Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17221 til 17240 af 158923
-
Kaosteori: Ideer til fysik forsøg?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal skrive SRP i uge 8 omkring fraktaler og kaosteori i matematik/fysik, hvor jeg har valgt at gå ud over pensum i matematik. Matematikken har jeg (næsten) 100% styr på, men for at få fysik ind i min SRP har jeg tænkt mig at lave et eller andet forsøg, hvilket kunne give no... -
Forklaring
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget. I matematik taler man primært om to kategorier: Den ene er som bekendt diskret matematik, men hvad kaldes den anden? Eller bare mere generelt; hvilke kategorier er der i matematikken? Tal på forhånd -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
God matematikbog?
ForumindlægHej alle. Jeg søger en god opslagsbog, lidt mere forklarende end blot en formelsamling, til matematik på A-niveau i gymnasiet. Gerne med ord og forklaringer, så det ikke kun er udelukkende matematisk sprog som det fx er i Matematik 112. Nogen, der kender nogle gode/vil anbefale? -
Er jeg god nok til medicinstudiet?
ForumindlægHej Studieportalen, Overvejer at læse medicin på Aarhus Universitet (måske SDU) i år (enten sommer- eller vinterstart), men er i tvivl om jeg er god nok til at klare medicinstudiet. Nu tænker jeg ikke om adgangskvotient (fik gode nok karakterer i gymnasiet. Søger også kvote 1) , men fx. indholde... -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
Dumpet SOP mundtlig
ForumindlægHej, jeg har dumpet SOP mundtligt i dag, og ville bare spørge hvis det vil ændre på noget for min HTX uddannelse. -
Eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg studerer på HTX, 3. år og fik i dag mine skriftlige eksamensudtræk for perioden 21/05/2010 til 31/10/2010. Her havde jeg til min store overraskelse kun trukket "Kemi A - skriftligt - d. 31/05/2010". På den måde kan jeg med stor ærgelse jo ekskludere Matematik A - skriftlig, eft... -
Bestemme rumfang og k
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder her med et matematik eksamenssæt fra 2010, og har brug for lidt hjælp til denne opgaver: To funktioner f og g er givet ved f (x)=sin(x) + ½ x + 4.5 og g(x)= k ⋅x−2.5 For k =2 afgrænser graferne for f og g sammen med akserne og linjen ... -
Hjælp mig :'(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen der kan hjælpe mig med dette udtryk??? (c(a+b)+b(a-c))2c??? Har virkelig brug for jeres hjælp -
Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
"Tænke-opgave" med punkter og f(x)=ln(x)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået en opgave der hedder flg: " Lad P være et punkt på grafen for f(x) = ln(x) . Tangenten til grafen med røringspunkt i P, skærer y-aksen i Q. Linjen parallel med x-aksen gennem P, skærer y-aksen i R. Bestem så | QR |. ::: VINK :: Kald koordinaterne til P for (t ... -
Eksamen 2009
Forumindlæghej, er det nogen der har eksam oplagen for 2009 eller ved hvordan den ser ud og hvad den indholder? -
Længde af udsnit af parabel
ForumindlægHej, hvordan vil man kunne regne længden af dette udsnit af en parabel. (se billede) Man skal vel bruge en andengradsligning men hvad så? -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Geometri
ForumindlægJeg sidder så småt og forbereder til eksamen og er i tvivl om nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt. Jeg er i tvivl om hvordan man løser c'eren i vedhæftede opgave? Nogen der kan hjælpe? Desuden er jeg lidt i tvivl om b'eren Men jeg tænker vel bare den kan løses ved at vi har at y'... -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa... -
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat
