Søgning på: idræt c. Resultater: 16881 til 16900 af 60600
-
Titrering af chlorid med sølvnitrat
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjælpe:Afvejes 10,05 g injektionsopløsning, som titreres potentiometrisk med 5,25 ml 0,1063 M sølvnitratopløsning. Opløsningens densitet er 1,006 g/ml.Hvad er koncentrationen af injektionsopløsning? -
Nyttevirkning m.m.
ForumindlægNogen der har løsningen på disse opgaver? 1) En kogeplade med effekten 1500 W kan opvarme 1,2 L vand 80 grader celsius på 6 minutter. Beregn nyttevirkningen. 2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme p... -
pH og pOH
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med at forberede mig til eksamen om syre og base. Jeg er lidt forvirret omkring pH og pOH. Hvornår det er sur og hvornår det basisk mht. koncentration af et opløsning. Kan det passe dette med pH og pOH, som jeg skrev her? Neutral opløsning: [H_3 O^+ = 1.0*10^-7 M &l... -
Udlede HELTAL matematisk
ForumindlægHvordan udledes heltallet af et decimaltal matematisk?Decimaltal: 83,33Heltal: 83Jeg MÅ ikke anvende funktioner som MOD og andet. -
Stof med flere funktionelle grupper - navngivning
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen der kan vise mig et eksempel på hvordan et stof med flere funktionelle grupper navngives? -
peptidbindinger - fri rotation
ForumindlægNogle der ved hvorfor, der ikke er fri rotation i peptidbindinger? -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa..Jeg ville lige høre om der var nogle, som kunne hjælpe mig med en opgave angående differentialligninger!!Opgaven er:Grafen for funktionen f, der er løsning til differentialligningendy/dx= y+khar asymptoten med ligningen y=-2. Bestem k.I facitlisten står der k skal give 2, men det kan jeg i... -
Fysik B--> A
ForumindlægSkal jeg op til Fysik b eksamen hvis jeg hæver Fysik til A? -
Tangent
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til denne opgave.En funktion f er bestem ved f(x)=x^2 - 2x -1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet Q(3,f(3))Denne ligning for jeg til y=4x - 10Bestem x0, således, at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5... -
Ascorbinsyre.Hjælp HASTER!!!
ForumindlægHej Jeg skal gør rede for, at molekylformlen for stoffet med strukturformlen er C6H8O6 (ascorbinsyre). Tak på forhånd. -
mat. opg. tangent
ForumindlægHej... jeg har lidt svært ved at finde ud af spg b. Er der mon en der gider at tage et kig? på forhånd taken funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1a) bestem en ligning for tangent til grafen for f i punktet Q(3,f(3))Dette har jeg gjort: tangentligningen har jeg fået til y= 4x-10b) bestem Xo såle... -
Differentialregning
ForumindlægHej "Antallet af individer i en bestemt population beskrives ved en funktion P af tiden t, hvor t er angivet i år. Funktionen P er en løsning til differentialligningen dP/dt = (0,8-0,2t)*P Bestem en forskrift for P, idet det oplyses, at P(0)=1000 jeg har gjort følgende P(t)=b/a/1+ce-bt = 0.8... -
Fortynding
Forumindlæghej, kan nogen hjælpe mig med denne opgave ?:) den er vedhæftet -
Brøkregneregler
ForumindlægHej allesammen, jeg er tvil om, hvorfor disse to udtryk ikke er den samme? 1/2/1/2 (skrevet op i brøk)= 1/4 Men er 1/2/1/2 = 0,5/0,5 ??? For hvis man indtaster 0,5/0,5 ind i en lommerregner, får man 1 som resultat, hvilket jo ikke er det samme som 1/2/1/2? Vh -
Grænseværdi/ppm
ForumindlægHej...Sidder og læser til kemi eksamen...Had er grænseværdi mmålt i ppm???????Og hvad står ppm for?Det er i forbindelse med chlorholdige opløsningsmidler... -
Faktorisering
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne? Jeg har svært ved faktorisering, så det ville hjælpe en del hvis nogen kunne forklare mig det "step-by-step" Faktoriser forskriften: f(x) = 2x^2 - 2x - 4 = 0 -
Aldehyd+Fehlings væske (Haster!!)
ForumindlægHey alle Jeg har følgende opgave til i morgen: I skal vise at afstemningen af reaktionsskemaet for aldehyders reaktion med fehlings væske passer. Reaktionsskemaet er: R-CHO + 2Cu2+ + 5OH- --> R-COO- + Cu2O + 3H2O Håber nogen gider hjælpe. cheers :P -
Bunsenbrænder og reaktionsskema
ForumindlægHej har brug for hjælp til at besvare disse opgaver, er uhyggelig dårlig til kemi Bunsenbrænder er opkaldt efter Robert Willhelm Bunsen. I bunden af denne er et hul til lufttilførsel. Man kan lukke for hullet, og så vil der dannes kulpartikler i flammen, som først forbeændes i udkanten af flammen... -
Smelte- og fordampningsvarme opg 2.20
Forumindlæghvor meget energi kræver det, at opvarme 200 g is, der tages fra en -18 frader kold dybfryser, og som opvarmes til 200 g vanddamp ved 100 grader?
