Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17081 til 17100 af 26896
-
lidt mere med vektorer
Forumindlægnu i er ved vektorerne...Kan i så svare mig på, hvorfor ligningssystemeta1x+b1y=c1 og a2x+b2y=c2 kan skrives som vektorerne:x(a1,a2)+y(b1.b2)=(c1,c2)Lad parenteserne være vektorer!!! -
Denne formulering?
ForumindlægPernille Hviid om kritisk psykologi, som omhandler sfo børn: Det strukturelle pres medvirker med andre ord til, at børnenes selvhjulpenhed forvandles til en dyd. På Den baggrund kan man tillade sig at sige, at pædagogerne ikke støttede børns udvikling af selvbestemmelse i en kritisk psykologisk f... -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej har brug for hjælp til følgende opgave: Dette står i opgaven En person prøver at kaste en cricketbold over en kasseformet bygning, der er 15 m bred og 8 m høj. I et koordinatsystem med enheden 1 m på begge akser, slipper personens hånd bolden i punktet P(0,2). Den bane, bolden følge... -
strukturformler!!!!
Forumindlæghej...jeg er igang med nogle opgave om strukturformler som jeg overhovedet ikke kan finde ud af!jeg ved ikke hvor jeg skal begynde???Jeg skal skrive en strukturformel for C5H8:hvad er den generelle fremgangsmåde? -
Mat: int(x+e^x)^2dx
ForumindlægHejsa.Jeg har lidt problemer med følgende integrale:int(x+e^x)^2dx. Nogen, der vil være venlig at hjælpe? -
HELP PLZZZ..
Forumindlægopgave 3.50 reaktionen 2H2(g) + 2NO(g) ---> 2H2O(g) + N2(g) har reaktionshastighedsudtrykket: v=k*[H2]*[NO]^2 a) angiv reak. ordenen med hensyn til H2. Her har jeg eftervist at reaktionen er af 1.orden b) angiv reak.ordenen med hensyn til NO. Her har jeg kigget på hastighedsudtrykket og udfra ... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!! -
Projekt opgave 9. klasse
ForumindlægHej jeg skal snart til og skrive om gentik og kloning. Ville lige høre om i har nogen underemner. På forhånd tak -
Pronominer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælp mig med at find ud af, hvilken person pronominet man er (på tysk)? -
Antal fodnoter?
ForumindlægEr der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt? -
find a........
Forumindlægf(x)=(2x^2+ax-3)/(x+3)a er et taloplysning: f(x) går mod -7 for x gående -3så siger de at jeg skal bestemme a....Jeg er lidt blank, håber der er et lille hint (jeg vil ikke have nogen resultater, kun et hint)takker:) -
Matrix-algebraen
ForumindlægHej alle. Jeg ønsker hjælp til Lorentz-transformationen udtrykt indenfor matrix-algebraen. Jeg er gået virkelig i stå med min opgave. Hvordan kan jeg lave/forklare en lineære afbildning med koordinatfremsstillingen for en lineære vektorfunktion? Hvad betyder lineære afbildning i det hel... -
Descartes og Fermates
ForumindlægHej - er der nogen, der gide hjælpe med at forklare el. henviser til en kilde for at forstå hvad Descartes normalemetode er? Det er en math mundtlig eksamens sp., som jeg skal op til i morgen. Opgaven lyder: Gennemgå enten Decartes normalmetode eller Fermats tangentmetode i detaljer og sammenli... -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
udregning af sidelænger på en trekant
Forumindlæghej jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gribe opgaven an? bestem trekantens sidelængder når: C = 90 grader B = 40 grader A = 50 gader og arealet er 4. ??? jeg har forsøgt vende formlen (højde * grundlinje) / 2 = 4 om,og isolere grundlinjen, men jeg kan ligesom ikke rigtig finde en løsning... -
Enzymer
ForumindlægHej, kan nogen give et svar på hvordan enzymer kan forøge hastighden, så den i de fleste tilfælde bliver millioner gange hurtigere end hastigheden for sammenlignelige ikke-katalyserede reaktioner? -
HJÆLP!
ForumindlægHej nogen der måske gider hurtigt læse min srp igennem og give en hurtig vurdering? jeg har ikke fået den tilbage endnu, men kunne være sjovt at vide hvor jeg ca. ligger. opgaven er skrevet i fy a og mat a, og handler om svingninger. på forhånd tak! -
pH-Værdi - Hiilp! ( Kun 1 Spørgsmål)
ForumindlægKroppen har forskellige surhedsgrader. For eksempel: Surt: pH på ca. 2 i maven, pH på ca. 5,6 i huden, pH på 4,5 i skeden, pH 4,5-5,0 i nyrerne. Basisk: basen der udskilles ved førdøjelsen af bugspytkirtelen har en pHpå 10 Neutral: De fleste steder i kroppen er pH på ca. 7. Forklar hvor... -
Delprøve 1 - ret fejlene
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og laver en del prøve 1, og mangler to små opgave. 1) The journalist is convinced of that Britney is the most dumb celebrity ever Jeg kan godt høre det lyder super dumt, men ved ikke hvordan jeg skal rette den, og hvorfor. Jeg ved at man ikke kan sige most dumb - men dumb... -
To ukendte sider
ForumindlægHej - Nogle, som har et forslag til denne opgave? Beregn ud fra figuren de to ukendte sider AB og CB i trekant ABC, når AC = 6, DB = 5, EB = 6 og ED = 4. På forhånd tak!
