Studievejledning
SU til mere end en uddannelse
Jeg er uddannet akademiker i 1992 fra kunstakademiets arkitektskole og har nok brugt mine 70 klip. Er der overhovedet nogen mulighed for at tage en ny uddannelse (politiudd.) på SU eller er der andre støttemuligheder?
Svar #1
31. oktober 2015 af Therk
Hej Katrine!
Da du skriver at du nok har brugt dine 70 klip, antager jeg at du har en kandidatgrad eller mere og i det tilfælde skulle det være en del mere vanskeligt at få lov til overhovedet at tage en ny uddannelse uden selv at skulle betale for det. Ultimativt tror jeg du skal kontakte den uddannelsesinstitution, du har kig efter og forhøre dig ad - der får du nok den bedste og mest præcise respons, eller om ikke andet, kan de forhåbentligt lede dig videre til relevante informationskilder. Jeg tvivler på at du kan få SU, men til at svare på det, kan Uddannelses- og Forskningsministeriet måske lettere hjælpe dig - find det nærmeste SU-kontor på
Vær opmærksom på:
Politielever skal have SU under skoleperioder: http://www.su.dk/Nyheder/Sider/SUtilpolitielever.aspx
og er listet under uddannelser, der er SU-berettigede: http://www.su.dk/SU/betingelser/Godkendteuddannelser/videregaaendeuddannelser/Sider/default.aspx
Jeg fandt i øvrigt dette meget relevante stykke tekst for dig:
Har du efter den 1. august 1989 ikke fået SU inden for klippekortet eller anden offentlig støtte, der trækker fra i klippekortet, kan du få tildelt 70 måneders SU til videregående uddannelse.
Så jeg er bange for at du færdiggjorde din uddannelse tre år for sent til at kunne få SU-klip.
Svar #2
31. oktober 2015 af katrinekruckow (Slettet)
hej Therk
tak for dit svar, jeg fik også googlet mig frm til lidt af det samme. og rigtigt nok så ser det ikke så godt ud, men jeg har kontaktet politiforbundet for mere information..
Skriv et svar til: SU til mere end en uddannelse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.