Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 17501 til 17520 af 24062
-
råd til fs
ForumindlægHej.. Jeg hjælper mange på folkeskoleniveau med deres lektier.. Og jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer om hvordan de bedst kan fremlægge, når de fræmlægger... Jeg har fortalt lidt om mundtlig retorik og de taksonomiske niveauer.. Kunne I give råd ?? hvordan de kan få en god start på skolen og ... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Are/is - Flertal og ental
ForumindlægHej! Nu sidder jeg her med engelsklektierne til i morgen, og har et problem. Jeg har lige fået en prøve tilbage som vi tog i forbindelse med at vi har fået ny engelsklærer. Det gik - midt sagt - ikke godt. Med et 4-tal nederst på siden vil jeg gerne gøre et godt forsøg på at få det ændret, til f... -
Rentabilitet - hjælp!
ForumindlægJeg skal regne gældsrente, gearing, overskudsgrad og aktivers omsætningshastighed. Dog er nettoomsætning ikke oplyst, hvilket skal bruges til de to sidst nævnt. Hvad bruger jeg så i stedet for nettoomsætning? Og et andet spørgsmål - når jeg regner gearing - så skriver den, at den for år 2014 ... -
SSO
ForumindlægNogen der vil bidrage med ideer til SSO ? Vil gerne skrive i dansk... -
AG OG EF
ForumindlægKunne godt bruge lidt hurtig repons på en aflevering til imorgen!Jeg har spørgsmålet: Kommenter niveauet for afkastningsgraden og egenkapitalens forrentning i A/S Chokoladefabrikken FRØEN og gør rede for sammenhængen mellem de to tal.Afkastningsgraden er 16,25 og er steget (12,8%)over en 3-årig p... -
Dejlig tysk om løst sammensatte verber
ForumindlægHej alle! Sidder her med noget tysk og er lidt i tvivl om en enkel ting. Se det vedhæftede billede. Kan I finde nogle fejl? Og så er jeg i tvil om jeg har brugt det rigtige ord nede i sætning 4 og 5 opgave B. Er det rigtigt at bruge an fordi der findes mange udgaver såsom anschlagen, vorschal... -
Partiel integration?
ForumindlægJeg har integralet ∫x·exdx, hvoraf f(x)=ex og g(x)=x. Integralet skal løses ved partiel integration. En der kan vise hvordan man gør? Jeg ved at den patielle integration e ropfyldt ved: ∫f(x)·g(x)dx=F(x)·g(x)-∫F(x)·g(x)dx så jeg får at: ex·x- så er d... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
Marxisme
ForumindlægHej med jer, jeg står og har lidt svært ved at forstå Marxisme. Kan i hjælpe med at forklare hvad det sådan går ud på?- Hvad er det inspireret af og er dets vigtigste pointer? Hvilken økonomisk politik skal staten føre ifølge den pågældende retning? Hvilke forklaringer tilbyder teorierne på... -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Lille stil færdig - brug for at blive læst igennem
ForumindlægEn ikke så lang stil (ca. 1,2 side) er brug for at blive læst i gennem, HVIS der nu skulle være fejl. Jeg forventer nogle (få) fejl, som jeg gerne vil have rettet. Fejl som fx. kommaer/tegn, forkert ordbrug, afsnit eller sprogelige fejl. Det haster, for jeg skal allerede afleverer stilen i morgen... -
Kortfilm synopse
ForumindlægHej jeg vil rigtig gerne have hjælp med min synopsis. Jeg har trukket kortfilm og er på bar bund. Kortfilmen må højst varer 6 min. Jeg har ikke engang fundet en kortfilm endnu så jeg er åben for muligheder. på forhåd TAK -
Differentialligning II
ForumindlægJeg skal finde den fuldstændige løsning til følgende 2. grads ligning: (diff(x(t), t, t))+2*(diff(x(t), t))+10*x(t) = 40*exp(t)*cos(t)+18*exp(2*t)+50*t Jeg løser først den homogene ligning ved at bruge karakterligningen hvor jeg får c1*exp(-t)*cos(3t)+c2*exp(-t)*sin(3t) Herefter skal jeg løse ... -
bestem x
Forumindlægf(x)80*x^0.4-4x-100 x € (0;130) f(x) er overskuddet ( i tusinde kr.), og x er antal solgte tons bestem x, således at overskudet er størst . hvordan kan jeg gøre det?? -
Algoritme/Kvadratrod mm.
ForumindlægOpstil en algoritme, der kan bestemme resultatet af kvadratroden af et vilkårligt helt tal til og med en ønsket decimal. Hvis der er nogle der kan komme med hjælp ville jeg være meget taknemlig... Fortsat god dag - FORZA BARCELONA! -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
krise SSO romerriget
ForumindlægJeg er igang med SSO eller burde være det. Jeg har læst og læst min. 200 sider... har masser af noter, men sys det hele er meget forvirrende... Jeg skal lave redegørelse om romerriget fra 100 f.kr. til 100 e.kr. hvilke emner ville i tage fat i og den ville i disponere den?? håber der er nogen der... -
Billedsprog? - Hurtig hjælp
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklare mig, hva billedsprog er? Kan simpelthen ikke huske det.. :S
