Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17501 til 17520 af 29788
-
fortolkning af XY plot
ForumindlægNu er det noget tid siden jeg har haft statestik så jeg er lidt lost. Jeg har målt 20 patientprøver på to forskellige maskiner (cobas6000 og reflotron). Jeg er i tvivl hvordan jeg skal fortolke mit XY plot. Der er jo god korreleation, men mine punkter ligger ikke på ideallinien. Hvorfor har jeg o... -
Sophus Clausen
ForumindlægHej...\nJeg ville høre om der ikke var nogle herinde som har analyseret et af Sophus Clausens digte?\n\n- Cecilia -
Trigonometri
ForumindlægHej allesammen...\nNogle der kan hjælpe mig med den opgave her?\n\nEn stige, der har længden 7,5 meter, skal stilles op ad en mur. Stigens vinkel med jordoverfladen skal være mindst 45 grader, så stigen ikke skrider, og den må højst være 75 grader, for at stigen ikke skal vælte bagover.\n\nHvor h... -
Fotosyntese/respiration
ForumindlægVi har lavet det obligatoriske (=næsten alle har lavet det) forsøg med vandpest i reagensglas blandet med danskvand osv.\n\nTil dette forsøg har vi så fået stillet et spørgsmål: Foretager planter ånding i lys?\n\nMed ånding menes respiration, planter har konstant brug for energi men er ikke sikke... -
Ja/nej svar.. Helst et nej!
ForumindlægKan jeg udregne definitionsmængde, nulpunkter og fortegn for.. \nf(x)=(3x^2)-1/x^3 \n..uden at have differentieret funktionen først? -
Mappeinstillinger
ForumindlægHej!\n\nJeg har det problem, at hver gang jeg åbner en mappe, starter windows-søgeprogrammet istedet? \n\nNogen der ved hvad jeg kan gøre for at ændre det tilbage til normalt?\n\nPå forhånd tak!\nSicma -
hej er der nogen der kan hjælp mig hurtig
Forumindlæghvilken visioner for samfundet kan kristendommen sige have?? Hvad kendetegner forholdet mellem kristendom og samfundet i middelalderen,oplysninstiden og nutiden ?? Jeg håbe der nogle der kan hjælp mig.. Tak -
Hård kriminalitet
ForumindlægHey alle\n\nGang i lidt debat nu..\n\nHvad skal vi gøre ved personer, der udøver hård kriminalitet?\nSkal vi differentiere behandlingen flygninge/indvandrere og danskere, der gør det? -
Rette min stil
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal aflevere en stil meget snart. Ville lige høre omnogle kunne tage sig tid og læse min stil, og evt. give en karakter, eller bare en kommentar, og hvad der kunne være bedre. -
Histidin..baseændring
ForumindlægEr der nogen der ka hjælpe mig med følgende opg?\n\nTA 100 (bakterie) er histidinkrævende og hos den er en del af basesekvensen i et gen, der har betydning for dannelsen af histidin, ændret fra GTG og GAG.\n\n1. Hvordan kan baseændringen i TA 100 bevirke at bakterien bliver histidinkrævende? \n\... -
Kildeanalyse
ForumindlægJeg skal skrive SSO om Thulebasen og jeg ville høre om der i en sådan opgave er krav om at man skal analyser en decideret kilde?? Nogen som ved det?? -
Sum af række
ForumindlægFind ved brug af en passende formel summen af rækken Kan en venligst forklare mig en fremgangsmåde? -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Fladståls længde
ForumindlægGod aften..\nJeg sidder her, og prøver at løse følgende opgave: Du skal sætte en ramme sammen, hvor alle målene er i mm. Til rammen skal du anvende fladstål med tværsnitsdimension 8 x 30mm, og du kan regne med, at fladstålet kan fås i standardlængder på 6 meter. Du skal bestemme, hvor langt et st... -
pufferligningen
Forumindlægtænkte på om der er en der kan forklare mig at når vi er halvvejs henne mod ækvivalenspunterne så er ph=pks. kan ikke lige se et sammenhæng i det lige pt.\n -
kemi
Forumindlæghvordan omregner man til gram fra M -
SU til mere end en uddannelse
ForumindlægJeg er uddannet akademiker i 1992 fra kunstakademiets arkitektskole og har nok brugt mine 70 klip. Er der overhovedet nogen mulighed for at tage en ny uddannelse (politiudd.) på SU eller er der andre støttemuligheder? -
SSO, Romerriget
ForumindlægHej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt. -
Fortjeneste (avance)
ForumindlægIndkøbspris = 660 kr Fortjeneste = 55 % Find salgsprisen: Håber I kan hjælpe ;) -
Importtolden
ForumindlægHej! Jeg kan ikke helt finde rundt i ovenstående! Er det nogen, som specifikt kan skære det ud i pap for mig, og fortælle, hvilke konsekvenser det fik for henholdsvis Nord og Syd. \n\nMvh.
