Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 16941 til 16960 af 24761
-
Tysk eksamen B niveau taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk snart. Men når man skal analysere en tysk tekst, skal man først redegøre og derefter analysere. Men hvordan kan man analysere en teskt om f.eks. murens fald? I et eventyr kan man komme ind på eventyrtræk osv, men hvad med andre tekster? Håber i kan hjælpe :) -
Cuba-krise, er på barbund
ForumindlægJeg skal i min 2.gs opgave om Cuba-krisen give en analyse af årsagerne til krisens udfald... Det diskuteres jo stadigvæk til hvilken side krisen udfaldt, altså hvem den gavnede.. Det har jeg tænkt mig at skrive.. Men hvad kan jeg mere skrive? Hilsen en fortrøsningsfuld elev -
HASTER HJÆLP! Salte og ioner i vand.
ForumindlægI en aflevering for vores naturfagpakke har jeg fået punktet -gør rede for hvilke ioner og salte der er i forskellige typer vand og hvilke fordele og ulemper de har . Med vandtyper tænkes her på grundvand, vandhanevand og drikkevand på flaske. Nogen der har en god idé til hvor man kan finde det... -
Cyklen
ForumindlægHej, der er 2-3 opgaver i fysik, jeg ikke kan finde ud.. håber at der nogen der kan hjælpe... er lidt håbløs opgaverne ligger på linket, da der også er tegninger: http://peecee.dk/?id=38075 på forhånd tak -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
lille hjælp
ForumindlægHej :) Hvordan siger man "I dag gennemfører den lovtekniske undersøgelser af regeringslovforslag". på engels ? -
Rettelser
ForumindlægEn der kan rette det jeg har skrevet.. ville være dejligt.. Er ikke færdig endnu... A couple has once made a promise that they will kill each other if one or the other should become unaccepted. The first verse of the poem tells us about the setting, namely a restaurant where the couple is setti... -
Driftskapital
ForumindlægHej Kan nogen fortælle mig hvad driftskapital er ? Jeg sidder med et regnskab hvor der i pengestrømsopgørelsen er en post der hedder ændring i driftskapital, og jeg ved simpelthen ikke hvad det er, eller hvordan man regner det ud -
Ny biologifagside
ForumindlægPå opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ... -
Aktionspotentiale
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fundet ud af at aktionspotentialet opstår efter man har overskredet tærskelsværdien (har jeg ret?), så mit spørgsmål er om jeg har forstået dette helt rigtigt: Når Acetylcholin binder sig til en fremmed receptorer, vil Na+ strømmer ind --> stiger membranpotent... -
Funktion
ForumindlægHvordan laver man følgende: Bestem f '(x) F(x) = kvadratroden af 7x -4 -
Den sorte død - Beskyttelse
ForumindlægJeg har AT4 om pesten og kunne godt tænke mig links til diverse kilder omkring hvad folk gjorde for at undgy pesten. -
valgfrit projekt
ForumindlægHej jeg skal vælge et emne til et valgfrit projekt i biologi. Hovedemnet er kroppen og sundhed, og der skal vælges et underemne. Der skal skrives to rapporter med forsøg. Nogle der har et godt forslag?? På forhånd tak -
Haster! Teksten skal oversættes til dansk..
ForumindlægJames Robert Kennedy nicknamed ‘Radio’ because of his vintage radio collection and his love of music--is a loner in Anderson, South Carolina, pushing his ever-present grocery cart up and down the streets. He speaks to no one and is rarely spoken to, until one day, Coach Harold Jones, one of the t... -
God bog? Forslag, tak!
ForumindlægJeg skal læse en bog og skrive en bograpport om den. Den skal enten være fra 1930'erne eller 1970'erne. Det skal ikke være noget tørt noget og sproget skal heller ikke være alt for snørklet. Den må også gerne være lidt kort. Ellers har jeg ikke nogen krav udover den gerne må være god.... -
abstract
ForumindlægHej, JEg er ved at skrive et abstract, men det går bare ikke så godt. Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger? I denne opgave bliver der taget udgangspunkt i problemstillingen: kemisk ligevægt og polynomiumsrødder. Ligevægtskonstanten blev fundet udfra et system med kendte st... -
HJÆLP
Forumindlægf(x)=exp(x) og g(x)=1/x afgrænser sammen med linjerne x=1 og x=2 område i 1. kvadrant. Beregn ved HÅNDKRÆFT arealet af det område.. men hvad er stamfunktionen til exp(x) og 1/x? -
velfærdsmodeller
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til at skrive lidt om de fire velfærdsmodeller Universel model den selektive model den residuale model subsidiaritetsmodellen Jeg sidder her med en bog da beskriver kort om hvad de forskellige modeller indholder, men selvom jeg har læset dem flere gang ka jeg ik sæ... -
Genopfriskning af matematik.
ForumindlægJeg skal starte på HF efter sommerferien. Men jeg har problemer med matematik, jeg kan intet huske. Jeg kan ikke huske hvordan man dividere, areal, rumfang, regnestykker med x og ( ). Så hvis i kunne komme med nogle nemme metoder ville jeg være meget taknemlig :)) -
hvad betyder dette??? "De ældste børns lod"
Forumindlæg"De ældste børns lod" havde den eneste ordentlige lærerpå kostskolen sagt. Mit bud er at uanset hvad der sker eller er i vejen så må man ikke sige de ældre imod. Eller man skal høre efter de ældste, og Torsten hadede ham for de ord. For hvis det var rigtigt, hvordan kunne man så forand...
