Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17241 til 17260 af 27879
-
Darwin - kilder søges
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive AT i historie og biologi Jeg vil gerne fokusere på, hvordan man brugte Darwin til at legitimere imperialisme og kolonisme. Altså at "de sorte" var underlegen og derfor var det "de hvides" pligt til at civilisere "de sorte". Men hvis man n... -
Ruskurser
ForumindlægRegner med at starte på uni pr september 2006.Men hvad med ruskurserne? Altså de ligger jo umiddelbart inden studiestart, men nogen der ved præcis hvornår? For hvis nu man fx først er hjemme fra 19 August er det så forsent eller hvordan? Jeg spørger fordi jeg har indtryk af at ruskurserne er ret ... -
Skuffende SRP-karakter, vil i sige det samme?
ForumindlægJeg har fået min SRP-karakter for nylig, og er rigtig skuffet. Ville gerne have en ekstern vurdering hvis der var nogle venlige sjæle derude der var i humør til det. For jeg mener simpelthen ikke at det kan være rigtigt. En generel kommentar jeg har fået er at den er for rodet. Kan det passe? S... -
Hjælp til dansk essay
ForumindlægJeg har fået en sides dansk-essay for. Vi har at vælge mellem - Søvnløshed - Om at gøre sig umage - Om leverpostej (Ja, det er ret komisk :D) Men ihvertfald, kunne jeg godt bruge noget hjælp til at starte essayet, slutte det. Hvordan skal man fylde en A4 side? tak på forhånd! -
Høj gnidningskoefficient
ForumindlægEr der nogle der ved om man kan få en gnidningskoefficient på over 1. -
Borgerkrig Bosnien 92-95
ForumindlægVi skal lave projektopgave om borgerkrigen i bosnien 92-95. Eller krigen mellem bosnien, jugoslavien, kroatien, serbien. Vi kan ikke finde nogle brugbare oplysninger, gratis... Kan I hjælpe os? -
Billedbog
ForumindlægJeg skal lave en billedbog til mit produkt om HIV. Jeg skal fremlægge i næste uge, så der er lidt pres på. Jeg er desværre ikke så kreativ eller god til at tegne, så ville høre, om der var nogen der ville hjælpe mig?! Jeg må ikke finde billeder på nettet. Vi kan evt. brainstorme sammen over, hvad... -
Partiernes medlemstal
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af, hvorfor de danske partiers samlede medlemstal er faldet. Er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvad årsagerne kan være? Jeg har skrevet lidt om, at medierne kan have en rolle i det. -
aport ... !!!!!!!!!
Forumindlægheey.. har en spørgsmål, og vil vide havd jeres mening er over det? Prøv at forstille jer, i har en barn i unge ældre, hvad vil i gøre i den situation, vil i behold den? forstille jer drenge at i er piger, og vide ikke hvad der skal gøres. Vil i tage en abort eller behold den, og hvorfor? -
Inspiration søges!!!!
ForumindlægHeyJeg skal skrive noget om kunstens rolle og mangler lidt inspiration til at komme i gang.Hvis der er nogen derude, som har noget på hjertet, må de meget gerne skrive... -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
Religion?
ForumindlægHej. Religion på gymnasie niveau, er det b eller c niveau? -
Induktiv og deduktiv metode i samfundsfag
ForumindlægHej alle! Jeg er blevet lidt i tvivl omkring forskellen på den induktive og den deduktive metode i samfundsfag - er der nogen, der kan forklare mig det? Mvh Cecilie -
Naturgeografisk metode
ForumindlægHjælp! Jeg skal til AT-eksamen her på tirsdag og er fuldstændig clueless hvad gælder den naturgeografiske metode. Er der ikke en venlig sjæl der vil og kan forklare mig hvordan den virker og hvordan man bruger den? Alle inputs er meget velkomne! -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
Dansk/Historie opg. 2.g ?
ForumindlægEr der nogle, som har en idé til et overemne i faget dansk el. historie ELLER begge dele samlet? Jeg er lidt på bar bund. Søger hurtigst muligt svar, da min seddel skal afleveres i morgen :( På forhånd tak! -
San Francisco jordskælvet 1906
ForumindlægHej, Undrer mig over hvilke konsekvenser medførte jordskælvet i 1906? Ændring af politik, litteratur, kultur osv? Mine fag er Naturvidenskab og Engelsk - så vidt jeg kan forstå så kan jeg benytte mig at den naturvidenskabelige metode og den ifølge AT bogen kan jeg tage fat i politis... -
HJÆLP med forsøg.
ForumindlægHej alle sammen. jeg hedder line, og skal op i fysik imorgen. jeg kan vælge at trække mellem. 1. energiomsætninger 2. energimåling 3. fart og fartmåling 4. newtons 1. og 2. lov 5. stofadskillelse 6. syre, salte og baser 7. atomer og molekyler og det kemiske tegnsprog. men hvad kan man lave af... -
sso-indledningen
Forumindlæger der krav til hvor lang en indledningen skal være? min fylder ca 13 linie :S skal den fylde mere? og skal indledningen være på en side for sig selv?
