Søgning på: matematik FP10. Resultater: 17481 til 17500 af 31486
  • Boxplot på pc

    Forumindlæg
    Vil meget gerne lave boxplot på pc, og meget gerne i excel, men andre (i så fald gratisprogremmer) kan også gøre det. Nogen der kan hjælpe Michael
  • dommedagsbevis

    Forumindlæg
    se linket https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=386089 Det er rigtig godt at folk endnu ikke har besvaret. Jeg fik og vide at den dag der bliver besvaret er dommedagen. Ja spørgsmålet er kun fra august ... sidste år altså. ;)
  • procent

    Forumindlæg
    Andersen køber en vaskemaskine . Han betaler den kontant og får rabat Normal prisen er 6.795 rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabat?
  • Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo...
  • Uligheder

    Forumindlæg
    Er der nogen, der vil skrive svaret til 1. og 2., så jeg kan se, om jeg har regnet det rigtigt?
  • 1.D2.3 N(t) forskrift

    Forumindlæg
    Hvilken måde kan man bruge til at bestemme forskriften for N?
  • Terminsprøver 9. klasse

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :)
  • 8.009

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0
  • Lærer intet i biologi (9 kl)

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med den her forstår det slet ik På grafen for den lineære funktion f(x)= ax + b ligger to de punkter (3,5) og (6,8). Bestem konstanterne a og b i forskriften. Undersøg om punktet(4,7) ligger på den rette linie
  • hjælp!

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe?
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Er der nogle der kan hjælpe med den her opgave? Tak på forhånd! </quillbot-extension-portal>
  • vindmølle

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe med opgave b, c og d?
  • f(x)=g(x)

    Forumindlæg
    Hej Kan dette svar være sandt? Jeg skal løse en ligning som går ud: kan svaret godt være: Er dette sandt eller kan der kun være et svar til at regne [f(x)=g(x)] ud?
  • Eksplosion af mails.

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg er begyndt at modtage mails, hver gang der oprettes et nyt spørgsmål ( indlæg ), som jeg altså ikke deltager i ( endnu ). Det bliver for meget, min indbakke eksploderer. Jeg kan ikke se, hvordan jeg isoleret fravælger denne "service".
  • Hvad gøre jeg?

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym?
  • Integrationspunkeer

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede?
  • Isoler n

    Forumindlæg
    Hej, Nogen som har et bud på hvordan man isolere n i følgende formel?
  • Hjælp til aflevering - vektorer

    Forumindlæg
    Hey guys, jeg har brug for hjælp til en aflvering med vektorer, nogen der kan hjælpe med at løse den? Billedet er vedhæftet.
  • AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)

    Forumindlæg
    Hej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys...