Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17601 til 17620 af 27879
-
dansk diskussion stil
Forumindlæghej jeg godt spørger om nogen kunne hjælpe mig med min dansk diskussions stil. Det er første gang jeg skriver en disskusions stil! nå jeg har indtil videre skrevet følgende: "Forfatteren, Hanne-Vibeke Holst, kritiserer den danske rapper Niran og de danske rappere generelt, idet hun mener,... -
Skriftlig eksamen A
ForumindlægNu er skriftlig eksamen i biologi overstået. Da prøven var færdig opdagede jeg en fejl i opgave 2 omkring genotyperne. Jeg ved godt, at der i opgaven stod, at genet sidder på X-kromosomet, men jeg sagde alligevel, at nedarvningen var autosomal recessiv - det var nemlig det mest sandsynlige, når m... -
Kender I denne salme?
ForumindlægAf Grundtvig: "Jyllands Priis" eller som den også bliver kaldt "Det er et land så kosteligt" Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker i denne salme, jeg har lidt svært ved at se det :) -
Hjælp! Mundtlige eksamen
Forumindlægjeg er en af de mindre heldige elever, som skal op til mundtlige dansk, og det sker allerede på mandag, og jeg tør næsten ikke begynde at søge på nettet efter al muligt af frygt for at jeg begynder at tro at jeg mangler at ''vide'' meget mere endnu om fx de litterære perioder osv.... -
Eksamen Hhx 3 timer - synopsis
ForumindlægEr der nogen der ved helt præcis hvordan den synopsis skal stilles op som man skal lave til den eksamen hvor man har 3 timers forberedelse? Jeg antager at det bare er en helt almindelig synopsis ligesom i andre fag, men er min antagelse korrekt? Er helt på bar bund med hensyn til hvordan sådan e... -
Dialogdelen i matA-eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået består den mdt. matematik A-eksamen af to dele, en fremlæggelse af eleven og en dialog. Fremlæggelsen varer en smule længere end dialogen. Hvad er det helt præcist, dialogen består af? -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
HVAD ER OECD?
Forumindlægjeg ved hvad det står for, men hvad er det? Det er lande som samarbejder med markedsøkonomi og politik?? -
Fortæl om atomet (pro -, neu- og elektroner)
Forumindlæghvad er atomet (pro -, neu- og elektroner)? -
romantik mangler oplysninger
Forumindlæghej er der ik nogen, der gider fortæl lidt om hvad romantik går ud på. jeg har læst men, synes ikke det jeg har skrevet er nok. det jeg har skrevet er romantik 1770-1850 det er en periode med eventyrligt, fantastisk, følelsesfuldt. romantikken er rationalismen(fornuften) romantikken lægges v... -
appelform
Forumindlæghej. hvilken appelform bliver der brugt i denne artikel: http://www.nordvestnyt.dk/artikel/60346:Udland--Haitis-doedstal-kan-runde-300-000 ? -
Humanistisk/naturvidenskablig
ForumindlægHeeej Nogen der kender nogen forskelle og ligheder mellem humanistisk og naturvidenskablig metode?? -
Kierkegaards tre stadier
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og læser til religions eksamen (skal op mandag) og er nået til Eksistentialismen, hvor jeg har lidt problemer med at forstå Kierkegaards tredje stadie; Det religiøse stadie. Er der mon nogen der kan hjælpe med forståelsen ? :) På forhånd tak! -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om historie eksamen efter den nye reform. Hvad er det helt præcist de gerne vil have, at vi skal gøre i forhold til på den gammeldags måde? -
Hjælp til litteratur
ForumindlægHej Jeg skriver AT i fagene: Dansk og Engelsk Jeg skriver om synet på kvinder under det moderne gennembrud i den danske og britiske litteratur. I forhold til det danske syn på kvinder og kvindernes rolle har jeg to noveller allerede, ( vil gerne have forslag til andre noveller, som beskriver kv... -
magnetisme
ForumindlægHej... Er der nogle herinde derkan definere magnetisme? -
Var William James Sidis socialist?
ForumindlægVar William James Sidis socialist hele livet igennem? Kan ikke forstå det der med at han flirtede med libertarianismen da det jo også blot kan opfattes som at han var frihedsorienteret. -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
Hjææælp: Oversættelse... :(
ForumindlægHey alle sammen, jeg har en tysk-aflevering for til klokken 24:00 idag, så vil blive rigtig glad for hvis i rettede min tekst derude, da jeg ikke er så god til tysk :( please hjæælp.... Seit zehn Jahren war er nicht mehr in der Stadt gewesen. „Hier ist Felix“, sagte er unvermutet,... -
Metode til His/Fys (telefonen)
ForumindlægHej alle.. jeg skal i gang med at skrive mit metode afsnit. men føler mig lidt låst fast .. jeg skriver om opfindelsen af telefonen, hvordan den har udviklet sig og hvilke fordele den har givet. jeg kan ikke lige finde ud af hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det op. jeg...
