Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17181 til 17200 af 153440
  • Harmonisk ssvingning

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der ved hvordan man finder vm(f) for den forskudte harmoniske række? f(t)= 0,5841*sin(0,08743t+0,5706)+1,628
  • 1ks pepsi

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved, hvad 1ks pepsi med 24flasker betyder altså hvad 1ks betyder i dette sammenhæng? Tak på forhånd.
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning?
  • stamfunktionen ??

    Forumindlæg
    Hej, jeg håber at i vil hjælpe mig :) Jeg kan ikke forstå hvorfor dette udtryk: E'pot = G*m*M/r^2 og udtrykkets stamfunktion er således; Epot = -G*M*m/r hvorfor og hvordan kan det blive sådan? altså, er der formel for hvordan man finder stamfunktionen? På forhånd tak :)
  • f(x) løs ligning

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu lige man løser følgede ligning: f(x)=3
  • Er gået i STÅ!

    Forumindlæg
    I et firma var omsætningen i 2000 på 5.280.000 kr. Omsætningen stiger med henholdsvis 5,3 %, 3,9 % og 2,8 % i de følgende tre år. Hvor stor var Omsætningen I 2003? 5.280.000 · 1,053 · 1,039 ·1,028 = 5.934.420,63 kr Er det rigtigt? Hvad er den samlede stigning i procent i perioden fra...
  • Trigonometri 2

    Forumindlæg
    Jeg har en cirkel, hvori der er indtegnet en readius, samt en korde. Begge værdier kender jeg, og jeg skal nu finde gradtallet for buen. Min fremgangsmåde er: - inddel trekanten i to lige store dele (så jeg nu kendet tre værdier, korde, radius samt vinklen til 90 grader) - når værdien for buen ...
  • En linje gennem punkterne P&Q

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opg, der lyder: En linje går gennem punkterne P(2,7) og Q(6,1). Bestem hældningskoefficienten for l. Bestem en ligning for den linje m, der går gennem B og står vinkelret på l. Det er nemt nok, at finde a. y2-y1/x2-x1 = -3/2 Men hvordan skal jeg så løse opgaven videre (...
  • Integral

    Forumindlæg
    Hej håber der nogle som kan hjælpe med denne Opgave.. På forhånd Tak ;)
  • at løse en ulighed?

    Forumindlæg
    jeg prøver lige igen, håber der er nogen der kan hjælpe:) jeg skal løse uligheden f(x)< eller = 4 jeg har tegnet to grafter ud fra de to ligninger der er givet. hvad gør jeg så nu?
  • Afstand fra punkt til plan

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en plan med ligningen 2x-y+2z-9=0 og punktet P(2,1,0). Jeg ved godt hvordan man beregner afstanden men dist(P,a) formlen, men det det undrer mig er y for hvordan skal jeg skrive denne ind i formlen når der ingen konstant står foran y?
  • M og mol/L

    Forumindlæg
    Hej Hvis der nu står at et stof er på 0,0400 M er det så det samme som 0,0400 mol/L ? Er det ikke begge mål for koncentrationen?
  • Matematik på biokemistudiet

    Forumindlæg
    Hej Er der mange matematikfag på biokemistudiet? Er det sådan noget med mange beviser eller er det mere anvendelsesorienteret?
  • PAscals Trekant. Haster

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan udlede denne for mig og forklare den i forhold til Pascals trekant. (a+b)4..¨??? (opløftet i fjerde) Udover at det giver den 4. linie i trekanten: 14641 Svar Hurtigst muligt. Helst i aften inden kl 23.00 På forhånd tak Christina
  • Dataindsamling behandling af data

    Forumindlæg
    Hej derude er der nogle af jer der kender et smart og gratis program eller en hurtig og effektiv metode at behandle indsamlede spørgeskemaer på?? ALT ANDET EN DEN KLASSISKE MED MANUEL SAMMENTÆLLING AF SVAR... På forhånd tak for hjælpen Med venlig hilsen Louise
  • Fuldt pensum

    Forumindlæg
    Hej Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg her til sommer skal op i fuldt pensum og har derfor lige et spørgsmål. Det fag som jeg afslutter i år og så skal op i, de kommer da til at tælle med i de 8/9 eksamener som man SKAL op i ikk?
  • 750 cm³ i liter

    Forumindlæg
    Hvem kan svare på, hvor meget 750 cm³ er i liter?
  • Vektorfunktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har svært ved opgave b. Jeg forstår ikke hvad jeg skal skrive jeg har tegnet i geogebra hvor jeg får to rette linjer for hastighedfunktion hvor den ene er over og den anden er under xaksen
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. :) Potensfunktionen skrives som y=b*x^a To variable, y og x, siges at være proportionale, hvis der findes en konstant, k, så: y=k*x Jeg skal forklare hvorfor det er et eksempel på en potensfunktion, og hvad a og b er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det, for jeg forst...
  • Kaninproblemet

    Forumindlæg
    Hejsa folkens Så sidder man her og skriver SRP og er gået lidt i stå, da jeg ikke kan finde løsningen til Fibonaccis kaninproblem.Problemet lyder således; En kaninbestand består fra begyndelsen af et kønsmodent par. Hver kønsmodent par føder et nyt par hver måned, og kaninerne bliver kønsmodne e...