Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17401 til 17420 af 23877
-
Biologi
ForumindlægHej Sidder med forberedelse til biologieksamen b-niveau.. Er der nogen der ved om man skal inddrage forsøg i mundtlig eksamen? For kan ikke få de forsøg vi har lavet ind i det emne jeg har trukket :s -
international politik (eksamen hjælp)
Forumindlæghej... jeg sidder nu og skal til eksamen i morgen. jeg har trukket emnet international politik med teksterne: A: 60 år: en fødselar på udkig efter nye missioner. information 04.04.2009. B: Demokratijihad. Nato ved at miste pusten. politiken 01.04.2009. C: PET: Kampen mod terror kræver takt og ton... -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
Differentialligning II
ForumindlægJeg skal finde den fuldstændige løsning til følgende 2. grads ligning: (diff(x(t), t, t))+2*(diff(x(t), t))+10*x(t) = 40*exp(t)*cos(t)+18*exp(2*t)+50*t Jeg løser først den homogene ligning ved at bruge karakterligningen hvor jeg får c1*exp(-t)*cos(3t)+c2*exp(-t)*sin(3t) Herefter skal jeg løse ... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
krise SSO romerriget
ForumindlægJeg er igang med SSO eller burde være det. Jeg har læst og læst min. 200 sider... har masser af noter, men sys det hele er meget forvirrende... Jeg skal lave redegørelse om romerriget fra 100 f.kr. til 100 e.kr. hvilke emner ville i tage fat i og den ville i disponere den?? håber der er nogen der... -
Are/is - Flertal og ental
ForumindlægHej! Nu sidder jeg her med engelsklektierne til i morgen, og har et problem. Jeg har lige fået en prøve tilbage som vi tog i forbindelse med at vi har fået ny engelsklærer. Det gik - midt sagt - ikke godt. Med et 4-tal nederst på siden vil jeg gerne gøre et godt forsøg på at få det ændret, til f... -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
Kortfilm synopse
ForumindlægHej jeg vil rigtig gerne have hjælp med min synopsis. Jeg har trukket kortfilm og er på bar bund. Kortfilmen må højst varer 6 min. Jeg har ikke engang fundet en kortfilm endnu så jeg er åben for muligheder. på forhåd TAK -
Lille stil færdig - brug for at blive læst igennem
ForumindlægEn ikke så lang stil (ca. 1,2 side) er brug for at blive læst i gennem, HVIS der nu skulle være fejl. Jeg forventer nogle (få) fejl, som jeg gerne vil have rettet. Fejl som fx. kommaer/tegn, forkert ordbrug, afsnit eller sprogelige fejl. Det haster, for jeg skal allerede afleverer stilen i morgen... -
Vævsprøve og DNA-test ?
ForumindlægHej jeg sidder og skriver en opgave i biologi og har lige et spørgsmål; Hvad er en vævsprøve og en DNA-test? Og er det det sammen? -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
Matricer og lineær uafhængighed (uni)
ForumindlægHej alle. Et spørgsmål, som måske er ganske simpelt, men noget jeg kom til at tænke over. Hvis vi har en matrix bestående af 5 søjler, og 2 af dem er lineært uafhængige. Siger man så, at alle søjlerne er lineært afhængige? For hvis vi opstiller følgende ligning, hvor s_i angiver den i'te søj... -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
Sociale medier/ Facebook afhængighed
ForumindlægHej, jeg er i gang med en projektopgave om sociale medier/ facebook afhængighed. derfor skal vi interviewe en fagperson som ved meget om facebook og afhængighed. Har i nogle ideer til hvem vi kunne interviewe eller finde et sted? :) ¨Tak;) -
Elastisk stød
ForumindlægHej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
Gå 2.g om? Lige dumpet mat b mundtlig
ForumindlægHej folkens. Jeg har været oppe til matematik b mundtlig i dag og desværre dumpede jeg med et -03, så det er jeg ret nede over lige nu. Jeg gik fuldstændig i sort ved tavlen, jeg ved ikke helt hvad der skete. Mit gennemsnit ligger på 6,1. Burde jeg gå om, og i så fald er det muligt? Nogen der... -
Analysemodel - kildekritik
ForumindlægNogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på?
