Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17161 til 17180 af 52987
-
SRP - Terrorisme i Historie/samfundsfag
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg skal skrive SRP om terrorisme i samfundsfag og Terrorisme. Min problemformulering lyder således: 1. Gør rede for terrorismens historie fra slutningen af 1960'erne og frem til nu. KArakteriser forskellene mellem terrorismen i 1970-80'erne og nutidens terrorisme. Inddr... -
Regneregel - hjælp.
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvilken regneregel der bruges her, eller hvordan man laver brøken om fra det ene til det andet: sqrt(x) + 2 2(sqrt(x)(sqrt(x) + 2) Please hjælp. -
Syrer og elektronegative grupper
ForumindlægHvorfor er en syre som CHCl2COOH stærkere end CH3COOH? Jeg skal argumentere ud fra strukturformlen... det har i hvert fald noget at gøre med Cl, men hvad? -
Rettelse af aflevering
ForumindlægEn der har lyst til at rette min opgave igennem og evt. hjælpe med, hvordan jeg bedre kan dokumentere for det jeg har lavet. Det er meget vigtigt for mig med dokumentation! Er der en venlig sjæl der kan hælpe? Opgaven ( http://peecee.dk/?id=81934 ) -
trekant
Forumindlæghvordan finder man siderne på en trekan hvis man ved at alle 3 vinler er lige store, og man har arealet ? -
Automatiske stabilisatorer
ForumindlægJeg er i gang med en økonomi-aflevering, men jeg sidder fast ved et spørgsmål, som jeg simpelthen ikke kan besvare. Opgaven lyder følgende: Hvordan påvirkes de automatiske stabilisatorer af: - Skattestoppet? - En sænkning af dækningsgraden af arbejdsløshedsdagpenge fra 90 til 60%? ... -
Kronik
ForumindlægHej venner, jeg skal skrive en kronik om dovenskab er der nogen, som kan hjælpe? Opgaven skal være færdig til mandag 23. jan. -
Span af vektorrum
ForumindlægVis. at hvis v1,...,vn er elementer af et vektorrum V, så er Span(v1,...,vn) et underrum af V. -
Promotionparameter? hjælp??
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet i min SRP der siger Du skal endvidere diskutere om promotionparameteren skal standardiseres eller differentieres i forhold til IKEAs målgruppe valg på det engelske marked? Er der nogen der kan sige hvor i bogen jeg kan læse om dette spørgsmål? Alt hjælp kan næsten br... -
Romerigets fald
ForumindlægJeg har brug for en smule hjælp/vejledning. Er i gang med at skrive dansk-historie opgave i 2.g og har valgt at skrive om romerrigest fald. Jeg mangler lidt et redegørende spørgsmål, men kan ikke rigtig komme på et godt et. Er der nogen der vil være sød at komme med nogle gode idéer? Så ville d... -
Hjælp til Historie opg. indledning.
ForumindlægHej. Jeg er igang med min indledning, og jeg kan ikke rigtig komme på noget godt, også tænkte jeg om nogen herinde gad give nogle råd og i den dur. Her er den i hvert fald. Indledning: Denne opgave omhandler mellemkrigstiden i Tyskland fra 1919 til 1933. I min opgave vil jeg belyse emnet Hitle... -
AP - prøve
ForumindlægHej allesammen.. Her på torsdag skal jeg til AP prøve.. Jeg tror jeg klare mig fint med den danske del, men er meget i tvivl om latin delen.. er der nogen der har været til prøve i det? altså hvordan var det, hvad gig det ud på.. jeg går bare rundt og tænker på det hele tiden :) vil bare have den... -
Erasmus Montanus
Forumindlægkarakteristik og analyse af Erasmus Montanus bror Jacob. Bare kort beskrevet.. på forhånd tak.. -
He usually not get up.. eller??
ForumindlægHej! Jeg kom pludselig i tvivl om dette: Jeg har sætningen:'' He usually gets up at 7 in the morning''. Den skal jeg så gøre negativ, hedder det så: ''He usually not gets up at 7 in the morning'' ? eller: ''He is usually not getting up at 7 in ... -
Ombrydning af formler
ForumindlægJeg har et problem med at få ombrudt formler i matematik. En lang formel linje går således langt uden for margenerne. Er der nogle som kender en god måde at få det ombrudt på? omgivelserne ser således ud: \begin{equation} (Lang formel) \end{equation} - Michael -
løs en ligning
Forumindlægløs ligningen, (x-1)(x^2-4)=0 -
vil ikek have sidetal på første og anden side!
ForumindlægHvordan gør jeg sådan så jeg ikke har sidetal på første og anden side? -
Endnotes i to kolonner
Forumindlægjeg bruger pakken endnotes til at lave slutnoter. er det muligt at sætte \theendnotes i to kolonner/spalter? typisk er det bare en henvisning til en side i en bog, fx "Se s. 45 i [2]", det fylder ikke så meget. -
Graden af polynomier?
ForumindlægKan man ud fra grafens antal af aftagende og voksende intervaller vurdere hvilken grad polynomiet mindst må være?? -
NOVO. VØ/FINANSIERING
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig i min srp hvor jeg har valgt virksomheden novo nordisk? jeg skal finde nøgletal, aktier osv.
