Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17461 til 17480 af 19441
-
Samfundsfag/Dansk Menneskehandel HJÆLP!
ForumindlægHeej :) Jeg har skal op i AT på Tirsdag. Jeg har valgt at belyse mit emne: Menneskehandel med danskfaglige og samfundsfaglige metoder. Herunder har jeg kigget på partiernes holdninger til integration, prostitution og menneskehandel, jeg har set på lovgivningen i DK og desuden har jeg analyseret f... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Tør jeg at vælge STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige der går i en helt normal 10. klasse, for at modne mig og for at arbejde på mit gennemsnit. Da jeg startede i tiende, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle vælge en HHX, altså tre år på handelsskolen. Efter jeg har været i brobygning, er jeg begyndt at tvivle. Jeg ... -
rettelse af sætninger. ejefald 's
ForumindlægEn der vil være sød af læse dem i gennem efter fejl, der er noget med genitiv, ejefald ’s. Takr !Tysk 1.Nach (dem) ? zweite Weltkrieg befandt sich viele deutsche Soldaten in die Sovjetunion. 2.Einer von sie, war der Richard Lubanski, der von die Stadt Essen i Ruhr-distrikt kam.3. In Essen wohnen ... -
HJÆLP JEG SKAL TIL ENGELSK MUNDTLIG!!!!
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal om tre dage op til engelsk mundtlig jeg har valgt "young people now and in old days" Jeg er meget nervøs over hvordan jeg skal starte mit emne, og uden at lave ged i sproget. Min disposion er således 1. How do people see the young people toady? 2. What is the d... -
Sætning for plusreglen i differentiation.
ForumindlægHej! Nu har jeg siddet og terpet dette bevis en del gange og er stadig usikker på hvad der sker mellem de tre trin (især trin 2!) i 3-trinsreglen. Jeg skal differentiere funktionen f(x)+g(x) i Xo Vha, tretrinsreglen: 1. Differenskvotienten: (f(x_0+h)+g(x_0+h)-(f(x_0)+g(x_0)))/h 2. Snedige omskr... -
Hjælp/rettelse til reducering mm.
ForumindlægJa, har først og fremmest et par opgaver jeg meget gerne vil om, hvor vidt de er rigtige. Mere for at finde ud af om jeg forstår nogenlunde, eller om jeg er HELT galt på den. Her kommer de:A) 5(2X+3Y)-3(X+2Y)= 10X+15Y-3X+6YB) (4C-16B)(2^2C-4(4-m)= 64BC^2-64BC+256BC^2-256B^2C) (i denne skal jeg og... -
Ekstremalværdier
Forumindlæg1. Jeg skal redgøre for, at funktionen:(cos(x^2) + x) / (x^2 + 2)har største- og mindsteværdier i intervallet [0 , 3]. 2. Herefter skal jeg bestemme disse værdier så præcist som muligt. 3. Jeg skal redegøre for: "hvilke værktøjer jeg har til at argumentere for at de fundne værdier har et vis... -
HJÆLP! Haste sag!
ForumindlægHej, jeg håber nogle af jer kan svare på disse spørgsmål, da jeg gerne skulle bruge dem i morgen til min fysik eksamen. :) -på forhånd tak. 1 .Hvad skal man gange med, for at komme fra effektiv spænding til maksimal spænding? 2. Nævn tre elektriske ledere 3. Nævn to isolatorer 4. Hvad er en tra... -
Installering af Ghostscript (til preview-latex)
ForumindlægJeg har installeret emacs m. auctex, hvor preview-latex skulle indgå i (står der på deres hjemmeside). Til formålet skal jeg også installere Ghostscript. 1) Jeg downloader og får en meddelsesbox, der hedder "WinXip Self-Extractor" med tre muligheder: Setup, Cancel og About. Så trykker ... -
hjælp til noget matematik
Forumindlæghey, sidder og er gået helt i stå med denne opgave, så ville virkelig sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig: Firmaet Fenovit ønsker at fremstille et produkt MixMax i portioner af en fast størrelse. Hver portion skal indeholde tre forskellige komponenter a, b og c i følgende mindstemål: Komp... -
Liniær programmering hjælp
ForumindlægMit tidligere indlæg havde ikke en så sigende overskrift så prøver lige igen, fra dette indlæg https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=265219 hey, sidder og er gået helt i stå med denne opgave, så ville virkelig sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig: Firmaet Fenovit ønsker at f... -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
Verden i forandring
ForumindlægHej allesammen Min veninde og jeg har tre dage til at gøre vores projekt færdig - vi har et problem. Vi ved ikke, hvordan vi vil lave opgaven. Vores lærer har ikke godkendt det vi har lavet indtil videre. Vores underemne var musikken i forandringen. Vi begyndte at skrive, musikken fra middel... -
Emneopgave i finansiel regning
ForumindlægJeg sidder og kan ikke finde ud af denne opgave i min emneopgave.. (A'eren har jeg lavet men b kan jeg ikke finde ud af) Søren sparer op til en cykel og indbetaler følgende beløb 1. januar 2008: kr. 4.000 1. juli 2008 kr. 2.500 1. januar 2009 kr. 7.200 Renten er 5 % pr. år med... -
Eng. oversættelse :D
ForumindlægHej, er der nogle der lige vil tjekke om jeg har oversat rigtigt ? :D Den engelske middelklasse har fået et dårligt ry, hvis man skal tro på en rapport, som for nylig er blevet offentliggjort. En organisation, som hedder International Youth Welfare, og London University har lavet rapporten samme... -
HJÆLP!!!-optimering
Forumindlæg1. to tal x og y, gælder, at x+y =12. Bestem ved beregning x og y. - så x^2+^y2 = 80 - så x^2+^y2 bliver mindst mulig - så x^2+^y2 bliver størst mulig 2. en cirkel har tre indskrevne rektangler. cirklen er delt i 4 og i en af den er der en retvinklet trekant hvor vinkelen ind i midten er 45... -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b... -
Hvor går grænsen?
ForumindlægSagen er den at min religionslærer opfører sig ret upassende for at sige det pænt. Allerede i en af de første undervisningstimer fortalte han fyrene fra min klasse, at det var ikke sikkert, at han ville kunne deres navne før til jul: "Han ville koncentrere sig om pigernes navne, hvilket jo...
