Søgning på: SRP historie. Resultater: 17181 til 17200 af 22627
-
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
Hvad skete der før og efter murens fald?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som lyder: Hvad skete der før og efter murens fald? -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
Major characters...
ForumindlægJeg skal finde 3 hovedpersoner som jeg skal lave karakteristik af, fra filmen American Beauty. Jeg tænkte selv på Carolyn & Lester og Jane ... Andre der har bedre bud ? -
Computere i undervisningen - spørgsmål, hjælp!
ForumindlægJeg er igang med at skrive en diskussion til en stil om computere i undervisning, og jeg har brug for hjælp med nogle meninger. Hvad mener i om computere i undervisningen, hvis vi ikke ænser hinanden eller lærerens undervisning? Hvis vi mister vores socialiseringevne? ;) -
Skal skrive en novelle
ForumindlægJeg skal udfra et maleri malet af Erik Henningsen i 1892, som hedder 'Sat Ud' skrive en novelle. Ville være glad og taknemmelig, hvis der var en der kunne komme med et bud på starten. Ved ikke helt hvordan jeg skal linke til maleriet, men det kan ses her: http://images.google.dk/images?h... -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
De nordiske landes valutapolitik
ForumindlægDer ønskes en politisk vurdering af det tilsyneladende paradoksale forhold, at de 4 nordiske lande har ret så forskellige valutakurs-regimer: Sverige og Norge har flydende valutakurs, Danmark en fast valutakurs-politik, mens Finland helt har opgivet sin selvstændige valuta til fordel for den fæll... -
Differentialregning! (Det basale)
ForumindlægJeg er seriøst ved at være lidt urolig! Jeg var væk i blot 2 mat. moduler og er stået HELT af! Vi har om differentialregning (fik det at vide i dag :-S). Jeg sidder med ca 12 stykker af typen: Bestm f '(x0), når f(x)=3x+4 og x0 = 2 En der kan FORKARE mig hvordan man løser sådanne stykker!? -
Begrænsning + mulighed, natur+human
ForumindlægHej Findes der nogle konkrete overordnede muligheder og begrænsninger indenfor det naturvidenskabelige og det humanistiske fakultet? -
SRO
ForumindlægHej jeg har biologi A og Matematik B Jeg skal fortælle, hvordan salmonella påvirker kroppen på kort og langt sigt, men ved ikke hvad jeg skal komme ind på -
Dialektisk metode - til eksamen imorgen!
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til AT eksamen imorgen. Jeg skriver om Marx og marxisme, men jeg har lidt problemer med et begreb. Den dialektiske metode? Jeg har ikke kunne finde noget stof om dialektisk metoder der har givet mig forståelse for begrebet. Hvad går begrebet helt konkret ud på, og kan man t... -
Kort forklaring af kvarkteorien?
ForumindlægEr der nogen som kort kan forklare hvad kvarkteorien går ud på? -
Forstår ikke helt, hvad hun skriver, kan i forklare? :)
ForumindlægCitat fra min uuo. Jo, jeg forstår godt dit spørgsmål. som hovedregel er det de samme adgangs/optagelseskrav til alle de gymnasiale uddannelser, der er dog en række muligheder for dispensation i forhold til HF, håber at der giver mening, ellers så er jeg på skolen igen på onsdag. Kan i forklar... -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
En lille oversættelse.
ForumindlægHvad betyder "mater memento mori" helt præcist? På forhånd tak :) -
Mit grundlæggende spørgsmål
ForumindlægJeg skal spørge visse personer om et grundlæggende spørgsmål, man selv har lavet og har valgt at spørge ind hos Studieportalen. Det kommer her... Findes religion, fordi der er en dybere mening med tilværelsen, eller er religion blot noget, mennesker har opfundet, fordi de har behov for at tro på ... -
Grundloven
ForumindlægHje! Sidder og arbejder med nogle spørgsmål til grundloven, og der er nogle spørgsmål jeg håber at kunne få lidt hjælp til ! :) 1: Hvad var adelens vigtigste privilegier ved valg mellem år 1849 og 1915? 2: Hvorfor var det adelen der i middelalderen havde den politiske magt? 3: nævn tre grunde til...
