Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 17501 til 17520 af 321608
-
Altafgørende hjælp metoder i AT
ForumindlægMit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. 1. Hvilken metode benyttede Marx sig af? Kan man godt sige at han benyttede sig af den hypotetisk deduktive metode (Man opsætter en hypotese, afprøver den via forsøg, resultaterne testes statistisk og man kan nu fal... -
Finde en tegnings målestoksforhold
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp med at finde målestoksforholdet på en plantegning. De eneste tal jeg har at gøre godt med, er at 0,9 cm på tegningen er 60 cm i fuld størrelse. -
Hybrid-ion?
Forumindlægjeg har fået et spørgsmål der lyder sådan: Hybrid ionen har samme elektron struktur som he- hvad er dens formel?? Hvad er en hybrid ion, og hvilken formel er der tale om?? Hilsen Ditte -
Hjælp med analyse til digtet "Danmark 1941"
ForumindlægHej derude! Vi er to piger i 1g som er i gang med at skrive DHO (dansk-historie opgave). Vi har fået en kilde som er et digt skrevet af Halfdan Rasmussen, der hedder Danmark 1941. Vi synes at det er utroligt rodet, og kan ikke finde hoved og hale i at analysere den. Hvad er strukturen? Hvilket ... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
den som blinker er bange for døden
Forumindlæghej er der nogen der har analyseret den som blinker er bange for døden, der kan fortælle mig hvad det betyder for at den er skrevet i barnssyn?? det er en erindringsroman, hvor Knud fortæller om en villig stræk mor og faren der tager ansavr og handler rigtigt i de forskellige situationer. der e... -
Skyerne af Aristophanes
ForumindlægHej. Jeg skal op i old på mandag, og er netop ved at læse Skyerne af Aristophanes. Men der er nogle ting jeg ikke helt forstår, og derfor håber jeg nogle derude ville kunne hjælpe? :) - Hvad er korets(Skyernes) sande væsen? Er de gode/onde? Er de guddommelige eller et symbol på det guddommelige... -
HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægDet er rigitg ik ? :) Find i vedlagte brochure den model, der passer bedst til Deres behov, og henvend Dem til os for en demonstration af professionelt kommunikationsudstyr. Som noget nyt kan vi nu også tilbyde leasingvilkår. Måske har De kun brug for en mobiltelefon til en speciel lejlighed t... -
Læge-uddannelse
ForumindlægHey Tror i man har en chance for at blive optaget i enten medicin eller odontologi, hvis man har et gennemsnit på ca. 8,3-8,5? hvis det nu er man søger ind på alle univeristeter. Jeg ved gennemsnittet stiger meget i år, men man burde næsten blive optaget i en af ansøgningerne. på forhånd tak -
eksponentiel funktion
ForumindlægBestem talle a og b? Vi har formlerne...men kan ikke komme frem til det rigtig resultat. Nedenstående tabel viser antallet af diabetikere i Danmark i 2001 og 2005. Antallet af diabetikere i Danmark i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskrives ved en model af formen y=ax +b, ... -
vækst
ForumindlægNår man bruger vækst er det typisk noget med hvad et pågældende tal, vil være efter et hvis antal år. fx hvis der på nuværende tidspunkt er 500 fugle, hvis antal vil stige med 10% hvert år. Så kan man sige 500*1,10^med antal år. Men hvordan kan man let, uden at side at gætte på lommeregneren, reg... -
bestem a i en funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=4 * ax Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) a) bestem tallet a mit spørgsmål er hvordan bestemer jeg tallet a hvis x også er ubekendt? jeg mener det er en eksponentiel funktion og der er self er en formel til det men h... -
Ambassade - uddannelse
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at arbejde i en ambassade eller, bare i det hele taget, være udstationeret. Det lyder så spændende, så jeg har i gymnasiet valgt studieretningen Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B Men når jeg skal vælge, hvilken studie jeg senere hen jeg skal tage, ved jeg ikke ... -
Taylor-polynomie af kvadratrod
ForumindlægJeg har et spørgsmål til taylor-polynomiet til kvadratrodsfunktionen. Vi har som opgave at lave en lommeregner i datalogi, hvor vi skal lave en kvadratrodsfunktion ved brug af et taylor-polynomie. Slået op i en opslagsbog har jeg fundet: (1+x)^(1/2) = 1+1/2*x-1/(2*4)*x^2+1*3/(2*4*6)*x^3-... og ... -
Droppe ud af 1.g og starte på efterskole
ForumindlægHej alle, Sagen er den, at jeg har længe overvejet at droppe ud af 1.g og starte på en efterskole. På daværende tidspunkt jeg skulle vælge gymnasie, var jeg en flittig 12-tals pige, og afsluttede da også folkeskolen med et snit på 11,4. Dog var jeg et helt andet sted i mit liv, jeg var sindssyg ... -
Lineære funktion
ForumindlægHeeej folkens jeg har om funktioner, nogle søde mennesker, som har lyst til at hjælpe? opg.1 I definitionen af en funktion kræves, at vi til enhver værdi af x kan finde netop en dertil svarende værdi af y. Benyt dette til at afgøre, hvilke af følgende forskrifter der fastlægger en funktion. a) Ti... -
Nogle forslag?
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge lidt hjælp af jer derude. På nuværende tidspunkt er jeg på mit første sabbatår og planen er, at jeg skal starte på et studie til sommer i 2023. Problemet er dog, at jeg endnu ikke ved, hvad jeg skal studere, da min interesse er meget bred. Jeg synes at kroppen, syg... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
AT- kampen for det gode liv
ForumindlægEr der en der vil tjekke min AT- opgave igennem. Det er fagene his og dansk, hvor der er tale om kvindernes udvikling fra 1800- 1900 tallet ?? -
Sandsynlighedsberegning
ForumindlægJeg har længe prøvet at beregne sandsynligheden for at få en række på de første 5 tal i banko. Jeg ved ikke hvordan jeg skal takle udregningerne, og håber derfor der er nogen som kan hjælpe mig!
