Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17321 til 17340 af 29788
-
Lempelig finanspoltik og flere investeringer?
ForumindlægHej Jeg kan ikke rigtig finde ud af om lempelig eller ekspansiv finanspolitik hænger sammen med at øge offentlige investeringer? Rigtig god påske :-) -
problem med en opgave
Forumindlægmin opgave handler om en stof som hedder gallusyre og en stof som hedder mescalin, man danner mescalin ud af gallusyre under flere trin, den ene trin bliver en carboxylsyre benzoesyre kondenseret til en ester, spørgsmålet hedder: Ud fra 50,2 g af stof B isoleres 28,3 g af stof C, Beregn udbyttet ... -
Matematisk problem!
ForumindlægHallo Følgende opgave kommer jeg altså ikke ret langt med: "ovennævnte sammenhæng": ln(y)= 1,082-0,048*x Gør rede for at ovennævnte sammenhæng også kan udtrykkes ved en funktion med forskriften f(x)=2,95*e^-0,048*x Kan godt se at 2,95 er det samme som ln(2,95), men hvorfor skal d... -
Problemer med words på bærbar..
ForumindlægHey, ved I hvorfor at mine bogstaver i words bliver sløret, når jeg skriver på min bærbar? Bogstaverne bliver kun sløret hvis jeg har strøm tilsluttet bærbaren, men når den ikke har strøm på er bogstaverne tydelige...Hvorfor kan man ikke have strøm på sin bærbar, når man skriver i words?Er der no... -
Nem reducering (kan Ti-83 hjælpe?)
ForumindlægI forbindelse med at jeg prøver at lære at differentiere, skulle jeg differtiere f(x)*g(x), og jeg brugte da "produktregelen".Og i det konkrete tilfælde endte jeg med følgende:(12x^4-24x^3+60x^2x^2+4x-10)+(4x^4-8x^3-2x^2-4x+x-2)Mit problem er her at jeg ikke kan finde i nogle af mine ma... -
Konto i udlandet
ForumindlægHvor kan man oprette en bank-konto i udlandet, således at den er anonym ? -
Lidt procent regning her og NU
ForumindlægHej Mit matemaik stykker er:En bestemt akties kurs udvikler sig på følgende måde:Første år 5% , andet år stiger den 3,5 , tredje år falder den 8% og så stiger den 9% hvert af de følgende tre år. OPGAVEN:Hvilken gennemsnitlig procentvis stigning sare dette til pr. år?På forhånd takMvh./Hrskitzo -
Skal jeg søge allerede nu
ForumindlægHej. Jeg er fra Aarhus og har netop søgt ind på nogle forskellige uddannelser bl.a. i Aarhus og Kbh. Derfor ville jeg høre om jeg allerede skal til at søge lejligheder i Kbh nu, hvis jeg nu kommer ind i den uddannelse der ligger i kbh. Ellers skal jeg vente til jeg er blevet optaget -
Hjælp - Matematik opgave
ForumindlægFølgende er vedhæftet. -
Hoppebold
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge hjælp til opgave c og d i opgave 1 i linket. På forhånd tak Håber det kan åbnes http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2011/fysik_A_htx_foraar2011/# -
Danskeksamen - essay
ForumindlægHey!!Skal til skriftlig eksamen i dansk i morgen.Har rimelig styr på de forskellige områder undtaget essayopgaven. Jeg plejer normalt aldrig at vælge den, men har overvejet det nu.Hvad skal man være opmærksom på i et essay,?Hvordan skal det bygges op?Hvordan skal stilen være?? etc...Håber i har n... -
Eksamen i Kemi
ForumindlægHej jeg skal til 1.g kemi eksamen. Mit spørgsål er så: Er man fulstændig fucked hvis man ikke har nogle journaløvelser ? Hvor lang forberedelsestid har man? -
f som funktion af t
ForumindlægSå prøver jeg lige igen! Jeg ved, at mange af jer er dygtige nok til at løse en så let opgave. Håber derfor, at I vil prøve at hjælpe mig. Jeg har brug for hjælp til opg. b og c. Mit svar til a er 1,28 L. Hvordan kan det så nogensinde komme op på 3.5 i opg b? Giver det nogen mening? Jeg beste... -
Demonstrationsforsøg
ForumindlægHej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :) -
Point?
ForumindlægHej! Er der nogen som ved hvor mange point man ca skal have i skriftlig matematik eksamen for at få et 9 tal?? -
trelleborg? (vikingetiden)
ForumindlægHej.. hvordan defineres en trelleborg? hvad var det? og hvad blev anlægene brugt til ? håber der er nogen der kan hjælpe mig... på forhånd tak...:) -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
TI-83 plus
ForumindlægTI-83 plus sælges.Da jeg er færdig med min studentereksamen om 2 uger, ønsker jeg at sælge min lommeregner, da jeg ikke længere får brug for de avancerede funktioner på min videregående udd.Der medfølger kvittering(garantibevis).Link kabel + computer link-kabel.Manual.Originalæske.Lommeregneren e... -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor...
