Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17281 til 17300 af 27879
-
......hjælp
ForumindlægFind h'(x) for følgende funktioner 1) h(x)=(3x5-6)6 2) h(x)=1/(2x-3) -
Rettelse af et teoriafsnit, som jeg har skrevet
ForumindlægHejsa.. Jeg har skrevet om gensplejsning. Følgende er taget ud fra min rapport: Gensplejsning, også kaldet for genetisk transformation er en hyppigere anvendt metode nu til dags. Ved en genetisk transformation forstås det at man indsætter et gen i en organisme. Dette bevirker at organismens eg... -
Cellulær respiration
ForumindlægHeej! Jeg sidder med en opgave og har ekstremt brug for hjælp. Det er en slags mundtlig eksamen som vi skal op til, og en af de ting, som jeg skal snakke om, er, hvor i cellen respiration foregår og hvordan. Jeg har fundet ud af, at respiration hvis nok foregår i noget kaldet mitrokond... -
hjælp til ret af dansk stil
Forumindlæghey. nogen der vil rette min dansk stil. det ku være en stor hjælp. Kunst skal vække følelser op hos maleren og beskuerne. Det kan både være godt, ondt, skidt, eller en provokation. Intet skal forhindre maleren i at tegne det han/hun vil. Grænseløs kunst kan gå hen krænke nogle folk. Det påvir... -
røringspunkter for to tangenter til parablen
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem røringspunkterne for de to tangenter til parablen med ligningen y=0,5x^2-5x+14,5, der har hældningerne 2 og -5. Er der nogen, der har et kvalificeret bud på udregningen ? Facit er: (7,4) og (4 1/5, 2 1/8. -
Fortolkning af "Tre på en motorcykel"
ForumindlægHej Vil høre om nogen har set kortfilmen: "Tre på en motorcykel" og som kan hjælp med en fortolkning af titlen? På forhånd tak. -
Agent Orange SRP
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg skriver om agent orange i bioteknologi A og historie A og har brug for hjælp til historiedelen!! Helt præcist står der i min problemformulering "Endvidere ønskes en analyse af årsagen til, omfanget og konsekvenser af brugen af ”Agent Orange”... -
HJÆLP! Bedre karakter i mat
ForumindlægFørst og fremmest ville jeg fortælle jer hvordan jeg er i matematik, Jeg er HELT vildt dårligt i matemattik jeg kan nærmest ikke lave noget uden få hjælp. Jeg dumper i terminsprøverne ISÆR i problemløsning jeg er verdens dårligeste til problemløsning jeg fatter ingen skid. I færdighed har jeg ... -
Freud
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at arbejde med Freuds teorier i AT og har valgt fagene Dansk A og Samfundsfag A. Er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan få de to fag til at samarbejde ? Og er der nogle der kender nogle noveller som er Freud relateret ? Min problemformulering lyder indtilvide... -
Dannelse og Uddannelse
Forumindlæghvad er forskellen på: dannelse og uddannelse? -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
SNIT HØJT NOK TIL OXFORD / CAMBRIDGE??
ForumindlægJeg mangler én eksamen men har indtil videre et gennemsnit på 11,1.(nye skala) Det kan jo nå at ryge lidt op eller ned... Jeg vil gerne søge ind på et engelsk universitet (med start 2009) Man kan søge flere ad gangen, hvilket jeg har tænkt mig, men Oxford og Cambridge kan ikke søges samtidig -... -
NF- fandme fucking latterligt -3
Forumindlæghej Jeg var til NF eksamen idag og fik -3. Jeg sagde en del relevans og der var også perioder jeg læste op jeg startede med en flot disposition som jeg lavde på 2- 3 min og gik også lidt i stå. Jeg vil meget gerne klage over karakteren og føler at jeg sagtens kan mere... Hvad skal jeg gøre... J... -
Mekanisk energi?
ForumindlægJeg har lige trukket mekanisk energi i dag til fysik eksamen i morgen. Her lyder spørgsmålet så: "Der ønskes omtale af bevægelse i tyngdefeltet" Jeg synes ikke helt jeg forstår spørgsmålet, så er der nogen, som kan forklare mig hvad der er jeg skal? :D -
Din ferie
ForumindlægJa nu er sommerferien snart slut for de fleste af os.. Folk kommer snart tilbage fra ferierejser og mange er allerede vent hjem.. Hvor har du så været? Var du tilfreds med rejsen? Var det som du havde forventet det osv. Jeg var selv ude og rejse med familien fra d. 30 maj til d. 21 juni Det... -
Homovielser - AT, samfundsfag og religion
ForumindlægHej derude, Jeg har i AT ("Kampn for det gode liv" er overemnet) valgt at skrive i religion og samfundsfag omkring den nylige lovgivning omkring vielse af homoseksuelle i den danske Folkekirke. I religion vil jeg tydeliggøre den indholdsmæssige del af de religiøse forestillinger o... -
Rette min engelsk retorisk analyse?
ForumindlægHej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk... -
Mobning - din mening?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i den situation, at jeg skal have skrevet en stil om mobning. Det ville være fint nok bare at skrive mine egne meninger og lign. meeen det ville da være sjovere hvis jeg kunne få andres meninger - og evt. historier omkring oplevelser med mobning. Det kunne eks være: Hvad e... -
Copy/paste
ForumindlægHver gang jeg copy/paster noget fra et andet sted med det formål at indsætte det i en tråd her på siden får jeg en eller anden boks frem, som jeg først skal indsætte det i for derefter at trykke på "ok" for at få teksten indsat i mit egentlige indlæg. Det irriterer mig egentlig, da det ... -
Vandrenoter i statskundskab?
ForumindlægMan høre ofte om de såkaldte vandrenoter i fx statskundskab, men er der nogen der har kendskab til hvor man evt. finde sådanne vandrenoter?
