Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17141 til 17160 af 109300
-
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
ER DER NOGEN DER VIL HJÆLPE
Forumindlæghej vi har i tysk fået en oversættelse som vi skulle oversætter. jeg har oversat den men ved selvfølgelig ikke om det jeg har lavet den rigtig. det en meget kort oversættelse så jeg håber der er nogen der vil kigge på den og se om jeg har nogen fejl. det vil være en stor hjælp tak på forhånd Gæs... -
Hvordan lærer man kemi og biologi?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g og studser over, hvordan jeg kan blive bedre til kemi og biologi? Uden for skoletiden :) -
AMISH PEOPLE
Forumindlæg- Could religions groups like the Amish live in Denmark? Hvad kan jeg svare herunder? Det haster ... Til afgangsprøven -
arv igen :s
ForumindlægHej igen gutter. Jeg skal virkelig have hjælp til de der stamtræer. Forstår dem ikke helt. Sidder nemlig og repeterer -
A-niveau på sidste år
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål om, hvorvidt det er muligt at vælge et ekstra mundligt fag til i 3. G uden at man har haft det før. Jeg har nu haft spansk i to år og er den dygtigste på mit hold. Jeg føler ikke at jeg får udfordring nok, da jeg også modtager ekstraundervisning og studerer lidt i min f... -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ... -
please hjælp pleaaase :(
ForumindlægJeg har skrevet en engelsk essay som handler om "Spending money on museums and art galleries is a waste of money". Den er ikke så lang, men jeg vil gerne have af vide om det lever op til kravene for en engelsk essay og engelsk grammatik :) sætter stor pris hvis i lige vil give det et ... -
Tangent til harmonisk svingning
ForumindlægJeg søger en ligning for en tangent til en harmonisk svingning. y = A*sin(ax+b) Jeg er kun interesseret i hældningen mit umiddelbare løsningsforslag vil være y' = A*cos(ax+b)+A*a, ud fra følgende y' = (A*sin(ax+b))' = A*(sin(ax+b))' da (k*f)'(x) = k*f(x)' = A*(cos... -
Projektion af vektor på vektor
ForumindlægJeg bliver ved at regne det ud, men får ikke helt det rigtige.. Jeg har punkterne A(2, 1) , B(10, 6) og C(5, 4) Det er vektor AC som bliver projiceret på vektor AB - dvs. AC = vektor a og vektor AB = vektor b (i projektionsformlen) Jeg skal finde vektor AD og punkt D Jeg får vektor AD (a projic... -
funktioner
ForumindlægEn sælger får udbetalt en sjettedel i bonus af det beløb han sælger varer for pr. måned, samt en fast løn på 2000 kr. a) Opstil en formel for sælgerens løn L ud fra beløbet B, som han sælger varer for pr. måned. b) Opstil en formel for beløbet B, som han sælger varer for pr. måned ud fra sælger... -
Musik uddannelse uden musik i gymnasiet
ForumindlægJeg står i den situation at jeg lidt for sent har fundet ud af at jeg har valgt den forkerte linje i gymnasiet. Jeg går i 3.g nu og min linje er engelsk, samfundsfag og psykologi. Jeg skulle have valgt engelsk, samfundsfag og musik i stedet. Jeg ønsker en musisk uddannelse efter gymnasiet, men ef... -
udledelse af parabels toppunkt
Forumindlæg...der spørges generelt meget til udledelsen af en parabels toppunkt....derfor følgende:y=ax^2+bx+c og a forskellig fra 0y=a[x^2+b/a*x]+cy=a[[x^2+b/a*x+(b/(2a))^2]-(b/(2a))^2]+cy=a[(x+b/(2a))^2-b^2/(4a^2)]+cy=a(x+b/(2a))^2-b^2/(4a)+4ac/4ay=a(x+b/(2a))^2-(b^2/(4a)-4ac/4a)y=a(x-(-b/(2a)))^2-((b^2-4... -
hjælp til integrale
Forumindlægbestem integralet: a) b) -
vektor --> koordinatsæt
ForumindlægHallo.. Hvordan er det nu man gør'? I min mat. bog står der ikke eksempler og skulle nok have skrevet noter i timen :S I et koordinatsystem er givet vektoren a= [2;-3]. Om en vektor b belyses, at vektor(a)* vektor(b) = 4 og vektor(a)* vektor(b)(en hat ovenpå b også) = -19. Bestem koordinat... -
Integralregning?
ForumindlægTabellen viser en opgørelse af antal fødedygtige ulvepar i en population af ulve i det centrale Idaho i 1996 og i 2007. Årstal: 1996 2007 Antal fødedygtige ulvepar: 3 43 I en model for antal fødedygtige ulvepar N som funktion af tiden t (målt i anta... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Logaritmer
ForumindlægLog (b-a/b) = ??? HJÆLP, kan ikke huske denne regneregel nogen der kan forklare mig denne? -
Hjælp
Forumindlægjeg har et matematik projekt for til i morgen og kan ikke løse første opgave. det handler om at differentiere en funktion to gange, så man kan finde det tidspunkt, hvor væksthastigheden er størst. b - a ---------------- f(t) = 1 + k * e^-b * t -
vektor.. parallelle?
ForumindlægJeg skal bestemme tallet k, således at vektorerne: a= 12 over 5 og b=16 over k er parallelle. og så skal jeg finde tallet t, så vektor b = (t gange med vektor a)
