Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17421 til 17440 af 24088
-
numerisk løsning -af det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej Jeg skal beregne hastigheden, og derefter stedet, for det skrå kast med luftmodstand. Jeg bruger følgende formler x’(t+d) = x’(t) + d · x’’(t) y’(t+d) = y’(t) + d · y’’(t) Accelerationen, y''(t) og x''(t), beregner jeg ... -
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
De sortes rejse statistikker
ForumindlægHej jeg skriver om de sortes rejse fra afrika til amerika med særligt fokus på sørejsen. Men jeg mangler nogle statistikker til det samfundsfaglige? Hvis du kender til et sted med statistikker eller en anden måde at få det samfundsfaglige med på? Håber du kan hjælpe:) -
Tekster og gennemgang ved religionseksamen
ForumindlægHej,Forud for min eksamen i religion på mandag, har jeg et par spg. Flere vil eventuelt følge i tråden.1) Vi opgiver kristendom, buddhisme, islam og etik, og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke tekster, man kan støde på inden for disse emner.- Kristendom: lignelser mm. fra NT. Kan man forest... -
Stoffer
ForumindlægHvordan har I det med stoffer?Et bredt spørgsmål, men lægger også op til en bred diskussion... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Fysik - Hjælp vedr. bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:"Lys fra et spektralrør med hydrogen sendes vinkelret ind mod et optisk gitter, hvor der er 400 streger pr. mm. Afbøjningsvinklen for den røde linje i 3. ordens-spektret udmåles til 52,0º"*******************************************a) Find bølgel... -
Hjælp til oversættelse af enkelt sætning.
ForumindlægHej alle.Hvordan oversættes sætningen"Jeg regner med at fortælle manden sandheden"Jeg forestiller mig noget lign.:"Ich rechne damit dem Mann die Wahrheit zu erzählen"Dog er jeg usikker på placeringen af "damit". Kan nogen hjælpe? -
Fra Engelsk til Dansk
Forumindlæghej med jer derude!jeg skal omskrive et svært (synes jeg) engelsk digt til mine egne ord (på engelsk self)der er nogen enkelte sætninger og ord jeg ikke helt forstår sammenhængen i, så håber nogen kan hjælpe.1: her mother saddled her, and then rode through Sutherland until the outraged law attend... -
var model
Forumindlægnogen der har styr på ovennævnte? -
Marie Luise Kaschnitz
ForumindlægEr der nogen som har noget brugbart om teksterne "Eines Mittags, Moitte Juni", "Lange Schatten" og "Popp und Mingel" som Marie Luise Kaschnitz har skrevet. Skal snart skrive 3. årsopgave og mangler lidt ekstra inspiration -
EKSAMEN???
ForumindlægHey..Vil skal snart få vores pensum! Men jeg tænker på, og vil spørge jer om, hvordan man i eksamen skal gribe det an! Jeg spurgt min lærer og hun sagde at man kommer op i en kendt tekst!! 1) Men er det kilder man kommer op i eller bare en teskt fra de mange ark, som vi har fået?? 2) Hvordan skal... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
Funktioner - hjælp!!
ForumindlægJeg håber der er nogle der vil være søde at hjælpe mig med disse 3 opgaver - fatter dem overhovedet ikke :s Opgave 1: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i EXCEL en regneforskrift for f. Opgave 2: Funktionen f er lineær o... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
vurdering af dansk stil - eksamen
ForumindlægHej Jeg var til dansk eksamen i går og skrev om "Grænseoverskridende undreholdning" .. hvilken karakter ville i give den?? -
Samf eksamen
ForumindlægHejsa,Er der mon nogen der har nogle gode råd til samfundsfag eksamen?Jeg skal til om-eksamen den 17.maj.Mit problem er angst og nervøsitet, og så går jeg desværre helt i sort.Gode råd modtages med kyshånd:0) -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
Resume af Klotte Hans
ForumindlægKlotte Hans er den første udgave af Klods Hans. jeg ville spørge om der er nogle der kender et sted hvor jeg kunne finde et resume, eller selv kender eventyret. Håber i kan hjælpe mig.
