Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17621 til 17640 af 24088
-
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Hvordan skrives dette?
ForumindlægHvordan skriver jeg dette på engelsk med henblik på at karakterisere hovedpersonen? Det der med henblik lyder mærkeligt -> in preparation for a characterization of the main character? -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
bestem x
Forumindlægf(x)80*x^0.4-4x-100 x € (0;130) f(x) er overskuddet ( i tusinde kr.), og x er antal solgte tons bestem x, således at overskudet er størst . hvordan kan jeg gøre det?? -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Biologi
ForumindlægHej Sidder med forberedelse til biologieksamen b-niveau.. Er der nogen der ved om man skal inddrage forsøg i mundtlig eksamen? For kan ikke få de forsøg vi har lavet ind i det emne jeg har trukket :s -
Differentialligning II
ForumindlægJeg skal finde den fuldstændige løsning til følgende 2. grads ligning: (diff(x(t), t, t))+2*(diff(x(t), t))+10*x(t) = 40*exp(t)*cos(t)+18*exp(2*t)+50*t Jeg løser først den homogene ligning ved at bruge karakterligningen hvor jeg får c1*exp(-t)*cos(3t)+c2*exp(-t)*sin(3t) Herefter skal jeg løse ... -
Kortfilm synopse
ForumindlægHej jeg vil rigtig gerne have hjælp med min synopsis. Jeg har trukket kortfilm og er på bar bund. Kortfilmen må højst varer 6 min. Jeg har ikke engang fundet en kortfilm endnu så jeg er åben for muligheder. på forhåd TAK -
Algoritme/Kvadratrod mm.
ForumindlægOpstil en algoritme, der kan bestemme resultatet af kvadratroden af et vilkårligt helt tal til og med en ønsket decimal. Hvis der er nogle der kan komme med hjælp ville jeg være meget taknemlig... Fortsat god dag - FORZA BARCELONA! -
international politik (eksamen hjælp)
Forumindlæghej... jeg sidder nu og skal til eksamen i morgen. jeg har trukket emnet international politik med teksterne: A: 60 år: en fødselar på udkig efter nye missioner. information 04.04.2009. B: Demokratijihad. Nato ved at miste pusten. politiken 01.04.2009. C: PET: Kampen mod terror kræver takt og ton... -
Rentabilitet - hjælp!
ForumindlægJeg skal regne gældsrente, gearing, overskudsgrad og aktivers omsætningshastighed. Dog er nettoomsætning ikke oplyst, hvilket skal bruges til de to sidst nævnt. Hvad bruger jeg så i stedet for nettoomsætning? Og et andet spørgsmål - når jeg regner gearing - så skriver den, at den for år 2014 ... -
Billedsprog? - Hurtig hjælp
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklare mig, hva billedsprog er? Kan simpelthen ikke huske det.. :S -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
Dejlig tysk om løst sammensatte verber
ForumindlægHej alle! Sidder her med noget tysk og er lidt i tvivl om en enkel ting. Se det vedhæftede billede. Kan I finde nogle fejl? Og så er jeg i tvil om jeg har brugt det rigtige ord nede i sætning 4 og 5 opgave B. Er det rigtigt at bruge an fordi der findes mange udgaver såsom anschlagen, vorschal... -
råd til fs
ForumindlægHej.. Jeg hjælper mange på folkeskoleniveau med deres lektier.. Og jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer om hvordan de bedst kan fremlægge, når de fræmlægger... Jeg har fortalt lidt om mundtlig retorik og de taksonomiske niveauer.. Kunne I give råd ?? hvordan de kan få en god start på skolen og ... -
Marxisme
ForumindlægHej med jer, jeg står og har lidt svært ved at forstå Marxisme. Kan i hjælpe med at forklare hvad det sådan går ud på?- Hvad er det inspireret af og er dets vigtigste pointer? Hvilken økonomisk politik skal staten føre ifølge den pågældende retning? Hvilke forklaringer tilbyder teorierne på... -
Are/is - Flertal og ental
ForumindlægHej! Nu sidder jeg her med engelsklektierne til i morgen, og har et problem. Jeg har lige fået en prøve tilbage som vi tog i forbindelse med at vi har fået ny engelsklærer. Det gik - midt sagt - ikke godt. Med et 4-tal nederst på siden vil jeg gerne gøre et godt forsøg på at få det ændret, til f... -
mundtlig fsa
ForumindlægSkal snart til afgangsprøven, og har ikke rigtig nogle anelse om hvad man skal sige når man kommer ind. skal man bare starte mit fordybelsesområde er ........, og har valgt prøveoplæg...... OSV Jeg mener det står jo allerede på forsiden af min synopsis, men er det godt at starte m...
