Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17521 til 17540 af 32822
-
Eksamens opgaver B niveua
ForumindlægHejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak -
...! FSA eksameark Maj-Juni 1998!...
ForumindlægHEJ! Er der nogen der har lavet FSA Matematik eksameark som handler om : Fangst af rejer, regnskab, perlebroeri, flyvning, vandbehodere og det grøndlanske flag? Er der nogen der hat lavet det? TAK. -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHvordan foregår eksamen i matematik på HTX på B niveau? Vi har fået et opgave sæt, som jeg går ud fra vi skal forsvare. Men da der er forberedelse tid, så skal vi vel også trække et emne. -
(xy+x^2)/xy
ForumindlægDer var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes?? -
fremskrivningsfaktoren og vækstrate.
ForumindlægHej jeg skal lave en matematik rapport og har fået det her spørgsmål. Har lidt svært ved af formulere dette, nogen der kan hjælpe??? forklar hvad der forståes ved fremskrivningsfaktoren og vækstrate? -
Differentialregning
ForumindlægHej :) skal snart til mundlig årsprøve i matematik.. ohh God :0 Kan ikke lige finde ud af dette spørgsmål: Vis, at funktionen f(x)=ax i 2 er differentiabel, -
den geometriske betydning af f’(x0)
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen og er stødt på et problem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad den geometriske betydning for f`(x0) er? Håber der er nogle der kan hjælpe... -
ekstremumssteder
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det. -
STX-CPH WEST I ISHØJ
ForumindlægHej med jer, Jeg vil høre om, hvordan skolen og lærerne er? - og om der går mange indvandrer på skolen? oooooooog.. et sidste spørgsmål: er studieretningen samfundsfag A, matematik B, psykologi meget svært ppå denne gym.? -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har lige et spørgsmål. Jeg skal udlede formlen T2= log2/ loga. Vil høre om T2= log2/ loga er det samme som T2=ln2/ lna ? -
Haster! Kapitalfremskrivning?!!
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af kapitalfremskrivning. Er der nogle der har en god forklaring på hvordan man regner med det, så det er nemt at forstå? Skal til Matematik eksame på mandag, og er bange for at trække noget om lige det :/ Hjæææælp! -
er 2 løsningen til ligningen??
Forumindlæghej folkens har lige bruge for hjælp med matematik aflevering: Undersøg om 2 er løsningen til ligningen: x^3-5x^2+3x+6=0 hvordan undersøger jeg det?? på forhånd tak! :D -
MUNDTLIG OPTAGELSESPRØVE HJÆÆÆÆP
Forumindlægjeg skal op i mundtlig optagelsesprøve i matematik jeg er virkelig meget nervøs:( NOGEN DER VED HVAD DE SPØRGER OM? mundlig er det færdighed man fortæller seriøst et eller andet hjææælp:'( -
Normalfordeling?!
ForumindlægHej alle. Sidder og skal op til matematik mundtlig eksamen i morgen. Men jeg ved stadig ikke hvad normalfordeling er? Er der nogle der kan forklare mig det på en meget børnevenlig måde? På forhånd tusind tak for hjælpen Fie :) -
differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak. -
samligning
ForumindlægHjælp! skal have hjælp til en opgave i matematik, den lyder sådan her. vis sammenhængen mellem danske kroner og dollar. skal have lavet det til imorgen. håber at i vil svare hurtigst muligt ;) -
Foretag en følsomhedsanalyse
ForumindlægHej Jeg er gået død i en følsomhedsanalyse jeg skal lave i matematik :( Jeg har muligvis udregnet niveaulinjerne som skærer i det punkt der danner optimum. Nogle som kan hjælpe mig herfra? Peter -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en matematik opgave. Den lyder således: En gulding indeholder 58,5 % guld. Den indeholder 1,08 g rent guld. Hvad vejer ringen? -
Variabelsammenhæng
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvad denne sætning betyder? --- Gør rede for linæer sammenhæng mellem to VARIABEL? - hvad betyder variabel i matematik? (er det eksempler?? -
Statistik - spredning
Forumindlægskal til mundtlig matematik B, og har spørgsmål omkring emnet statistik, grupperede observationer. hvad betyder spredning? hvad er det man finder ud af ved at beregne spredning..? på forhånd tak...
