Studievalg og videregående studie

Fysioterapeut uddannelsen Kvote 2 - Evaluering af motiveret ansøgning

11. marts 2015 af madmil (Slettet)

Hej.

Jeg har skrevet min motiverede ansøgning til fysioterapeut uddannelsen i kvote 2.

Er der nogle der vil tage et hurtigt kig og evaluere den? :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
11. marts 2015 af MaibritG

Jeg synes personligt ikke at din ansøgning er særlig god. I det næste vil jeg citere nogle passager fra din ansøgning + mine kommentarer: 

På gymnasiet studerede jeg på den humanistiske linje med fagene Dansk A, Samfundsfag B og Mediefag B, desuden havde jeg også Spansk på A niveau og selvfølgelig de adgangsgivende fag mm.

Det kan uddannelsesstedet se i forhold til dit elektroniske karakterblad, så der er ingen grund til at spilde plads i din motiverede ansøgning til den slags formaliteter. Indledningen omkring dig selv er også ret kliché og siger såmænd bare at du dyrker sport, er kvinde og 20 år gammel.

fandt jeg frem til at praktiserende fysioterapeut, ville være et utroligt spændende og givende job at have.

Hvorfor er jobbet/uddannelsen som fysioterapeut spændende og givende? Er det lønnen, arbejdet med kroppen, at uddannelsen kun varer 3 1/2, er det praktikperioderne, etc.?

På baggrund af mine aktiviteter har jeg en hel del kvalifikationer som jeg ville mene gør mig egnet.

Hvad er det specifikt for nogle kvalifikationer, du mener, at der gør dig egnet? Du bruger meget krudt på at beskrive hvad dine studiejobs indeholder, men hvad giver det af specifikke kvalifikationer relevant for fysioterapeut-uddannelsen?

Dertil er det faktisk mere interessant hvis du kan koble dine kvalifikationer på noget konkret på fysioterapeutuddannelsen. Med andre ord, at du kan sammenkæde dine kvalifikationer fra studiejobs til relevante fag på uddannelsen. Det demonsterer, at du har sat dig ind i uddannelsens opbygning. Jeg er sikker på at du kan finde en fagoversigt.

Du kan også stille dig selv det spørgsmål omkring hvilken type fysioterapeut, du gerne vil arbejde som. Hvordan ser din fremtid ud som fysioterapeut? Er det inden for hospitalsvæsnet, er det med speciale i underlivet, er det i forhold til sportsudøvere, egen praksis, etc.?

Jeg synes dog, at du meget godt får understreget, at du kan lide at arbejde med mennesker. Det er trods alt en ret væsentlig pointe når uddannelsen og jobbet retter sig mod mennesker og kontakt med disse.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Fysioterapeut uddannelsen Kvote 2 - Evaluering af motiveret ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.