Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17121 til 17140 af 31486
-
haster eksame
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal snart op til mundtlig fysik og er rigtig nervøs, men min dispositioner hænger lidt. jeg skal op i magnetisme, ioner og salte, radioaktivitet og atomet og vil gerne have hjælp i de følgende emner: magnetisme og radioaktiviter. især strøm er jeg virkelig bagud med! det v... -
Hjælp med opgave
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne her opgave (vedhæftet billed) er ikke helt sikker på hvordan man gør tak! - Michael -
kumulerede frekvens
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en kum. frekvens? -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
sidder mit i en mat. eksamen!!!
Forumindlæghey.. jeg mangler lidt hjælp til en eksamensopgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0 300 50 982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
Andengradsligning
ForumindlægKan nogle ikke forklare mig hvad andengradsligning går på? har aldrig fattet + give et par eksempler, altså hvordan man regner det D: -
Cirkler og vektorer
ForumindlægI billetsalget til en fodboldkamp sælges 350 billetter. En voksenbillet koster 50, mens en barnebillet koster 30. Hvor mange børnebilletter er der solgt? :S Haaber nogle gange hjælpe -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
MiaMette
ForumindlægHej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens -
Opgave om carbonmonoxid
ForumindlægHej alle, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an: Los Angeles havde et carbonmonoxid niveau på 15 ppm. Et gennemsnitsmenneske indhalerer omkring 0,50 L luft pr. åndedræt og tager omkring 20 indåndinger pr. min. Hvor mange miligram carbonmonoxid skal gennemsnitsmennesket indhalere... -
Ingeniør, hvornår?
Forumindlæg1) hvornår man kan starte på ingeniør uddannelsen.? 2) hvad laver en maskin ingeniør egentlig og hvor meget tjener de ca.? På forhånd tak :-) -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
RSA og Permutation
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl med min opgave, da der står jeg skal ''vis forskellige regler for permutationer og bevis nogle af dem'' Jeg ved ikke helt selv hvad det er for nogle regler, den eneste jeg har skrevet noget om er kombinatorik. Så ved jeg ikke om RSA, primtal osv skal med. ... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Valgfag på HA studier
Forumindlægjeg skal vælge et studie og er interesseret i HA almen, HA mat og HA jur. jeg har ledt og ledt efter en side hvor der står oplysninger om valgfagene på de forskellige studier. hvilke valgfag er der til de forskellige HA linjer. på forhånd tak for hjælpen. -
bevis naturlig eksponentialfunktion
Forumindlægjeg skal lave et oplæg om et bevis for den naturlige eksponentialfunktion. Jeg forstår dog overhovedet ikke beviset, jeg håber der er nogen der muligvis kan hjælpe mig: Funktionen exp er differentiabel, med exp'(x) = exp(x) bevis: da ln(x) er differentiabel med differentialkvotienten 1/x, ved... -
poissonfordeling
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave som jeg ikke rigtig kan finde ud af at starte på. Har i evt en ide? Med Venlig Hilsen Mads -
Bestem længden af BD i trekant ABC
ForumindlægI denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :) -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
monotiforholdene
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) =1/4x^4-4/3x^3+2x^2+3 Bestem monotoniforholdene for f. hej er der nogen der kan hjælpe, fatter intet
