Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17141 til 17160 af 23683
-
Hjælp til et begreb i engelsk
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu her, og prøver at finde ud af, hvad begrebet "tomme pladser" ift. noveller hedder på engelsk. Håber der er nogle der vil hjælpe. :) -
Kan man differentiere en funktion, der ikke eksisterer?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal differentiere ved brug af kædereglen. Det får jeg til Men er f overhovedet defineret? Og kan man så differentiere den??? -
SRP emnevalg mat/fys
ForumindlægHey :) Jeg har valgt matematik og fysik til SRP og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive om endnu, jeg tænkte at matematik og fysik er 2 fag der spiller skidegodt sammen og at man derfor ikke skal have så meget henblik på hvordan man sætter de tog fags metode sammen, da det er meget den... -
Decideret uretfærdig karakter
ForumindlægJeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere. 02?? Virkeligt... -
Kyssen
ForumindlægHar fået som hjemmeopgave at jeg skal holde et oplæg om en svensk historie som hedder "Kyssen" og er skrevet af Hjalmar Söderberg. Har fået pløjet mig igennem det svenske men syntes ligesom jeg mangler nogle guldkorn eller pointer. Har tænkt på at historiens morale er at hvorfor skulle ... -
Fed idé - Den større skriftlige opgave
ForumindlægHejNu skal nogle af os (3.g'erne) jo snart igang med at skrive, og i den forbindelse er jeg interesseret i at høre om, der er nogen, der har gode ideer til selve udformningen af opgaven? Her tænker jeg på alternativt "papir" eller graffiske elementer såsom et vandmærke på hver side.... -
Er der nogen der har læst bogen "Terrorist af John Updike"
Forumindlæghjælpe mig plz.... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har denne oversættelse for til i morgen, og jeg vil høre om der var et nogle som ville tage sig den tid og rette den igennem for mig? Er lidt i tvivl om et par ting, ikke kun dem, som jeg har sæt i parentes. Vil gerne have rettet hele stilen, hvis det ikke er for meget at bede om. Hilsen... -
for the brains
ForumindlægHej derude!Jeg har læst Naja Marie Aidts Ondt i Sulet men forstår ikke en skid af den. Jeg har prøvet at få downloadet opgaven om novellen herinde, men der går noget galt under selve processen. Så derfor tyer jeg til sidte mulighed, nemlig at spørge nogle af jer kloge hoveder herinde om der er no... -
2 tekster..
Forumindlæghej.. er der nogen derude der har læst følgende tekster:1. Pia Tafdrup: Nature morte2. Natmaskinen af Michael StrungeJeg skal have læst 5 tekster til på tors.. men jeg kan virkelig ikk finde ud af disse to.. er der nogen der evt. kan hjælpe mig lidt på vej ? På forhånd mange tak :) -
ental/flertal?
ForumindlægHvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are? -
1.g danskopgave
ForumindlægSom så mange andre 1.g'er skal jeg i gang med min danskopgave. Og må indrømme, at jeg er lidt sent på den. Vil derfor gerne vide, om der er nogen, der har også har brugt "Vanillepigen" af Ib Michael, eller om der er bedre valg at bruge?Eneste krav fra læreren var, at den skulle være... -
Tyske braines hvor er i dog henne?
ForumindlægEr der ikke tyske braines derude der skide god til det tyske sprog der ville hjælpe mig der ikke er god til det? :´-( 1.Som hjemmearbejde skal drengen beskrive et billede, der har gjort et stort indtryk på ham. 1. Als die Hausaufgabe sollte der Junge ein Bild beschreiben, da hatte ein Großen ein... -
Litterær artikel om digtsamling
ForumindlægHvordan skrives en litterær artikel om en digtsamling. Er på rimelig bar bund. Kan nogen komme med nogle forslag til hvordan sådan en opbygges? -
Titrering
ForumindlægHej Når man titrerer HCl med NaOH, så er blandingsforholdet vel 1:1 ikke? Hvad er blandingsforholdet, når man titrerer: Demineraliseret vand med HCl? Eddikesyre og Natriumacetat med Natriumhydroxid? Mvh. Emil -
Én tysk sætning.
ForumindlægJeg skal sætte det rigtige ord ind i denne sætning. Er lidt i tvivl om det er rigtig. Det er ordet hans jeg skal sætte ind. Hast du ... (hans) Musiklehrer getroffen? Er det ikke seinem der skal stå?? -
eventyr
ForumindlægHey....er meget dårligt til at skrive fiktionog beder inderligt til noget inspiration/kickstart til et eventyr -
SSO for lang?!!
ForumindlægHejsa Så sidder jeg selv i det dilemma, at min SSO er alt for lang, hvad skal jeg gøre, nogen der har et forslag? Den er 3 sider længere end den "må". Jeg syntes ikke ummidelbar der er noget der kan kortes ned, har et citat jeg måske bare kunne henvise til, men er det en god ide?Håber d... -
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag...
