Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17581 til 17600 af 156873
-
Grafer og skråplan
ForumindlægJeg har en opgave, hvor en sten ligger på et skråplan med hældningskoef. my. Jeg skal plotte størrelsen (alfa;F_N/mg) og (alfa;F_gnid/mg), hvor alfa er elevationen. Jeg kan ikke se, at det skulle give nogen mening at sætte disse størrelser op mod hinanden, eftersom den resulterende kraft er giv... -
indledning
ForumindlægHej allesammen jeg skal lave en skriftige opgave til dansk og skal skriver en indledning til samfundssind. er det noget af jer kan hjælpe mig med det sprøgsmål er jeg skal skrive en opgave med emnet samfundssind. I opgaven skal du undersøge, hvordan begrebet samfundssind kommer til udtryk i... -
klage over karakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag fået mine karakterer for de skriftlige eksaminer. Jeg har i ét af fagene fået 7, hvor jeg ellers aldrig nogensinde har fået under 12 i skriftlige afleveringer. På nuværende tidspunkt ved jeg selvfølgelig ikke om der er grundlag for at klage, da det jo er en mulighed at det... -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Mængdebrygger og bræk
ForumindlægHej (; jeg har følgende problemer. jeg kan simpelthen ikke regne dem her ud. nogle der gider hjælpe mig, evt også over msn? Opgave 10 Skriv følgende udtryk som en enkelt brøk. a. 1/a + 3x/a Opgave 1 Angiv vha. mængdebryggeren flg. Mængder: a: de naturlige tal mindre end eller lig med 10 b: de ... -
Haster.. Noter til Gazebo af Raymond Carver
ForumindlægHey alle. Jeg er igang med at skrive noget SSO lignede.. Jeg mangler virkeligt nogle noter ( Inspriration ) til novellen Gazebo af Raymond Carver. Jeg er gået helt i sort, og har indtil videre fået skrevet én siden redegørelse om minimalisme.. Så begynder at være i tidsmangle. Håber der er nogle ... -
brug for hjælp
Forumindlægjeg har skrevet en meget kort opgave. nogen gider rette den? -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre... -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa... -
MATEMATIK
ForumindlægKan nogen hjælpe med følgende opgave? Tak på forhånd :) -
Kræfter
ForumindlægHej... Jeg sidder her med en opgave jeg ikke kan komme i gang med. Hvordan skal jeg gribe den an?En baghjulstrukket traktor står på en vandret, asfalteret vej. Traktoren forsøger at slæbe en tung last efter sig. Lasten er fastgjort til en trægkrog med et vandret tov. Traktorens masse er 3,4 ton. ... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
termodynamik
ForumindlægEn stor ballon med et volumen V1=2,00*10^3 m^3 indeholder helium ved 15 grader celcius og atmosfærisk tryk. Ballonen slippes ved jordoverfladen og stiger hurtigt op til en højde h hvor trykket er 0.900 atm. Ved den hurtige opstigning kan det antages, at der gassen i ballonen ikke udveksler varme ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægOpgave 1 Giv en kort karakteristik af nedenstående typer af polynomier. Karakteristikken skal indeholde en generel forskrift, en kort beskrivelse af grafen samt en diskussion af antal nulpunkter : Polynomier af grad 0. Polynomier af grad 1. Polynomier af grad 2. Polynomier af grad n, hvor n ... -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
Klorofyl
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål mht klorofyl A og B. Er klorofyl a større end klorofyl b i størrelse? Og hvorfor? Jeg ved at planter indeholder mest klorofyl a, men hvorfor?Har det noget deres strukturformel at gøre - klorofyl a har en methylgruppe, hvor klorofyl b har en aldehyd gruppe...eller?Hå... -
Det athenske demokrati
ForumindlægHey har her skrevet min foreløbende indledning og problemformlulering:IndledningVi lever i nutidens Danmark (samt en masse andre lande) efter en masse normer og principper. Vi lever i et samfund hvor den enkelte har sine rettigheder og indflydelse på hvordan samfundet skal fungere. Dette finder v... -
Kosmologi: mørkt stof, mørk energi, universets udvidselse
Forumindlæghey jeg har trukket kosmologi i fysik eksamen på c niveau og er godt i gang med opgaven. Men er usikker på nogle punkter og ville blive meget taknemlig hvis nogle ville se på det: Mørkt stof = det er, sammen med det synlige stof, med til at holde sammen på galakserne, da tyngde kraften ikke alen... -
Rusland!
ForumindlægHeey... jeg skal til, at skrive SSO efter juleferien... og tænkte på, om der var nogle som havde skrevet opgave omkring Lenin eller den russiske Revolution... eller blot har nogle noter vedrørende det!\n\nVille være rigtig skønt, hvis nogen kan hjælpe...\n\nKan evt. tilføjes på msn:\n\nwww.kasper...
