Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 17541 til 17560 af 24062
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Er der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan.
  • Hærværk

    Forumindlæg
    Hej. I romanen "Hærværk" er der på den allerførste side et lille "motto" så at sige: "Frygt sjælen og dyrk den ikke for den ligner en last". Nogen, der kan forklare, hvad der helt præcis menes? Tak på forhånd. ;)
  • Svær opgave, hjælp bedes!

    Forumindlæg
    Godaften alle sammen! :-) Sidder med opgave 8.008 som kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf en der kan hjælpe?
  • Elastisk stød

    Forumindlæg
    Hej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø...
  • Emnevalg til dansk/historie opgave

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d...
  • Skriftlige eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak
  • Analysemodel - kildekritik

    Forumindlæg
    Nogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :)
  • Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget.
  • naturvidenskabelige arbejdsmetode

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie
  • Ødipus - hvorfor de navne?

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va...
  • Resume af hosekræmmeren søges?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som har et resume af hosekræmmeren?
  • Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch

    Forumindlæg
    - Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe!
  • eksamen fsa

    Forumindlæg
    Skal op til fransk mundtlig eksamen om nogle dage. er der evt. nogen der har gode råd.
  • Kvintcirklen; dur eller mol

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace
  • Ekstrema vha. differentiering

    Forumindlæg
    Hejsa Til mundtlig årsprøve i 1.g har jeg fået opgaven: "... samt eksempler på anvendelsen af differentialkovtienter til bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema." Jeg har så forestillet mig, at jeg vha. differentiering af et andengradspolynomium, og derefter isolere x deri, finde ...
  • Fordele og ulemper ved indvandrer

    Forumindlæg
    Hej! Vi er 4 piger som skriver om integration. Vi valgte at skrive lidt om ulemper og fordele ved indvandrer men vi kunne ikke finde så meget. Så vi ville loge hører jeres meninger omkring ulemper og fordele Tak på forhånd??
  • Identitetsdannelse

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en SRP omkring unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Her har jeg tænkt mig at bruge Goffman, Giddens og Ziehe. Er der nogle der har andre gode idéer, eller nogle specifikke teorier eller begreber fra disse tre? :-)
  • SRP

    Forumindlæg
    Hey alle sammen!! Jeg er en af de mange 1000 elever som sidder og skriver SRP, men har et spørgsmål til opstilllingen! Kan man godt stille den op så man har skrevet spørgsmålet fra opgaveformuleringen ind eller hvad skal man gøre?
  • tysk hjælp!

    Forumindlæg
    hjælpe med min Tysk, i behøver ikke give mig svarene men måske overstrenge de ord som er forkert og inden i kommentere ved godt jeg er spasser til tysk, det viser min karaktere derfor søger jeg hjælp