Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17181 til 17200 af 153440
-
Harmonisk ssvingning
ForumindlægHej. er der nogen der ved hvordan man finder vm(f) for den forskudte harmoniske række? f(t)= 0,5841*sin(0,08743t+0,5706)+1,628 -
1ks pepsi
ForumindlægHej nogle der ved, hvad 1ks pepsi med 24flasker betyder altså hvad 1ks betyder i dette sammenhæng? Tak på forhånd. -
Hjælp !
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning? -
stamfunktionen ??
ForumindlægHej, jeg håber at i vil hjælpe mig :) Jeg kan ikke forstå hvorfor dette udtryk: E'pot = G*m*M/r^2 og udtrykkets stamfunktion er således; Epot = -G*M*m/r hvorfor og hvordan kan det blive sådan? altså, er der formel for hvordan man finder stamfunktionen? På forhånd tak :) -
f(x) løs ligning
ForumindlægHvordan er det nu lige man løser følgede ligning: f(x)=3 -
Er gået i STÅ!
ForumindlægI et firma var omsætningen i 2000 på 5.280.000 kr. Omsætningen stiger med henholdsvis 5,3 %, 3,9 % og 2,8 % i de følgende tre år. Hvor stor var Omsætningen I 2003? 5.280.000 · 1,053 · 1,039 ·1,028 = 5.934.420,63 kr Er det rigtigt? Hvad er den samlede stigning i procent i perioden fra... -
Trigonometri 2
ForumindlægJeg har en cirkel, hvori der er indtegnet en readius, samt en korde. Begge værdier kender jeg, og jeg skal nu finde gradtallet for buen. Min fremgangsmåde er: - inddel trekanten i to lige store dele (så jeg nu kendet tre værdier, korde, radius samt vinklen til 90 grader) - når værdien for buen ... -
En linje gennem punkterne P&Q
ForumindlægHej, jeg har fået en opg, der lyder: En linje går gennem punkterne P(2,7) og Q(6,1). Bestem hældningskoefficienten for l. Bestem en ligning for den linje m, der går gennem B og står vinkelret på l. Det er nemt nok, at finde a. y2-y1/x2-x1 = -3/2 Men hvordan skal jeg så løse opgaven videre (... -
Integral
ForumindlægHej håber der nogle som kan hjælpe med denne Opgave.. På forhånd Tak ;) -
at løse en ulighed?
Forumindlægjeg prøver lige igen, håber der er nogen der kan hjælpe:) jeg skal løse uligheden f(x)< eller = 4 jeg har tegnet to grafter ud fra de to ligninger der er givet. hvad gør jeg så nu? -
Afstand fra punkt til plan
ForumindlægHej. Jeg har en plan med ligningen 2x-y+2z-9=0 og punktet P(2,1,0). Jeg ved godt hvordan man beregner afstanden men dist(P,a) formlen, men det det undrer mig er y for hvordan skal jeg skrive denne ind i formlen når der ingen konstant står foran y? -
M og mol/L
ForumindlægHej Hvis der nu står at et stof er på 0,0400 M er det så det samme som 0,0400 mol/L ? Er det ikke begge mål for koncentrationen? -
Matematik på biokemistudiet
ForumindlægHej Er der mange matematikfag på biokemistudiet? Er det sådan noget med mange beviser eller er det mere anvendelsesorienteret? -
PAscals Trekant. Haster
ForumindlægEr der nogen der kan udlede denne for mig og forklare den i forhold til Pascals trekant. (a+b)4..¨??? (opløftet i fjerde) Udover at det giver den 4. linie i trekanten: 14641 Svar Hurtigst muligt. Helst i aften inden kl 23.00 På forhånd tak Christina -
Dataindsamling behandling af data
ForumindlægHej derude er der nogle af jer der kender et smart og gratis program eller en hurtig og effektiv metode at behandle indsamlede spørgeskemaer på?? ALT ANDET EN DEN KLASSISKE MED MANUEL SAMMENTÆLLING AF SVAR... På forhånd tak for hjælpen Med venlig hilsen Louise -
Fuldt pensum
ForumindlægHej Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg her til sommer skal op i fuldt pensum og har derfor lige et spørgsmål. Det fag som jeg afslutter i år og så skal op i, de kommer da til at tælle med i de 8/9 eksamener som man SKAL op i ikk? -
750 cm³ i liter
ForumindlægHvem kan svare på, hvor meget 750 cm³ er i liter? -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej jeg har svært ved opgave b. Jeg forstår ikke hvad jeg skal skrive jeg har tegnet i geogebra hvor jeg får to rette linjer for hastighedfunktion hvor den ene er over og den anden er under xaksen -
Potensfunktioner
ForumindlægHej. :) Potensfunktionen skrives som y=b*x^a To variable, y og x, siges at være proportionale, hvis der findes en konstant, k, så: y=k*x Jeg skal forklare hvorfor det er et eksempel på en potensfunktion, og hvad a og b er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det, for jeg forst... -
Kaninproblemet
ForumindlægHejsa folkens Så sidder man her og skriver SRP og er gået lidt i stå, da jeg ikke kan finde løsningen til Fibonaccis kaninproblem.Problemet lyder således; En kaninbestand består fra begyndelsen af et kønsmodent par. Hver kønsmodent par føder et nyt par hver måned, og kaninerne bliver kønsmodne e...
