Søgning på: international økonomi b. Resultater: 17481 til 17500 af 91518
-
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Leksikon
ForumindlægHej, nogen som kan anbefale et leksikon?Har plan om at købe et, sådan et på måske 2-4 bind (altså ikke encyclopædien).Så hvad er godt? -
Hvordan påvirker olieprisen valuten og inflationen?
ForumindlægOlieprisen er faldet helt vildt, Alle skriver at det fører til en lavere valuta I rusland, udover at det påvirker valutaen indirekte (folk trækker deres investeringer ud af landet) så kan jeg ikke se hvordan det påvirker valutaen. Desuden så er deres inflation steget, er det fordi en lavere val... -
udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har hørt at man på nettet kan gå ind og finde et sted hvor man kan regne sit gennemsnit ud mht sine karakterer..Kan man det, og hvor? Jeg går på HH og udregningen af karakterer er ikke så enkel som den gamle måde at gøre det på...på forhånd tak..Gasern -
forståelsesspørgsmål til en korantekst.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ikke vil hjælpe med forståelse af følgende korantekst, da jeg har lidt svært ved det, og skal fremlægge det i morgen.O i mennesker, frygt jeres Herre, som har skabt jer af et levende væsen, og deraf skabte Han dets modpart (ægtefælle), og Han udbredte over jorden ... -
SU
ForumindlægHvorfor er SU'en afhængig af ens forældre indkomst? Selvom ens forældre er stenrige på papiret, er det da ikke ensbetydende med at de er "rige" i virkeligheden! Jeg kender en der får lidt over 2000 selvom vedkommende bor hjemme.. godt nok er forældrene skilt - men hvorfor får vedko... -
Ang. regeringen..
ForumindlægJa så er der kun gået 10 dage siden valget og der har allerede været 2 skandaler i regeringen. Denne gang er det godt nok Ulla Tørnæs's mand der er problemer med. Synes vi skulle sætte en lille debat i gang, da vi jo lige har haft en debat om valget :).Hvorfor tror i at skandalerne først er k... -
Velfærdsstaten i fremtiden, mangler statistik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om velfærdsstatens udstrækning i dk i fremtiden (2020). Jeg mangler nogle statistiker. Jeg kan ikke finde dem jeg søge i samfundsstatistik 2001.Ville være perfekt, hvis nogle kunne henvise til, hvor jeg kan finde statistikker over:* andel ældre i samfundet fr... -
EUs ny forfatning?
Forumindlæghejsa.. jeg sidder lige og forbereder mig til historieksamen på torsdag, og har selvfølgelig ikke kunne undgå at høre om EUs forfatning, som er blevet nedstemt i frankrig... Men her for lidt slog det mig, at jeg egentlig ikke har nogen anelse om, hvad forfatningen går ud på.. det ville være meget... -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Hvordan kan EU presse den danske velfærdsstat?
ForumindlægJeg tænker på, at hvis DK ikke overholder konvergenskravene, som vi har forpliget os til at overholde over for EU, kan EU vel kræve offentlige besparelse i Danmark, som vil gå ud over velfærden. Tusind tak på forhånd -
Velfærd og solidaritet
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål jeg gerne vil have på det rene, håber der er nogle der gider at hjælpe:1) Hvorfor stiger udgifterne i sundhedssystemet i det moderne samfund? Burde det ikke gå den anden ved?2) Af en tabel fremgår det at over 800.000 tusind personer i den arbejdsduelige alder står ude... -
Øk. udvikling
ForumindlægHejsa...Jeg har til opgave at redegør for den økonomiske udvikling i DK i 1990`erne. Jeg skal tag udgangspunkt i udviklingen i den øk. vækst og vælge derudover nogle andre indikatorer, som er centrale for at beskrive den øk. udvikling.Nogen, som kan give en hjælpende hånd??Jeg er enorm taknemmeli... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
En der vil tjekke
ForumindlægH&M =UdvalgsvarerAldi= DagligvarerIRMA= DagligvarerTDC = UdvalgsvarerSadolin Farveland = ServiceydelserFona = UdvalgsvarerMatas = UdvalgsvarerInspiration = UdvalgsvarerAarstiderne.com = UdvalgsvarerEkstrabladet = DagligvarerNybolig = UdvalgsvarerWrangler = UdvalgsvarerNestle = DagligvarerJack & J... -
Tager du til undervisning på universitetet?
ForumindlægHej Jeg starter på universitetet til sommer, og vil gerne høre om mødepligt på universitet. Der er åbenbart ikke mødepligt på universitet, så betyder det at man bare kan læse hjemmefra, lave sine opgaver og så kan man gå til eksamen? Hvad hvis der er fremlæggelser og gruppearbejde, skal man så ... -
samfundsopgave?
ForumindlægKunne godt tænke mig at en samfundsfags lærer/expert eller andre der er har et tilhørsforhold til fagets orintering.Ville se min opgave igennem. Tak på forhånd. evt skriv din mail,så jeg kan tilføje og dermed sende dig opgaven :) -
JUNKFOOD - eat me !
ForumindlægVi kender nok alle til den dårlige "junkfood madvane". Men mener du at det bare er en dårlig madvane, eller hvad ?! Håber på en masse ( forskellige!) svar !!:) På forhånd tak. -
Karakterer ved Cand.Polit
ForumindlægEr der nogle, der skulle sidde inde med informationer om, hvordan karakterne gives ved cand.polit på Københavns Universitetet? Sker dette via relativ karaktergivning, eller er der tale om absolut karaktergivning? F.eks., hvis 10 personer får 02 i en eksamen, og de resterende 90 får 00 og derned...
