Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17641 til 17660 af 23489
-
Gør rede for, at f er voksende
ForumindlægJeg var lige til årsprøve i matematik i dag, og der forekom en opgave, som jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har svaret tilstrækkeligt på. f(x)=1,5-1,4e^(-0,3x) a) Gør rede for, at f er voksende. Mit svar: Når x -> oo går f(x) -> 1,5, og f må derfor være voksende. Dette understøtte... -
Tysk! oversættelse hjælp mig
ForumindlægHeii, jeg har 10 sætninger som jeg skal oversætte til tysk, jeg har oversattet dem, og vil i være søde og rette dem :) og gerne hurtigt da jeg skal aflevere dem på fredag d.26/3. tak:) Her er sætningerne på Dansk: 1. Jeg hjælper min mor. 2. Jeg hjælper også Sabine. 3.Igår hjalp jeg min far. 4.Vi ... -
En let ligningsreduktion
ForumindlægHej igen. Jeg skal finde b trinvis i denne ligning: 250 = -b·550 / 550^2 ·275^2+b·275 Er ikke lige så skrap på dette område :D Kunne i være nogle gutter/gutinder at hjælpe? På forhånd tak! Kenn. -
Øjenoperation
ForumindlægKender I nogle, som har fået en øjenoperation og hvis I har, hvad synes de så om det? Jeg skal nemlig selv have en om små to uger, så ville gerne høre lidt personlige meninger om det:) (og jeg gider ikke at høre om hvad I har set i fjernsynet el., da det ikke er neutralt synspunkt) -
Løsning til ligning
ForumindlægHej Jeg sidder med en blækregning der indeholder et følgende spørgsmål: Det oplyses at -2 er løsningen til ligningen x^2+6x+a = 0 Bestem a. Umiddelbart sidder jeg lige nu og er på total bar bund i denne opgave. Er der nogen der måske kunne hjælpe til at komme frem til en løsning til den? Ve... -
Hvad skal DK leve af?
ForumindlægJeg starter her en debat om, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Det er et problem, politikerne har svært at forholde sig til, og derfor kunne det være interessant, at almindelige vælgere udpegede nogle områder, der skal berøres, hvis velfærdsstaten også skal bevares i vores børns tid - og ger... -
FSA - erfaringer/disponering af tid
ForumindlægDavs med jer alle! :D Nu er den skæbnesvangre dag jo næsten oprandt, hvor jeg, overfor min lærer og censor, skal bevise min gode, synes jeg selv, viden omkring fysikkens/kemiens verden! Så ville høre lidt fra jer, som allerede har været oppe, hvordan i havde det med den givne tid? Havde i for li... -
Sproglige fejl
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp. Har lavet opgaven men ved ikke om den er rigtig. Håber i kan hjælpe: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning nedenunder. 1. She was often writing in her diary, but she alw... -
HJÆLP! Hvordan laver jeg denne opgave?
ForumindlægOpgavebeskrivelse Bestem evt. ved hjælp af din grafregner definitionmængde og værdimængde og funktionsværdien f(2) for følgende funktioner: a) Hvordan udføre jeg denne opgave? Hjælp! -
Scenisk fremstilling
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående scenisk fremstilling i noveller på engelsk. Hvilken effekt har en scenisk fremstilling. Er der nogle som vil hjælpe med det vil jeg bliver super glad . Tak -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
spørgsmål jeg har døjet med de sidste 3 timer.. billedanalyse... hjælp!!
Forumindlæghey.. har døjet med nogle spørgsmål i over 3 timer som jeg slet ikk ved hva jeg ska skrive til.. hjælp..!! et er til maleriet ´´Det rybergske familiebillede`` Billed : http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg spørgsmål.: 1: Hvad betyder det du ser på bille... -
"Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg har lige læst "Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan igennem flere gange. Og jeg fatter intet af den. Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvad det egentlig går ud på og hvordan man i korte træk kan analysere den? På forhånd tak -
12,2 i snit!
ForumindlægMon karakterudvalget havde overvejet konsekvenserne af den nye skala? http://avisen.dk/rasmus-har-banket-hul-i-karakterskalaen_13012.aspx -
Højskole? Og arbejde?
ForumindlægJeg vil gerne bruge en 20 uger af mit sabbatår på højskole, er der nogen, der har noget erfaring? Testrup Højskole er den, jeg umiddelbart synes er mest mig, men jeg ved det ikke helt endnu. Det er jo mange penge - er det dem alle værd? Og hvis nogen så tilsvarende ved, hvordan jeg i løbet af ef... -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
ß - hvordan?
Forumindlæghej, er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver et scharfes s (ss)? før har jeg altid brugt (Alt+225) men det virker ikke med tastaturet på en bærbar, da der jo ikke er de der tal ved siden, som man skal bruge. nogen der kan hjælpe mig? Rudim -
Beregning af prisniveauet? afl idag!!
ForumindlægDer foreligger følgende nationalregnskabstal for et land 2000 2008 BNP i årets priser 25 50 BNP i 2005-priser 30 40 1) Beregn hvordan prisniveauet udviklede sig fra 2000 til 2...
