Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17101 til 17120 af 18649
-
Udspringer der vil undgå spring (delsving)
ForumindlægJeg har en opgave i biomekanik (jeg tror det hører hunder fysik kategorien): Under et udspring fra vippe, fortryder udspirngeren midt i afsættet inden han har forladt vippen, da han kommer lidt ud af balance. Da han allerede har en smule forlæns rotation, må han foretage nogle bevægelser for at u... -
e over m
ForumindlægHej, i kender sikkert det klassiske fysik-forsøg e over m, hvor man skyder elektroner vinkelret ind på et B-felt, som bevirker at de udfører en jævn cirkebevægelse, der igen kan ses pga. elektronernes excitation af gas-molekyler. Jeg sidder og skriver rapport over det, og jeg kom i tanke om at v... -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
Problemstilling til eksamensopgave
ForumindlægJeg er i den herlige situation at jeg skal op til eksamen i fysik hvor jeg skal tale om en selvstændig opgave. Deadline kommer nærmere, men jeg er ikke kommet igang endnu.Problemet er, at jeg skal skrive opgaven om en "fysisk, teknisk eller teknologisk problemstilling". Jeg har kigget m... -
Gassers Densitet 2 ubenkendte??
ForumindlægHej Folkens. Jeg har fået udleveret en såkaldt selvrettende fysik opgave. Jeg har svaret på alle spørgsmålene undtagen det sidste hvor jeg har siddet fast i en uges tid og har ikke kunne få hjælp nogle steder fra... Håber der er nogle her der kan hjælpe. Opgave lyder følgende: Hvis 0,08 mol af... -
Fag i HTX...
ForumindlægJeg skal her til august gå på HTX. Jeg vil gerne være læge, men ved ikke hvilken studieretning vil være bedst: Science eller Biokemi? Hvad er forskellen på de to studieretninger og hvad laver man??? Det første halve år har man fælles undervisning, hvor man har undervisning i de obligatoriske fag... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har et kæmpe problem jeg skal skrive en fysik-kemi rapport og dertil har jeg har et hæfte som der står nogle spørgsmål som jeg skal svare på og skal indholde i min rapport, men jeg var så syg så håber jeg kan få svar og hjælp til de her spørgsmål? I dette forsøg skal du undersøge, hvord... -
Formel til at finde km/t
ForumindlægHej :-) Jeg står nu i det problem, at jeg skal lave en fysik opgave, men jeg mangler en formel til mine opgaver. Derfor håber jeg, at nogle af jer måske ved, hvilken formel jeg skal bruge til mine opgaver; Søren lader sig falde ned fra 3 m vippen. Hvad bliver hans fart i km/t fra 10m vippen? Og... -
Bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej alle Jeg sidder og arbejder med en fysik rapport, baseret på et forsøg med en slæde, som sendes nedad et skråplan. Jeg får at vide, at jeg skal tegne en graf for s(t), og udfra denne findes tendenslinjen, accelerationen a og v0 bestemmes. Mit spørgsmål lyder så: Hvad skal jeg have ud af hhv... -
Skråt kast
ForumindlægHej kloge hoveder :-) Har en lille fysik opgave der driller: "En sten kastes i et skråt kast. Begyndelseshastigheden i vandret retning er v0x=9,83 m/S, og begyndelseshastigheden i lodret retning er v0y= 6,88 m/S. Startpositionen i vandret retning er x0=0, og startpositionen i l... -
Moderatorstof
ForumindlægEt moderatorstof, som f.eks. tungt vand, er et stof, der har til hensigt at nedbremse neutronerne i en reaktor. I min bog står der at moderatorstoffets enkelte atomer skal veje omtrent det samme som neutronerne for at bremse dem effektivt, og det giver da også god mening i forhold til dagligdags ... -
Bestemmelse af ukendt gas (Eksperiment)
ForumindlægHej derude Jeg har i forbindelse med mit fysik forløb lavet en eksperiment, hvor vi har sat en ukendt gaslampe til også observerede forskellige farver ud fra forskellige vinkler vha. spektrometer. Vi er blevet givet emissionsspektrum for tre mulige grundstoffer, hvor man kan aflæse bølgelængdern... -
Rotation (kinetisk energi og vinkel rotation)
Forumindlæghej jeg sidder og skriver på min opgave i fysik og skal til at perspektivere, til andre ting, pt har jeg om( kinetisk energi og vinkelrotation) og har skrevet om translatorisk energi, samt rotationsenergi og derefter kombineret dem til kinetisk energi men nu skal jeg så til at perspektivere, jeg ... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Hjæælp, hvor meget strålling kommer der igennem blyglasset!
ForumindlægHej! Jeg har siddet fast på en opgave i fysik. Det handler om et PET scanner og om hvor stor en brøkdel af strållingen, der trænger igennem blyglasset. Jeg har informationerne: Den lineære absorptionskoefficient 63,0 m^-1 Strållingsintensiteten ved pet-scanneren: 2,55*10^9 Tykkelsen af blyglas ... -
opgaver.!
ForumindlægHej jeg har nogle opgaver i fysik som jeg virkelig ikke forstår. håber der er en der kan hjælpe da det haster. Opgave 1. beregn resistansen mellem A og B (erstatningsresistansen) i følgende kredsløb, alle seks resistorer er på 6 ohm. opgave 2. Elektrisk kredløb. a) beregn strømmen (I1) gennem R... -
Volumen og masse..?
ForumindlægHej! :) Jeg har et fysik-spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg skal udregne. Opgaven lyder: Et isbjerg er 5 m bredt, 3 meter langt og 20 meter højt. Qis= 900 kg/m3 a) Udregn isbjergets masse b) Hvis kun halvdelen af bjerget er dækket af vand, hvor meget er så massen af den fortrængte vandmængde? c) ... -
nyttevirkning
Forumindlæghej alle sammen sidder her med min fysik rapport om nyttevirkning af en elkedel og har brug for lidt hjælp til at besvare disse spørgsmål: Hvilken værdi vil du så ud fra forsøget give for nyttevirkningen af kedlen? Husk begrundelse. Hvilke forhold kan have indvirket på forsøget, så resultate... -
farmaci til odontologi
ForumindlægHej jeg er 3.gere nu og skal snart søg ind i kvote 2 til en videregående uddannelse. Jeg har længe drømt om at læse til tandlæge men dsv. har en 4 tal i fysik ødelagt mit gennemsnit. Jeg overvejer at søge ind til farmaci, dog vil jeg lige spørger om der nogen her der læser farmaci som gerne vil d... -
Effekt af strygejern
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med et fysik opgavesæt, og der er en opgave som volder mig lidt problemer. Håber nogen kan hjælpe: Varmelegemet i et strygejern består af en spiralsnoet tråd med resistansen (60) Ω. En dag virker strygejernet ikke, og man konstaterer, at tråden er knækket og at det ...
