Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17481 til 17500 af 18649
-
Fysikopgave.. lille hjælp please?
Forumindlæghej folkens.. har brug for lidt hjælp med fysikken så tæt på eksamen.. håber der sidder nogen genier derude :) opgave 12.9 fra orbit b HTX En fiskekutter som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. det sker ad et par lange skinner om danner en vnkel på 12 grader med vandret. en wire fastgø... -
Beregning af jordens omkreds ved hjælp af længdegrader
ForumindlægHej! Vi er to samfundsfagselever i 2.G. på gymnasiet, som ikke fatter en brik af fysik. Så hvis der er der nogen der kunne hjælpe os med det her spørgsmål kunne det bare være knæhøj karse! Sprøgsmålet er hvordan man finder jordens omkreds ved hjælp af længdegrader. Vi har prøvet os frem, men in... -
Energi
ForumindlægHej jeg har problemer med to opgaver i Fysik, håber der er nogen derude som kan hjælpe Opgave 2. Koge vand Vand til te sættes over på komfuret. En aluminiumgryde på 0,6 kg fyldes med 2 liter vand og står et øjeblik. Starttemperaturen måles til 17°C. Hvor meget energi skal der bruges... -
hjælp til energi og stof
Forumindlægjeg har lige brug for hjælp til en aflevering, som skal afleveres torsdag d.27/03 det drejer sig om opgave 6, 11 og 15 fra side 160-161 i bogen spektrum fysik 1 opgave 6. stor varmtvandsbeholder 63 m3 vand tæt på 100 grader celsius hvor meget varme kan vandet i tankvognen højest levere ? opga... -
Isolering af formel for at finde varmefylde
ForumindlægVha. nedenstående formel skal jeg beregne cL for min aluminium lod. Jeg har prøvet at isolere formlen. Men får desværre en negativ resultat, som slet ikke giver mening. Resultatet bliver negativt fordi, at ΔTlod=- 65,5.... Den afgiver jo sin varme til vandet? mlod= 0,059 kg clod= ? ... -
Geigermåler
ForumindlægEr ikke engang sikker på, om det er fysik eller kemi jeg skulle oprette indægget under, men her kommer mit spørgsmål nu alligevel:) Et geigermåler-rør er et metalrør, hvori der er fortyndet luft, og midt i røret sidder en metaltråd. I den ene ende af røret er der et slags vindue, som de ionisere... -
Hjælp til at bestemme ligning
ForumindlægHej Studieportalen, sidder her med en opgaver der giver knaster i hovedet. Hvis der er nogen der har en ide eller kan et trick eller to til opgave 2 & 3, så ville jeg meget gerne høre fra jer! _____________________________________________________________________________________________ I fy... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
stråling fra verdensrummet
ForumindlægFysik Stråling fra verdensrummet 08. april 2008 af LL DK Et radioteleskop registrerer elektromagnetisk stråling med frekvensen 1,42*10^9 Hz fra verdensrummet. Bestem bølgelængden for denne stråling?? Radioteleskopets antenne modtager energi med effekten 9,9*10^-14 W. Hvor mange fotoner med frek... -
kapacitator
ForumindlægHej folkens. Jeg går på stx i københavn og har fysik A hvor jeg har følgende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Det lyder En pladekapacitator har et pladeareal på 900 cm^2. Afstanden mellem pladerne kan varieres, men er til start 3,0 cm. Beregn dens kapacitans 2) Kapacitoren oplade... -
SRO - har brug for hjælp!
ForumindlægJeg er igang med SRO - og har brug for noget hjælp til at få løst nogen opgaver, og håber på at i kunne hjælpe :) Jeg har emnerne: Fysik, der er hovedefaget og matematik som side fag. Emnet er Harmoniske svingninger med Fjedre og Penduler. Jeg har desværre meget, meget lidt viden inde f... -
Jeg skal løse denne opgave om to tvillinger, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an..
ForumindlægJeg skal løse følgende opgaver, som handler om tvillingeparadokset, men er ikke så skarp i fysik desværre og har prøvet mig frem, men det giver ikke meming det jeg kommer frem til.. Så håber i kan hjælpe.. Opgaven lyder: Mads og Peter er tvillinger. Mads bliver tilbage på jorden mens Peter rejse... -
Resultanter & friktion.
ForumindlægHej, jeg har en rapport jeg skal skrive i fysik, og den skal skrives så en 7. klasse kan forstå den, men det er ret svært når jeg ikke selv fatter noget af den ;) Opgaven lyder: 1 - Bestem resultanterne fra lokomotivets vægt fordelt på X antal hjul. Hvorledes sikres en ensartet trykfordeling? Hv... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Kredsløb
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig om en uges tid, men der er altså noget jeg har problemer med. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at stille et kredsløb op - og det væreste er, at jeg ikke engang kan finde ud af at tegne det, hvis jeg bliver bedt om det. Jeg har læst i min bog, men bogen ... -
Effekt og nyttevirkning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med denne opgave i fysik, og er helt fortabt. Hvis der er nogen, der kan forklare mig det meget enkelt og præcist - ville jeg være meget taknemmelig. En vindmølle på en landejendom bruges til at varme vand op i en varmeisoleret tank med et piskeris, som er forbunde... -
Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ... -
Kosmologi: mørkt stof, mørk energi, universets udvidselse
Forumindlæghey jeg har trukket kosmologi i fysik eksamen på c niveau og er godt i gang med opgaven. Men er usikker på nogle punkter og ville blive meget taknemlig hvis nogle ville se på det: Mørkt stof = det er, sammen med det synlige stof, med til at holde sammen på galakserne, da tyngde kraften ikke alen... -
Emission- og absorptionsspektre
ForumindlægHejsa, Jeg skal op til min fysik eksamen (C niveau) i morgen, og var nede og trække mit spørgsmål i morges: Emission- og absorptionsspektre. I kan lige se mit spørgsmål ord for ord: En mundtlig præsentation af emnet Atomer og lys. Den mundtlige præsentation skal indeholde en gennemgang af kont... -
ORBIT-opgave
ForumindlægHEJ ALLe:-) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, da jeg skal afl. 5 opgaver inden for fysik på onsdag. Der er en af opgaverne, som har svært ved løse. Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse denne opgave? En varmeisoleret beholder, som indeholder 1,0 luft ved trykket 101 kPa er forsynet me...
