Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16941 til 16960 af 23489
-
igen bestemmelse af løsninger til cos(x)
Forumindlæghejsa.. jeg er ked af at skulle oprette denne her tråd igen, men jeg har virkelig brug for hjælp.. i min afleveringsopgave til næste uge har jeg en lille opgave jeg ikke heelt forstår. Jeg har en tabel med funktionsværdier for funktionen cosinus (0 ; 1) (PI/6 ; Kvadratrod3/2) (PI/4 ; Kvadrat... -
funktionsværider for cosinus - interval
Forumindlæghejsa.. i min afleveringsopgave til næste uge har jeg en lille opgave jeg ikke heelt forstår. Jeg har en tabel med funktionsværdier for funktionen cosinus (0 ; 1) (PI/6 ; Kvadratrod3/2) (PI/4 ; Kvadratrod2/2) (PI/3 ; 1/2) (PI/2 ; 0) det første tal er radiantallet, det andet tal er cosinus... ... -
Hjælp til essay
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg skal skrive et essay, og vi har i klassen læst essayet "Hindbærsnitter" af Søren Ryge Petersen. Og så har vi fået besked på at skrive et essay om noget vi har et lignende forfold til. Jeg har valgt at skrive om neglelak fordi at jeg godt kan lide det. ... -
Gør rede for omsætningsfunktion
ForumindlægHej folks! Sidder lige med sådan en fræk lille mat opgave, men den er lige lidt tricky på dette punkt: En virksomhed producerer og sælger en vare. Prisen på varen kan beskrives ved en funktion med forskriften p(x) = −0,5x +1200 , 0 ≤ x ≤ 500 hvor x er afsætningen i stk. Oms... -
Er det noget der interessere jer?
ForumindlægJeg har lavet et (lille indtil videre) program, som indtil videre kan udregne alle vinkler/længder af en trekant ved brug af cosinus, sinus og tangens. Det kan også finde forskriften for en linje i en plan ved brug af 2 koordinater og så ar jeg fået lavet noget kapitalregning. Jeg vil gerne ud... -
Oversættelse Dansk - Tysk (100 ord)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at oversætte en lille tekst på 100 ord? :-D På forhånd mange tak!! Her er teksten: Min drøm er at blive bioanalytiker. Jeg drømmer om at få en god uddannelse, så jeg kan sørger for mig selv, og samtidig have penge tilovers. Det er ikke en umulig drøm, j... -
PLEASE HJÆLP!! (Oversættelse)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at oversætte en lille tekst på 100 ord? :-D På forhånd mange tak!! Her er teksten: Min drøm er at blive bioanalytiker. Jeg drømmer om at få en god uddannelse, så jeg kan sørger for mig selv, og samtidig have penge tilovers. Det er ikke en umulig drøm, jeg s... -
eksponentiel
ForumindlægJeg har et lille problem med min aflevering jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse to opgaver. Figuren viser størrelsen af Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og i 1998. figuren viser at i 1986 bruger med 43.8 mia og i 1998 bruger med 88.5 mia a) Bestem, hvor store Danmarks udgifter ... -
Kortfilm!
ForumindlægHej alle! Var lidt i tvivl om jeg skulle ligge den her, eller i projektuge (9.klasse). Jeg og en veninde har besluttet os for, at lave kortfilm til vores produkt, og da vi skal have lavet en lille scene i starten hvor det gerne må være så uhyggeligt/gyser/skræmmende så muligt, tænkte vi om i måsk... -
Stemmegaffel
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har rigtig svært ved emmet bølger, og håber derfor I vil hjælpe mig med denne opgave: Figuren viser en stemmegaffel, som er monteret på en åben resonanskasse. Stemmegaflen frembringer kammertonen a, når den slås an med en lille gummihammer. Kammertonen har frekvensen... -
Areal af en mark?
Forumindlæg1961. En landmand havde en kvadratisk kornmark og da kornet skulle høstes, aftalte han med sin søn, at de skulle dele arbejdet ligeligt. Faderen mejede først en 5 m bred strimmel langs hele omkredsen, så der var et mindre kvadrat i midten. nå, sagde han til sønnen. Nu har jeg mejet halvdelen så k... -
Studieretning med Kemi A?!
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart vælge studieretning på HTX, da jeg skal gå der efter 9. klasse. Jeg har et lille problem: Jeg kan rigtig godt lide faget kemi, og vil derfor også gerne have det på gymnasiet. Der er en rigtig god studieretning med Kemi A, Biologi B og Psykologi C. Den er jeg meget inter... -
Hvilken formel kan jeg bruge til den her??
ForumindlægHej og glæderlig Vinterferie til jer alle;) Mit spørgesmål er det som er nedstående, jeg er dov lidt forviret, fordi jeg ved ik hvor jeg skal putte de rigtige tal ind? Altså formlen f(x) = 100• ax, er jo opgivet, og lys intensitetn er 16 som er X ?? 5,0m er jo det lille x eller hvad?... -
Kemiingeniør - IHA eller et andet sted?
ForumindlægJeg er interesseret i at studere til ingeniør i kemi. Lige nu bor jeg i Aarhus og man kan læse til kemiingeniør på IHA her og det der det studie, jeg overvejer at søge ind på. Det virker dog som uddannelsen er meget lille her – og på KOT står der ’der tages forbehold for ministere... -
Antallet af sole fra sol til jord - simpelt spørgsmål!
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med en fysikrapport om overnævnte. Vi kan beregne antallet af sole der kan være mellem himmel og jord ved hjælp af en geometrisk model. Ved brug af 2 stykker pap, heraf hvor det ene har et lille hul i midten, kan man danne et billede på papiret bagved, hvor diameteren kan b... -
Integralregning
ForumindlægHej folkens, Sidder med en lille integralregnings opgave, somjeg ikke kan få til at passe med facit listen, og min lærer har også lidt problemer, så ville lige høre om i kunne give mig et hint til hvordan jeg skal gribe denne opgave an: Et terræn skal over en strækning på 10 km planeres, sålede... -
Opstil en formel eksamen b-niveau maj 2007
ForumindlægHej hej tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med en lille opgave..?!! Ved dyrkning af en bestemt bakterie optælles antallet af bakterier med jævne mellemrum igennem nogle timer. Ved forsøgets start var der 15 bakterier, og det viser sig, at antallet af en bakterier fordobles, hver gang d... -
La fotografía
ForumindlægHej, har skrevet en lille tekst. Kan ikke finde ud af, om der er grammatiske fejl i den. Nogen der vil skimte den igennem? Her er den: Es una fatografía, lo e encontrado en el internet. La fotografía tiene colores marrones. La fotografía es de los mil nuevecientos, pienso. El foto es viejo, l... -
Kollegier og lejlighed i København
ForumindlægHej derude, Efter sommerferien er det næsten stensikkert at jeg starter på jurastudiet inde på KU, dog har jeg et lille problem omkring kollegier eller måske i højere grad lejligheder! Min ven og jeg har nemlig talt om at flytte ind til København i en delelejlighed, men af alle de ting jeg har v... -
Privatlærer søges
ForumindlægJeg frygter virkelig min mundtlige matematik, og har derfor besluttet at jeg skal have lidt hjælp til nogle af de projekter som vi har lavet (dog ikke særlig godt) som jeg kan komme op i. Emnerne er hovedsageligt: Polynomiers division, asymptoter, stamfunktioner, differentialligninger og integra...
