Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17301 til 17320 af 70316
  • enhed

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at beregne nogle moduler og vil gerne ende i MPa. en af modulerne er for eksempel beregnet som Vp * rho^2 hvor jeg har Vp ( en hastighed som jeg har i mm/ micro sek) og rho er densitet, den har jeg i gram/mm^3 Jeg vil gerne ende i MPa og er i tvivl om jeg skal brug...
  • OH- koncentration

    Forumindlæg
    Hej jeg skal udregne koncentrationen af OH- i delopgave b(vedhæftet). Jeg får det til 7.6*10-3. Jeg er dog i tvivl om dette er rigtigt. Jeg brugte princippet om at ionproduktet skal være 10-14. men er der nogle der måske kan udregne det? Tak på forhånd
  • Simple sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Hvis man nu ud af 100 objekter har 3 x-objekter og resten y. Man udtager 10 tilfældige objekter. Hvad er sandsynligheden for at de 3 x-objekter er inkluderet i de 10 objekter?Kan bar ikke finde ud sådan nogle sandsynligheds opgaver. Nogen der kan hjælpe?
  • Potens vækst

    Forumindlæg
    Hvor meget vokser f(x) med når x vokser med 10%? Jeg ser på funktionen som kan omskrives til 4*x^2. vokser f(x) bare med 1.10^2 når x vokser med 10?
  • pH - formelle koncentration - finde c?

    Forumindlæg
    Hej. Har en opgave hvor jeg skal beregne propansyrens formelle koncentration. pH=3.8 H3O+ = 10^-3.8 kommet frem til (0,000158 M)^2/c-0,000158 M = 1,3*10^-5 Hvis jeg skal finde c, hvordan finder er det? I følge facit er c= 0,0021 M
  • Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen

    Forumindlæg
    Sidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Tal og algebra Tabellen viser nogle priser på buskørsel. Antal zoner 2 3 Billetter Voksne 20,- 30,- Billetter Børn under 16 år 10,- 20,- Klippekort Voksne 10 klip 125,- 165,- Klippekort Børn under 16 år 10 klip 65,- 85,- ---------------------------------------------...
  • studietur!

    Forumindlæg
    hej folkens!Jeg skal på studietur til Italien(napoli) i morgen og ville lige høre om der er nogen der har været der og har nogen gode råd? Råd om alt mulig...fra priserne på varer til ens egen sikkerhed!tak:)
  • Tysk oversæt

    Forumindlæg
    Er det rigtigt oversæt Da jeg modtog et brev fra dig blev jeg meget begejstret jeg håber du har det godt, det er godt nok længe siden. Wenn ich einen Brief von Ihnen erhalten haben, war ich sehr aufgeregt, Ich hoffe, Sie sind gut, es ist gut genug, lange her.
  • Dansk Ahgg.... Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Håber virkleig virkelig meget på i gider at hjælpe mig her. jeg har noget dansk opgave for som jeg virkelig ikke kan finde ud af så godt så håber du / i kan hjælpe jeg læser en bog som hedder Jorden rundt i 80dag. jeg har nogle spørgesmål håber i lige kans var på dem. ...
  • FSA

    Forumindlæg
    heeij. jeg vil lige soørge om, i dansk skriftlig fremstilling, når man skal vælge det man skal skrive er der så et eksempel på, hvordan det skal se ud. f.eks.hvis jeg vælger at skrive en artikel. Er der så et eksempel på, hvordan artiklen skal være sat op? på forhånd tak
  • hvilken dag?

    Forumindlæg
    Halløj piger. Nu spørger jeg nok dumt, men hvilken dag er det man har hvidt/rødt tøj på? Er det den dag man bliver student eller den dag man før overrakt eksamensbeviset?
  • Indvandrere

    Forumindlæg
    Jeg er gået i gang med min projektuge. Og jeg har valgt at skrive om unge indvandrere i kulturel klemme i Danmark. Og jeg håber på at i vil svare på de følgende spørgsmål. Tak på forhånd! Tror du, at det er at være en del af to kulturer påvirker indvandres identitet? Ja hvordan/Nej hvorfor? ...
  • ..... isme

    Forumindlæg
    Hva er det nu man kalder det, når alle bør have det ens, og alle have de samme vilkår...? - Og det er ikke ligestilling jeg tænker på... ;)
  • Espergærde Gymnasium

    Forumindlæg
    Hej,Nogle her inde der går på EsperGærde Gymnasium?
  • Hjælp til klumme om sex og kærlighed!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en klumme om hvor forbudt sex, kys, kram, snav osv er i offentligheden, og hvordan mennesket afskyr folk der snaver i bussen. Please kom med nogle gode idéer! :)
  • sso

    Forumindlæg
    er der grund til at være nervøs, hvis man har noget som også står i nogle opgaver herinde, men man har henvist til kilder i bøger, som forklare det man har skrevet.
  • Eksamen ?

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ?
  • Betyder det noget for min fremtid?

    Forumindlæg
    Går i 9.klasse og skulle have haft en aflerving klar til i morgen, men jeg har ikke fået den lavet.. Betyder det noget for min fremtid eller karekter for at komme videre?
  • Hypotese

    Forumindlæg
    Vi har en synops for, og vi forstår ikke hvad vi skal skrive i vores hypotese. Vores lærer er syg, og vikaren aner det ikke.