt omkring på skolerne. Det er ihvertfald min opfattelse af kun de færreste er klar over at der fra næste år (gælder for dem der går til eksamen næste sommer) er e... -
Begynder
ForumindlægJeg har hørt om latex og kunne godt tænke mig at bruge det. Men hvilke programmer skal jeg bruge og har folk links der virker til disse:Jeg ved jeg skal have miktexHvad mere?Udfra screenshots, ser det ret avanceret ud. Men er det sådan at jeg kan nå at få sat mig ind i det så jeg kan få det med i... -
polær og upolær
Forumindlæghvordan finder man ud af om et stof opbygget af tre atoner er polært eller upolært? F.eks. hvis vi har C5H12O, hvad vil den så være? Endvidere er der nogle der har nogle gode noter til polære og upolære stoffer, da jeg står og skal til eksamen snart og ikke har helt styr på det :) -
Kontorelev - hvilke suppleringsfag?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 2. HF, og jeg har besluttet mig for at tage en HGS efter sommerferien, så jeg kan blive kontorelev. HGS varer fra september til december, og efter december begynder jeg så at søge, så jeg forhåbentlig får en elevplads efter sommerferien 2015. I mellemtiden (dec-aug) arbejd... -
Eksamen (A-niveau)
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak -
1.G
ForumindlægHej! Jeg går på en naturvidenskabelige studieretninger, har et par spørgesmål. Hvornår får man standpunkts karaktere, og i hvilke fag? Jeg har mediefag på c, får jeg så standpunkt i det? Jeg er midt i grundforløbet, men får jeg karakterer i ng, nv, og ap? -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
Bestemme forskriften udefra to ukendte punkter
ForumindlægHej jeg står med en matematik opgave hvor jeg skal bestemme forskriften for en lineær, eksponentiel og en potential funktion. Hvor jeg kender to ukendte punkter. Hvordan gør jeg? -
bestem en forskrift for g(x)
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med dette opgave, jeg har lavet opgave a ind på matematik program og har fundet forskriften til at y = 0, 000035406*1,0099^x men jeg kan ikke finde ud af opgave b og c opgaven er vedhæftet... -
Skal til afgangsprøve.. Hjælp!
ForumindlægHej Studieportal. Jeg står og skal til afgangsprøve på torsdag, da jeg skal ind på tekniske skole, og jeg har ALTID været dårlig til matematik, bestod ikke til eksamen i folkeskolen, og jeg vil helt vildt gerne bestå denne gang! Jeg skriver blot her, fordi jeg håber i vil kunne fortælle mig ... -
Omskrivning af brøk med kvadratrod
ForumindlægHej Hvordan omksriver jeg ovenstående udtryk, så jeg får ? (Jeg mener nok, at det er det man får.. Det er noget jeg har noteret hurtigt til en opgave, så det er lidt ulæseligt) Håber nogen kan forklare mig det nemt. På forhånd tak! -
navn
ForumindlægHej, jeg tænke på hvad kalder man: SinA = a/c for? Jeg skal nemlig bruge det til en aflevering, men ved desværre ikke hvad det hedder.
