Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16961 til 16980 af 156338
-
SRP-opgave om syfilis
ForumindlægHej.. Jeg går i 3.g og skal altså i gang med min SRP her til december. Jeg skal skrive om syfilis med fagkombination: biologi og historie. Jeg har tænkt på at skrive noget med kirkens- og samfundets syn på sygdommen omkring 1500-tallet og skrive noget om den colombianske teori. I biolog... -
matematik, differentialligninger
ForumindlægOprindelig ligning: dC/dt = k1 *(L-C) + k2 * E c(t) = kolesterolniveauet i mg/dl til tiden t k1 er en parameter der måler hvor hurtigt kroppen reagere på afvigelser i kol. niveauet fra det naturlige kol. niveau. k2 er en parameter der måler hastigheden, hvormed kroppen producere kol. fra mad som ... -
Hjælp 8. klasses kemi
ForumindlægKroppens 02 & CO2 kredsløb: Forbrænding: Sukker (C6H12O6) + Ilt (O2) -> Vand (H2O) + Kuldioxid (CO2) + Energi- ATP (Energitransport) ATP -> ADP + P +Energi. Jeg forstår "nada" af det her... hjææælp plz :) Forklar mig venligst Det er 8 klasses niveau.. gymnasie "børn&quo... -
Psykologi Eksamen C - 48 min???
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i psykologi stx på c niveau, hvor vi har 48 minutters forberedelses tid. Har nogle spørgsmål om denne eksamen: Hvor lang kan casen være? Gode råd? Hvad forventes der man kan kunne når man har 48 minutters forberedelse i forhold til 24 minutter? Hvis i kan fortælle ande... -
"Alm. Buddhisme" - hvilken retning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser Religion da jeg skal til eksamen i det på fredag. (3.g. niveau) Jeg er nu nået til buddhismen og kan på ingen måde klargøre hvilken retning inden for buddhismen man taler om, når man bare lærer/læser om "buddhismen" i al almindelighed... Kan du svaret(evt. en ... -
Integral regneregler
ForumindlægJeg skal snart op i mundtligt matematik B-niveau og nogle af spørgsmålene går på at redegøre for integrations regnereglerne. Jeg går ud fra, at jeg skal bevise dem, men er der nogen der kan fortælle mig hvad de egentligt betyder i praksis? Altså at man fx kan integrere ledvist? -
Fysioterapeut uddannelsen Kvote 2 - Evaluering af motiveret ansøgning
ForumindlægHej. Jeg har skrevet min motiverede ansøgning til fysioterapeut uddannelsen i kvote 2. Er der nogle der vil tage et hurtigt kig og evaluere den? :) -
Pi - Og sammenhænge!
ForumindlægJeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts? -
er der nogle der har tid til et hjælpe med en kort oversættelse?
ForumindlægHar brug for al den hjælp jeg kan få? :(To unge danskere var taget til spanien på ferie. De fandt en lille pension ved stranden og levede hver dag af brød, tomater og vin. En aften sætter de sig på stranden med hver deres vin flaske.Pludselig kommer en fyr ud af mørket. Han spørger dem: ”Har i no... -
KEMI EKSAMEN - Råd
ForumindlægHej! Jeg skal til kemi eksamen på mandag, og jeg er først begyndt på minde dispositioner i dag pga. jeg de sidste par dage har forberedt mig på en mudntlig eksamen, som jeg afsluttede i dag... Har jeg stadig chance for at nå at forberede mig godt nok til at jeg kan få en god karakter? Og er der ... -
Gode vendinger til mundtlig engelsk:)
ForumindlægHel Folkens :) Jeg vil høre om I har nogle gode vendinger til mundtlig engelsk ?? Mvh Helle :-) -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
Civilingeniør/Medicin??
ForumindlægNogen der hvor en civilingeniør kan få job, har kigget på ug.dk men kan ikke lige hitte det der.. og der er mangel på job eller er det et usikkert job??? og hvad uddannelsen til medicin, nu når der kommer nye adgangskrav fra 2008, bliver man så optaget hvis man har de krævende fag, ellers ska... -
pi/4=2arctan(1/3)+arctan(1/7)
Forumindlæghar fået den opgave at jeg skal vise at pi/4=2arctan(1/3)+arctan(1/7), hvordan skal jeg gribe det an? -
Forstår ikke denne opg!
ForumindlægHjælp mig denne opg en eller anden! -
Powerpoint til 24 timers eksamen.
ForumindlægHej jeg står til at skal op i min 24 timers eksamen i tysk, og skal til at lave en powerpoint til de tekster jeg har læst, men da jeg sidder lidt fast har behøver lidt inspiration til min powerpoint præsentation, vil det bare være død lækkert, hvis nogle har en powerpoint jeg kan få lidt inspir... -
Hvor lang tid har vi pause ?
ForumindlægAlle vores lærer mener at vi ikke har ret til pause fordi at de skal bestemme havd vi skal. De mener at den pause vi er blevet låget er bare proppede ind i frikvarteret. Jeg mener vi skal havde 10-15 min hver lektion. Hvad mener i? -
Bibelen (NT) matthæusevangeliet kap. 3
ForumindlægHej jeg ville have hjælp til at forstå nedenstående tekstdel fra bibelen (Matthæusevangeliet, kap.3). Kan i hjælpe med at omformulere det til mig, så jeg kan forstå det bedre? Jeg vil især have hjælp fra vers 8 af. v7 Men da han så, at mange af farisæerne og saddukæerne kom for at blive døbt... -
At skrive i sort hue
ForumindlægHej derude! Jeg bliver snart student og skal have en sort hue på. Men nu er spørgsmålet så lige: Ved I om den er sort indeni? Og i så fald hvordan man skriver i den? (for en almindelig guld-kuglepen kan man vel ikke se?) Mange hilsener Louise -
ATP-udbyttet
ForumindlægJeg sidder og slåsser med dette spørgsmål, og håber på at der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt på vej. Spørgsmål: Hvor stort er ATP-udbyttet pr. molekyle glukose i hver af følgende situationer i en muskelcelle: 1) Glukosen forbrændes stræks fuldstændig. 2) Glukosen deponeres som glykogen i...
