Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17521 til 17540 af 18649
-
Raket regning
ForumindlægHej :) Vi sidder og skal skrive en projektrapport i fysik og raketter. Vi har udført nogle forsøg, som blev optaget på video, og vi har behandlet en video i LoggerPro. Derimod er der nogle ting vi har lidt svært ved at finde frem til, det skal siges at vi ikke vidste vi skulle skrive rapport om d... -
Magnetisme
ForumindlægHej, Jeg har prøve i fysik/kemi om 2 uger, og er i gang med at repetere/læse om de forskellige emner. Jeg har aldrig forstået det med jordens nord og sydpol mht. magnetisme, og sådan noget med magnetfeltet osv. - Jeg har lige forsøgt at lave en tegning over det, på den måde, jeg forstår de... -
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
Årskarakter klage - vigtigt!
ForumindlægHey alle derude - jeg håber I alle sammen nyder den "lille-ferie". Jeg har, som så mange andre, netop fået offentlliggjort mine årskarakterer. Jeg er 2g'er og afslutter fysik, kemi og engelsk. Jeg har desværre fået uretfærdige karakterer i to af fagene. Jeg har aldrig stået i en li... -
Srp antal sider
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og er igang med at skrive srp. Jeg har altid problemer med at få det til at fylde nok, når jeg skriver noget. Alligevel får jeg topkarakterer. Jeg er bare meget præcis, når jeg skriver, bruger ikke så meget fyld osv. Jeg er virkelig dårlig til at skrive noget som ikke er 1... -
Hjælp
ForumindlægJeg har fået en SRO for, hvor det er matematik og fysik slået sammen. og emnet er "Bevægelse i tyngefelt". Jeg har så fået en opgaveformulering, som jeg ikke rigtig forstår, så håber jeg kunne få lidt hjælp herfra. Opgavefomulering: Vægten på et forhjul på en bil er 300 kg. Mellem hjule... -
Resistans og effekt - Vindmølle
ForumindlægHej I forbindelse med min AT-eksamen, hvor jeg arbejder med emnet vindmøller, har jeg lavet et forsøg med en vindmølles nyttevirkning. I den forbindelse har jeg et spørgsmål angående resistans og effekt. I det kredsløb, hvor vindmøllen energikilde, måles strømmen I gennem systemet og spændings... -
Destillation, maxgrænse for temperatur?
Forumindlæg#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } Hej alle Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi afgangsprøven, hvor jeg lige nu arbejder med alkohol. Omkring destillation står der i min bog at man skal ... -
Fremstilling af salt ved hjælp af syre + metal?
ForumindlægHej (: Jeg skal op til fysik eksamen i morgen og er derfor i gang med de allersidste forberedselser, da jeg støder på et lille problem. Jeg skal fremstille et salt ved hjælp af en syre og metal. Jeg tror jeg har fundet en udemærket løsning, men jeg ved bare ikke hvilke mængder jeg skal bruge. ... -
Minimum antal eksamener på HTX?
ForumindlægHej brugere på Studieportalen! Jeg er meget tæt på vejens ende i 3.g på HTX. Det ligger så bare sådan at jeg kun har fået trukket 9 eksamener + SRP alt i alt. Alle de andre har trukket 10+SRP fra min klasse. Hvordan kan det være? Mit udtræk gennem årene ser således ud: 1.g Samfundsfag 2.g Teknolo... -
N.A. - Numerical Aperture
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til engelsk eksamen i morgen tidlig og er ved at få de sidste ting på plads som jeg skal fremlægge. Jeg har valgt at fortælle om format-krigen mellem blu-ray og hd-dvd herunder hvad der er af fordele og ulemper ved de to formater. Mange ting er der at få styr på (mht. fysik... -
afsluttende karakter...
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg gi... -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Hjælp til studievalg
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, og jeg er lige nu i Australien, hvor jeg er udvekslingsstudent, sm svarer til 10 klasse, men jeg ved ikke hvad jeg vil efter. Jeg ved at jeg vil på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken linje. Jeg har indtil videre meldt mig ind på linjen, bioteknologi A, matematik A og f... -
Transport energi
ForumindlægVi har lavet et forsøg, for at finde ud af hvor meget energitab vi får ved at varme vand i en termokande. Nu skal jeg bare skrive en del tekst for at understøtte mine udregninger.. nogen der kan hjælpe med det? Eksperimental undersøgelse af energitab ved transport Udregning Termokande vægt = 6... -
Fødevarer og Ernæring på KU
ForumindlægHej! Er der nogle af Jer der læser Fødevarer og Ernæring på KU? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide hvor meget bioteknologi (eller kemi/biologi) der er inde over? Jeg ved at der er nogle matematik-, fysik og kemi-kurser det første år, men hvor meget kommer man til at beskæftige sig me... -
Test for monosaccharider
ForumindlægHej. Jeg prøver at finde mulige fysik/kemi forsøg til min afgangsprøve (9. klasse) her på tirsdag. Jeg har fundet dette forsøg: 1. Hæld 400 ml vand i et bægerglad og varm det op til det næsten koger. 2. Hæld et par dråber NaOH i et reagensglas. 3. Fyld reagensglasset halvt op med ... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
Koblinger, spændingskilde og kredsløb
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med nogle fysikopgaver, som jeg prøver at løse helt forgæves :S Jeg ville hører om nogle af jer ville hjælpe, er nemlig ik særlig god til fysik opg. 1 En 150 ohmsk resistor og en 470 ohmsk resistor kobles og forbindes til en 6,00 V-spændingskilde - beregn erstatningsresista...
