Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17541 til 17560 af 156873
-
lektiehjælp til dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg søger en person/underviser/dansk studerende/(…) , som er god til skriftlig dansk og som dermed kan hjælpe mig med mine danske stile(3.g/A-nivaeu). Jeg brænder virkelig for de opgaver jeg laver, så det er spændende ”kvalitetsopgaver”, du kommer til at arbe... -
dem der skriver SRP
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan føler i på nuværende tidspunkt at det går? Er jeg den eneste der er ved og blive lidt halv stresset. -
Analyse af kilde
ForumindlægDavs SP Sidder og skal analysere nogen kilder i historie fra pesten. Jeg er bare i tvivl om hvad sådan en analyse skal bestå af; altså har en tekst hvor der fortælles noget om hvordan pesten var, men hvordan analysere jeg kilden? -
Hvad skal man op i?
ForumindlægHejsa.. Dengang man på STX skulle op i de skriftlige A og visse B, der kunne man jo undgå en af dem med 5 A-fag. Selv om det nu bare hedder enten skriftlig eller mundtlig, kan man så ligeledes undgå et fag med to mulige eksamener med 5 a-fag som det er nu? -
Opgave 2043: Grafen for funktionen givet ved f(x)=2x+1 afgænser sammen med koordinatsystemets akser og linjen med ligningen x=t et område, der har arealet 2...
ForumindlægHey allesamen, Jeg sidder fast med denne opgave, som lyder såleds: Grafen for funktionen givet ved f(x)=2x+1 afgænser sammen med koordinatsystemets akser og linjen med ligningen x=t et område, der har arealet 20. Find uden hjælpemidler t. Det ville være dejligt, hvis nogle kunne hjælpe mig med a... -
Hvordan klarer i mundtlige eksamer?
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan i klarer jeres mundtlige eksamener, altså har i lavet en dispostition, er der nogle som kan give mig gode råd og evt. forklarer mig hvad det betyder at "forsvare" ens opgave? TAK -
Hjæl!!!
ForumindlægHalløj SP Vil gerne vide hvordan skriftens historie i Danmark er og hvordan der er integration (blandingsformer) i skrift og tale? Nogen dar kan hjælpe? På forhånd tak! -
Stofskifte - Potensudvikling
ForumindlægS= 2,36 * K^0,75 S= stofskifte hos pattedyr K= kropsvægten "I bogen "Gullivers rejse" af Jonathan Swift er Gulliver 12 gange større end lilleputterne i hver af de tre dimensioner (højde, bredde og tykkelse). Derfor beslutttede lilleputternes kejser, at der til hvert måltid skulle... -
fransk fs10 maj 2012
ForumindlægHej, er der en af jer der har en skriftlig fremstilling liggende af opgaven 'ecris le mail' - skriftlig fremstilling maj 2012 :) det haster ! -
Nogen der har været oppe i spansk A 2021?
ForumindlægHej. Er der nogen der har været oppe i Spansk A skriftlig eksamen i 2021, som kan sende eksamenssættet eller evt. deres skriftlige opgave eller andet? tak:) -
Beregning af viskositet
ForumindlægJa, jeg har en opgave der lyder således:Størrelsen af gnidningsmodstanden F på en vanddråbe med farten v er:F=6*pi*r*viskositet*vKonstanten "viskositet", den såkaldte viskositet, afhænger af olietypen. d) Bestem en værdi for oliens viskositet.Jeg får følgende at vide:1) På grund af gnid... -
Svag base
ForumindlægJeg har formlen som kan avnendes på en opløsning med svag base. Opgave 41 i kemi 2000 b-niveau. Er der nogle der kan hjælpe mig med at udlede formlen pOH = ½(pK - logc)?Opgaven lyder helt præcis på: En svag base opløses i vand, hvorved ligevægt indstiller sig. Udled ovenstående formel. -
Hej, jeg sidder med en opgave jeg ikke kan forstå: Et betonrør ligger delvis nedgravet som vist på min tegning. En opmåling giver følgende: Korden k=80cm og...
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg ikke kan forstå: Et betonrør ligger delvis nedgravet som vist på min tegning. En opmåling giver følgende: Korden k=80cm og højden h=22cm Du skal bestemme rørets yderdiamete -
Hjælp til Eksamen i afsætning A
ForumindlægHej, jeg skal til Eksamen i Afsætning AVi har skrevet en større opgave i det for en måneds tid siden.Den skal vi så høres i det halve af tiden og den anden halvdel en udkendt tekstMen jeg er slet ikke klar over hvad jeg skal med den større opgave, er det meningen man skal lave et oplæg også fortæ... -
Eksamenhæfte august 1998
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med opgave 5. Sikkerhed i biler - august 1998? -
Fysik 2013 3/6 besvarelse?
ForumindlægEr der nogen der har en god besvarelse til dette opgave sæt? Har lige været oppe og følte virkelig jeg klarede det skidt, så er bange for at dumpe!! Ville være rart hvis en kunne ligge et sæt op som er semi godt! http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-e... -
Planetbevægelser
ForumindlægHej, Er der nogle der kunne hjælpe mig med denne opgave. Jeg har prøvet, at forstå, hvad det er jeg skal gøre, men sidder virkelig fast (hvis der er noget der hedder det). Her kommer den i hvert fald. I 1937 passerede småplaneten Hermes forbi Jorden i en afstand af kun 780000 km. Dens diameter ... -
Grafiskløsning eller..?
ForumindlægJeg har en opgave som lyder:En tunnel har et parabelformet tværsnit, som vist på figuren. (bunden i tunnelen er 20m bred og toppunktet er 4,3 m højt)Undersøg om en lastbil, som er 2,5m bred og 4,0m høj, kan køre gennem tunnelen.skal jeg løse opgave ved simpelthen at tegne den, eller kan det regne... -
To trekanter
ForumindlægHej Jeg voæ høre om der er nogle som kan hjælpe mig, med en opgave?Opgaven:I trekanterne ABC og A1B1C1 er vinkel A = vinkel A1 og vinkel B = vinkel B1. Endvidere er siden AC = 2 og siden A1B1 = 6. Arealet af trekant A1B1C1 er 21.På forhånd tak/Hrskitzo -
Stile: Layout / fonte
ForumindlægHej, vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge dette spørgsmål.. så det blev altså her... har et lille proplem, som har stået på de sidste 2-3 stile... kan meget godt lide (siden jeg har fået 2007) calibri eller times new roman, som fonte til mine stile, men problemet er at disse 2 fonte ikke rigtig...
