Resultater: 16901 til 16920 af 436512
-
ap eksamen
ForumindlægHej SP Skal til ap eksamen om en måneds tid og kunne tænkte mig, at høre hvad der er med i denne prøve. Da det sikkert er forskelligt fra gymnasium til gymnasium er alle input velkomne. -
Nogen der har lyst til at rette dansk oversættelse
ForumindlægJeg har skrevet den danske del og oversat den til engelsk. Det vil være rart, hvis man har tid til at rette den :-) Tak! -
Efterspørgsel og pris
ForumindlægEr der nogen som kan beskrive sammenhængen mellem pris og efterspørgsel? -
differentialligningen
Forumindlægangiv den løsning til differentialligningen , hvis graf går gennem (x0,y0) dy/dx =2y-3 og (x0,y0)= (ln2, -3/2) -
dansk/engelsk oversættelse af kort citat
ForumindlægHej allesammen!Ville oversætte et citat, som Peter Plys har sagt fra dansk til engelsk:" Man ved aldrig hvad bier tænker"Når det skal oversættes til engelsk skal det så være:1. You never know what bees are thinking ELLER2. You never know what bees think?MVH. gunhild -
transponering
ForumindlægLad A(t) betegne den transponerede af en matrix A. Man kan vise, at (AB)(t) = B(t)A(t), hvor A og B er matricer. Beviset forstår jeg bare desværre ikke. I min bog bevises det ved udregningerne: (AB)(t))[i,j] = (AB)[j,i] = A[j,*] (B[*,i]) <- kompleks konjugeret Kunne ikke lige lave en streg... -
Mærkeligt?
ForumindlægHvordan kan det være at man hopper længere, hvis man hopper længdespring med et par vægte og smider dem når man er i luften?På forhånd tak!! -
hjælp til Macbeth..
Forumindlæghej..jeg skal fremlægge noget om Macbeth på torsdag.. jeg tænkte på om der ikke var nogen der kunne hjælpe mig lidt.. for jeg forstår ikk ret meget af det.. jeg skal fremlægee tre akter.. men den sidste er ret svær.. er der nogen der kan hjælpe mig lidt.. ? altså med hensyn til referat og fortolk... -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægEr der er der kan forklare mig hvad der præcis sker i ventriklen og tyndtarmen? Hvilke hormoner og enzymer har en vigtig rolle? Og hvilke betydningfulde lag har man? Og hvordan kulhydrater fedt proteiner bliver nedbrudt og reabsorberet? -
Grupper og fordomme
ForumindlægJeg har vedhæftet arket med selve opgaven. Hvor spørgsmålene og billag er til. Jeg skal diskutere hvilket behov en gruppe kan dække for et menneske, samt hvor stor betydning grupper har for det moderne mennekse i dag. er vi blevet mere eller mindre fordomsfulde... Nogle der kan hjælpe mi... -
Salt opløses ikke i olie.. hvorfor?
Forumindlæghej .. jeg ved at salt kan ikke oplæses i olie.. men hvorfor? -
Indekstal
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med den her opgave.. Tabellen viser opysninger om antallet af familier med mobiltelefon i Danmark. Oplysningerne er dels angivet i millioner, dels som indekstal med basisår 2000. År: ... -
hjælp fysik
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem tryk og kraft? -
Begrundelser for fejl?
ForumindlægOkay, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift men problemet er at jeg har to fejlsætninger som jeg har rettet til noget som jeg mener er rigtigt. Problemet er at jeg skal begrunde hvorfor det er rigtigt og det synes jeg ikke rigtig at jeg kan så jeg håber der er nogle som kan... -
Elforbrug
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med den her opgave, som jeg håber I kan hjælpe mig med :-) I 2005 var en families elforbrug 4770 kWh. I de følgende år faldt familiens elforbrug med 2% pr. år. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model til at beskrive udviklingen i familiens elfo... -
Forkort brøk
ForumindlægHej Mangler hjælp da jeg skal forkorte følgende brøk: (a-b)^2 / a^2 - b^2 Tak på forhånd -
Integralregning
ForumindlægBestem integralerne: intelgraltegn3x*(x^3 -1)^2 Intelgraltegn(2x+1)/(x^2+ x + 1) har fået stamdfunktion til intelgraltegn3x*(x^3 -1)^2 til at være :3x^7+3x-6x^4. Men hvad gør jeg efter det. der er opgave, som er vedhæftet håber i kan hjælpe -
Forklar hvad det vil sige at vand har en varmefylde på 4186 J/(kg·ºC)
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der lyder på " Forklar hvad det vil sige at vand har en varmefylde på 4186J/(kg grader C) og "forklar hvad det betyder at nyttevirkningen af en elkedel ved kogning af vand er 0,65." Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
Genetiske grundbegreber
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en AT opgave om Arv og Diskrimination. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad "genetiske grundbegreber" er. Nogen der ved det? -
HJÆLP haster meget!
ForumindlægJeg har to mikrofoner som står med 5 meters afstand i mellem hinanden, hvor lang tid går der mellem de to mikrofoner registrerer lyden? temperaturen er 20 grader celsius og lydenshastidhed er 343 m/s? Er der en formel for det?
