Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17561 til 17580 af 33057
  • gå fra liter til mm

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag
  • Skirftlig eksamen 2009

    Forumindlæg
    Hey hey Er der nogen der ved hvordan de vurderer dette års skriftlige eksamen i matematik A-niveau. Som mange nok ved var der jo en opgave i sættet der "frøs" lommeregneren, men hvad betydning har det for vurderingen af opgaverne?
  • TI-89 lommeregner til salg

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sælger min TI-89 da jeg er færdig med matematik og derfor ikke skal bruge den mere. Jeg er villig til at gå godt ned i pris :-) skriv endelig.
  • Vækst

    Forumindlæg
    HJÆLP! Jeg er totalt fortabt i matematik... Jeg skal fremlægge om vækst, altså de forskellige former for dette, sådan overordnet. Hvad skal jeg sige? Jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde...
  • Erfaring med at være selvstuderende??

    Forumindlæg
    Nogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell...
  • ''kvadratet på x''???? lineærregrassion??

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i matematik eksame om nogle dage-- er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvad lineærregression og ''kvadratet på x'' betyder??
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille problem.. Jeg skal op til afgangsprøve i matematik på onsdag, og kan simpelthen ikke finde ud af trigonometri. Hvordan bruger man Sinus, Cosinus og Tangens i fobindelse med at udregne vinkler i en trekant?
  • Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og bøvler med en matematik rapport, og et af spørgsmålene lyder således: b) Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning Jeg er ikke sikker på hvad man lige skal tage fat i her?? Håber i kan hjælpe!!!
  • Rullegardins Metode? HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har en Ugeopgave der er pisse irriterne... -.- HJÆLP!! plz! for er lort til matematik.. Det er både gange og divider f.eks. 36,72 • 8 og forstår det ikke.. Vil ikke hjælpe så min lære vil blive glad..?
  • Øvelse til prøven uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til terminsprøve i matematik A senere på ugen. Har i nogle gamle prøver uden hjælpemidler eller bare opgave, som ligner meget? Jeg vil rigtig gerne øve mig. Mange tak!
  • Eksam. Hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : )
  • eksponentielt aftagende funktion

    Forumindlæg
    hey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen
  • pytagoras

    Forumindlæg
    Hejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (:
  • Potensfunktion & eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse
  • Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen

    Forumindlæg
    hej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk?
  • Sinusralation

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er.
  • Ligningsløsning 7 klasse

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak!
  • Andengradsligning, betydning af parametrene?

    Forumindlæg
    Hej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp?
  • Erhvervsjura

    Forumindlæg
    Hej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :)