Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17481 til 17500 af 92030
-
Tæller årskarakten for et fag på b-niveau?
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er om årskarakteren tæller med i 3.g beviset eller om det kun er eksamenskarakteren der vil tælle med? Hvis jeg dumper matematik b til enten den mundtlige eller skriftlige eksamen og får karakteren 4 eller 7 som årskarakter. Har jeg så ikke bestået det fag? -
En københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Matematik skriftlig - computer eller "i hånden"?
ForumindlægHej! Jeg skal til skiftlig eksamen i matematik B på tirsdag, og jeg er nysgerrig for at vide, hvad andre gør i delprøven med hjælpemidler. Bruger i fx WordMat, eller laver I det bare "i hånden"? Jeg har selv en Mac, og det virker WordMat ikke til, så jeg er meget i tvivl om, hvad jeg s... -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ? -
aktuelle opløsninger
Forumindlægvi betragter en opløsning, der både indeholder CaCl2 og AlCl3De to stoffers konsentrationer er henholdvis 0,020M og 0,030M.Angiv de aktuelle ion konsentrationerCaCl2 + AlCl3 -} Ca + 2Cl + Al +3ClCa=0,020M Cl=0,130 Al=0,030MEr det så bare den aktuelle konsentration?Jeg har lige en til.3,312g Pb(NO... -
Cyklon
ForumindlægHejJeg forstår simpelthen ikke hvad en cyklon er. Eller er vandrende lavtryk som det også kaldes. Er det bare det lavtryk der dannes, eller hvad? Jeg sidder og læser til eksamen, og synes det er sindsyg svært. Selvom jeg læser det 5 gange forstår jeg det stadig ikke, og jeg har ikke tid til at br... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
vektorregning
ForumindlægHej igen igen ;)Har lige endnu et spørgsmål.. eller 3..http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-1-MED.pdfOpg 2Hvor jeg skal finde koordinaterne til CHar ingen anelse om hvad jeg skal..Opg 3skal finde længden af a + b er det bare at sige |a| + |b|?? kan da ikke være så nemt?... -
syre/base
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og læser til eksamen, og der er lige en opgave jeg ikke rigtig forstår. 1) En opløsning af hydrogenfloris, HF, er 0,100 M. Beregn hvor stor en procentdel af HF-molekylerne der er dissocierede til hydrogen - og floridioner. Så vil jeg mener at jeg skal finde koncentrationen ... -
rekationsligning
ForumindlægHej, jeg sidder her og bliver i tvivl om en reaktionsligning omkring biogas som ser sådan ud: CH4 + O2 -> CO2 + H2O Det giver nemlig ikke mening i mit hoved hvordan det kan lade sig gøre at der startes med at være metan og ilt og at det ender ud i at der vil være kuldioxid og vand (Biogas af ... -
Matematik A-Niveau. Differentialligninger.
ForumindlægHey Pepz :D Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål jeg kan trække til min eksamen imorgen. Som overskriften siger så er det differentialligninger. Here it goes! :) 1) Du skal gøre rede for differentialligninger og forskellige vækstmodeller. 2) Du skal gøre rede for differentiallignin... -
STX kemi a maj 2011
ForumindlægHej, Tænkte på om nogen kunne lægge deres besvarelser ind fra kemi eksamen den 18. maj? Jeg skal op i sæt 2 på mandag. Min lærer sagde det ville være smart at se på sæt 1 så man kunne samle inspiration osv. Jeg har prøvet selv at løse den, men det kunne være rart at se en fuldstændig besvarelse. ... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Dansk A svær?
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år HF, og skal op i dansk A eksamen. Jeg er i forvejen dårlig til analyse og fortolkning, og bruger gerne mange timer på en tekst, hvis jeg skal analyserer den. Men jeg har hørt, at til Dansk A eksamen trækker man en tekst, og får kun 1 times forbered... -
Synopse? hjælp
ForumindlægHar fået afvide at man ikke skal sige præcis det samme til eksamen, som der står i synopsen, men at man skal komme med noget nyt. Mit spørgsmål er derfor: Skal besvarelsen til hvert spørgsmål i synopsen være: A) kortfattet og præcis, og så uddybet med mere info og teori til eksamen (mundtligt... -
Intet eksamensbevis? pga sygdom
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg er blevet syg og skal til eksamen i morgen :(. Så jeg ville lige høre om det er rigtigt at hvis man ikke kommer til eksamen pga. sygdom, og man har lægeerklæring, skal man så virkelig vente med eksamensbeviset til næste år? Eller får man det på samme tidspunkt so... -
Sinusrelationer
ForumindlægF.eks man har følgende oplysninger i en trekant Man kender A og a, B og C Så skal man finde de ukendte sider sin(A)/a=sin(B)/b=sin(C)/c Er det lige så rigtigt at sige Sin(A)/a=sin(C)/c som Sin(A)=sin(B)/b? Tak på forhånd. -
Viden ? Skal afleveres.
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal besvare nogle spørgsmål og det skal afleveres, Har Markeret mit svar. Håber i vil rette ?? * Kromosomer findes : a) kun i nogle dyr b) Kun i nogle planter c) I alle levende organismer * Kromosomerne består af : a) DNA b) Proteiner c) kulhydrater * Et gen ... -
trekant og vinkler, svær opgave.
Forumindlægkan ikke rigtig finde ud af hvad det er jeg skal gøre ved disse to opgaver: opg. 2,002: I trekant ABC gælder |BC|= 2|AB| og |AC| = (5/2)|AB| a) Bestem CosC b) Bestem areal af trekant ABC udtrykt ved c. opg. 2,006: I en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er hal... -
Slap af..!
ForumindlægHej var lige inde for sjov og læse et par indlæg af jer som render rundt for tiden og skal til eksamen... uhhh.. shit shit shit.. og alt det der. har selv været hele møllen igennem de sidste år, og blev færdig sidste år med HTx... dammm hvor var det da bare fedt! så tag og slap lidt af, og nyd de...
