Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17601 til 17620 af 26896
-
Beregn integralet - hjælp
ForumindlægUden hjælpemidler Beregn integralet 3 ∫ 4x / x^2 + 1 dx 0 -
Japans muligheder ift. at forsvare sig mod atombomben
ForumindlægEr der nogen der har gode kilder til, hvor jeg kan læse om, hvorvidt Japan havde mulighed for at forsvare sig/ afværge anvendelsen af atombomberne? Det handler om mit diskussion-spørgsmål i min SRP. -
artikel
ForumindlægNu står der i min bog at "most" (det meste, de fleste" og one (den/det ene) ikke har nogle artikel. men man kan da godt sige: "the most interresting thing..." eller??? -
Redox reaktion korrekt vist?
ForumindlægHej, jeg ville bare spørge, om jeg har vist redox reaktionen rigtigt her. Det er reaktionen af en glucoseoxidase på D-glucose med dioxygen, hvilket bliver til D-glucono-1,5-lacton og hydrogenperoxid. Jeg skulle argumentere for, at dette er en redoxreaktion. Ville dette være et fint argument? (B... -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
Torque
ForumindlægFor at udlede torque bruger vi at vi har fundet frem til at tau=r*F*sin(v) Og så siger min lærebog at det vil sige at: tau=r x F Men hvordan ser jeg af udtrykket r*F*sin(v) at det ikke er tau=F x r? -
Gamma partikler?
ForumindlægHej jeg har svært ved at forstå hvad gamma partikler er. Jeg ved at der er fotoner, men hvor kommer fotonerne fra? og er der neutroner og protoner og elektroner? for eksempel ved beta bliver der skudt en elektron ud, og ved alfa er det en helimkerne.. Tak på forhånd! -
SU, havde 19k på mit frikort, blev 20, gik til 0 ?
ForumindlægHej, jeg har et problem, jeg fik 5.6k i udeboende SU om måneden, og det er nu faldet til 4.3k. Når jeg går ind og kigger, kan jeg se at der var 18.000 tilbage på mit frikort, og at den trak vær månede. Jeg er lige blevet 20 år, og jeg fik 4.300 sidste måned, og det står der også jeg får... -
Elektronegativitet og salt eller ikke salt? - argh hjælp!
ForumindlægJeg har læst mig til, at når elektronegativitetsforskellen mellem 2 atomer er mere end 2, så vil der forekomme en ionbinding mellem atomerne og derfor vil stoffet blive betragtet som en salt. Men nu har jeg så fundet ud af at elektronegativitetsforskellen mellem Ag og Cl kun er 1,1 og alligevel... -
Andengradspolynomium - b og c
ForumindlægHej Er i gang med at lave årsprøve noter + opgaver, men er sidder lidt fast.. Jeg har styr på, hvad a og d betyder for andengradsligningen, men ikke b og c. Har læst lidtog kigget på andre noter, der står at b er hældning til tanget .. eller noget i den stil, men det har vi ikke haft nog... -
HASTER! hvornår blev børnearbejdet forbudt?
ForumindlægJaa? hvornår blev børnearbejde forbudt i Dk -
Impressionistiske el. ekspressionistiske billeder?
ForumindlægHej alle.. jeg har et problem, det virkeligt stort problem! jeg kan virkelig ikke se forskel på et impressionistisk billede og et ekspressionistisk billede :( hvad gør jeg???? jeg skal snart til eksamen og bliver simpelthen nød til at få styr på det her!! håber I vil hjælpe mig, mange tak på forh... -
Engelsk B mundtlig HF
ForumindlægHej -Jeg har været så uheldig at få 00 i billedkunst, hvilket gøre at jeg skal ha' 10 i engelsk mundtlig istedet for 4(Hvis jeg ikke havde billedkunst ) Jeg fik 7 i skriftlig Engelsk og brugte 1½ time ud af de 7 vi fik til rådighed. Så her kommer spørgsmålet: Vil i tro jeg kan opnå et ... -
Hjælp mig please:SS
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med følgende opgave?:S En opløsning af ammoniak i vand indeholder 24 masseprocent NH3. Opløsningens densitet er 0,910 g/mL. a) beregn opløsningens indhold (i g/L) af NH3. b) beregn den formelle koncentration af NH3 i opløsningen. Af opløsningen udtages der med ... -
Hjælp til ligninger med brøker!
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til at bestemme grundmængde og løse følgende: x + 2 2x - 4 1 ______ - ____________ = _________ 2x 3x ... -
indkomstskat
Forumindlæghvad betyder det at indkomstskatten sænkes? er det til fordel for den offentlige sektor eller omvendt? -
Vektor Hjælp!
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe? A(-1,2,3) B(0,2,6) C(2,-1,3) trekantens areal er 6,5 planens ligning er 9x+9y-3z=0 P(2,4,10) P`s projektion på α er: (14/19 , 52/19 , 198/19) a) jeg skal bestemme P´s spejlbilled i α? håber der nogle der kan hjælpe på forhånd tak:) -
Sro - ketoacidose
ForumindlægJeg skriver sro i biologi A, Kemi B om ketoacidose, og skal besvare denne problemstilling. "Diskuter hvorfor der er diabetiker i Danmark der får ketoacidose". Nogen der kan hjælpe? Skal jeg bare fortælle om det biologiske ved det der sker i kroppen, da jeg er gået i dybden med det under... -
Ligning til ret linje.
ForumindlægVis ved at isolere y, at ligningen ax + by = c fremstiller en ret linje, og angiv hældning og skæring med y-aksen. Har aldrig lært hvordan man gør, og kan ikke finde noget i min matematikbog. Har isoleret y=c-ax/b. Men har ingen idé om hvordan jeg skal gøre resten. Hjælp?
