Søgning på: SRP historie. Resultater: 17001 til 17020 af 22627
-
et par sætninger!
ForumindlægEn der gider se om disse sætninger er korrekte?\n\nViele Familien mussten fliegen im 1944 wärend den Krieg. Ingrid Schmidt – Harzbach erzählte, dass ihre Mutter und sie nach Hannau, in der Nähe von Hannover, flog, weil ihr Vater in Krieg war. \n\nDie andere Mädchen und ihre Familien fuhren nach I... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Hjælp! haster
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp til min fransk aflevering, derfor håber jeg at der er nogen der vil kigge det igennem jeg har lavet og rette det. På forhånd tak for hjælpen. Dansk: Marie er hjemmegående og gift med Yves. Hendes mand arbejder meget. Han bestemmer hvad hun skal lave når han er ... -
Ældre litteratur
ForumindlægHvad kan fordelene og ulemper være ved, at vi i gymnasierne rundt omkring i landet bliver præsenteret for ældre litterære værker? Er det godt eller skidt? Argumenter gerne for dit synspunkt. -
Eksamen og dens indhold
ForumindlægHeii allesammen.. Jeg skal op i oldtidskundskab eksamen, men r meget i tvivl om hvordan det egentlig foregår. R det sådan at jeg trækker et tekst som er læst på forhånd?Og samtidig får jeg også et ukendt tekst? Hvilken af dem skal man perspektivere? -
Lille spørgsmål
ForumindlægSynes helt det er pinligt at spørge om det her, men man kan kalde historiske kilder kvalitative eller er det overfortolkning? :) -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
Organisk stof?
ForumindlægHvis jeg har et methan-molekyle og substituerer alle H-atommer med et halogen, vil det så stadigvæk være et organisk stof? -
SSO: Ensretningen under Hitler - hjælp...
ForumindlægHejI min SSO skal jeg overveje, hvorfor den tyske befolkning accepterede ensretningen.Men det skal helst fylde et par sider, men synes ikke rigtig jeg kan komme på så mange forslag.Kan I hjælpe mig med det? -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
HASTER !! HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHello guys, jeg skal virkelig bruge et referat af "i modesalonen" - af Herman Bang .. Jeg forbereder til eksamen og skal op til mundtlig dansk på tirsdag om emnet det moderne gennembrud. hvis i kan give alle facs om det moderne gennembrud, og især en analyse eller bare et eller andet so... -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski... -
Andet ord for fotælle..
ForumindlægHej,Kender i andre ord for fortælle?Alt jeg vil gerne (fortælle)... -
Brug for noter!!
Forumindlæghej.. jeg har et problem! jeg skal op engelsk til eksamen og jeg har virkelig ikke så mange noter til de tekster vi opgiver. Hvis der er nogen der har noter til følgende tekster, så ville det være en stor hjælp hvis jeg kunne få dem tilsendt på min mail, [email protected] eller bare på denne her s... -
Trak Kina - skal op imorgen. Hjælp!!?
ForumindlægHej! Jeg var oppe og trække Kina - fra Kejserdømme til kapitalime i dag. Jeg har fået bilag om studenteroprørene på Den Himmelske Freds Plads (massakren) og en af lederne udtaler sig om det. Nogle der lige vil give mig nogle gode råd hvad jeg evt. kunne komme ind på i mine analyse/diskussions sp... -
Valg af stor dansk forfatter/bog
ForumindlægVores dansklærer har bedt os om i grupper at finde en bog som vi skal arbejde med.Bogen skal have noget at gøre med et højniveaufag, sådan så vi også kan samarbejde med vores højniveau-fags lærer.eks:Biologi - darwins teorierFysik - Einsteins relativitets teorierSamfundsfag - noget af karl marx o... -
Subjektiv og objektiv skyld
ForumindlægAngående Herodots "Kong Kroisos" hvor guder og moira (skæbnen) er nogle vigtige begreber, så er der også problematikken omkring subjektiv og objektiv skyld.Er der ikke nogle som indgående kan forklarer hvordan disse skylds begreber kan anvendes. Jeg er lidt i tvivl.Det må være noget med... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Eventyrtræk
ForumindlægNogen der kan fortælle nogen eventyrtræk, ville gerne være hlet sikker på hvad det er? -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ...
