Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17321 til 17340 af 135324
-
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er... -
Hjælp med kombinatorik opgaver
ForumindlægMin ven og jeg har siddet og kigget blindt ind i disse opgaver i to timer nu. Vi kan virkelig ikke finde ud af dem ;/ Men jeg går ud fra, at når vi først lige lærer at få lavet den første, så kan vi også lave de andre. Hvis der var en eller flere venlige sjæle der kunne hjælpe os med disse opga... -
supplere et fag to steder
ForumindlægHej, ved I om det er muligt at supplere ét fag to forskellige steder? Fxved at tage matematik A ved hf i by x sammentidig med man også tager matematik A i hf ved by y? -
udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har hørt at man på nettet kan gå ind og finde et sted hvor man kan regne sit gennemsnit ud mht sine karakterer..Kan man det, og hvor? Jeg går på HH og udregningen af karakterer er ikke så enkel som den gamle måde at gøre det på...på forhånd tak..Gasern -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Skriv som Potens
ForumindlægEr der nogen, der ka hjælpe mig med denne opgave ?39; Man skal skrive til een potens! 3^1/3*3^2/5*3^1/6 Gerne med en forklaring, tak i forvejen ;) -
Hjælp !?
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp? A1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 b) (3−2b)^2 c) (x+2y)(x−2y) A2. Reduce´r udtrykkene: a) 2+3(s+1)−4(2−s) b) x^2⋅x^3⋅x^−1 -
vektorer
ForumindlægHej! I en opgave ved jeg at |a|=4, |b|=3 og a*b=7 1. Hvordan udregner jeg vinklen mellem a og b? -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
Statistik
ForumindlægHejsa søde hjælpere Jeg har en matematik opgave om statistik, og jeg har ikke helt styr på det emne lige nu, så derfor vil jeg spørge om i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet som et billede, håber i kan hjælpe -
Vedr. mundtlige eksamen
ForumindlægJeg har mat A i gymnasiet. Og mit spørgsmål til jer er, til min mundtlige eksamen, kan jeg så kommme op i alle beviserne indenfor pensum !?. Og Hvad synes i er den bedste måde at øve sig til matematik mundtlig ?På forhånd tak -
Termin
ForumindlægHej det er fordi jeg har termins. prøver i næste uge. Jeg har svært ved matematik derfor vil jeg øve mig. og jeg ved ikke præcis helt hvad jeg skal være forbredt til fx problemregning og færdighedregning. Er du nogle ting der burde være en god ide til at øve sig på -
Program
ForumindlægHej. Er der nogle der kender et godt program til at tegne figurer i matematik og fysik. Det er figurer som denne Link]aid=1&pid=1 jeg gerne vil kunne tegne. Det skal helst være et gratis program, men ikke nødvendigvis. -
færre som skulle til mundtlig Mat/Fys i Gym i år??
ForumindlægHej Synes ikke der har været så mange som spørg efter hjælp her til dispositioner i Mundtlig Matematik og Fysik i Gymnasiet. Skyldes det mon at færre Gymnasier skal holde eksamen i mundtlig Mat/Fys i år? End sidste år? -
underviser i mat søges
ForumindlægHey, jeg er igang med matematik på B niveau og skal til eksamen om en måned.. søger en som har lyst til at hjælpe lidt med opgaver og forberedelse en gang eller to om ugen.. mht til betaling kan vi tale om hvad der er fair.. ;) -
Sælger voyage200 lommeregner
ForumindlægHej derude! Da jeg har opgraderet mit matematik fra B til A, og dermed gået over til TI n39;spire CAS har jeg en TI voyage 200 lommeregner i overskud.. Jeg sælger for 1000 kroner. -
mat. B eksamen.
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i matematik B i morgen. Jeg har så søgt lidt på dette, og har læst nogle indlæg. Jeg har så opdaget at, min klasse ikke har været alt det igennem, som nævnes i disse indlæg. Hvad gør man, hvis man får en opgave i noget man ikke har lært? På forhånd mange tak. -
Forberedelse til termins prøver
ForumindlægHej! Jeg har termins prøver næste uge og ville lige spørger om nogle har link til den tidligere fsa sidste år i dansk også gerne matematik. Også lige gerne nogle råd til hvordan man klare sig bedre i terminsprøverne -
Udregning af ligning?
ForumindlægJeg har fået en opgave for, med en ligning. Jeg er ikke særlig god eller hurtig til matematik, så jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med denne? 15+(2x-5)*9=5*(2x+7)+7 Hvis det kan lade sig gøre, kunne jeg godt tænke mig alle mellemregninger. ¨Håber i kan hjælpe mig lidt hurtigt. -
Redegør for differentiation af polynomier
ForumindlægJeg skal op til mdt. matematik i morgen. Og det fremgår i et af mine spørgsmål 39;39;Angiv definitionen af differentialkvotient for en funktion f(x). Udled regnereglerne for differentiation af en sum af funktioner, for differentiation af en konstant gange en funktion og redegør for differen...
