Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17641 til 17660 af 24088
-
Partiel integration?
ForumindlægJeg har integralet ∫x·exdx, hvoraf f(x)=ex og g(x)=x. Integralet skal løses ved partiel integration. En der kan vise hvordan man gør? Jeg ved at den patielle integration e ropfyldt ved: ∫f(x)·g(x)dx=F(x)·g(x)-∫F(x)·g(x)dx så jeg får at: ex·x- så er d... -
Dansk mundtligt eksamen - DRAMA
ForumindlægJeg har trukket drama til dansk mundligt prøve. Vi har fået opgivet disse tekster: Romeo og Julie af William Shakespeare Erasmus Montanus af Ludvig Holberg Først bli'r man jo født af Line Knutzon Det værste og det bedste Søren Ulrik Thomsen Skal jeg så selv vælge min egen tekst, som o... -
Sociale medier/ Facebook afhængighed
ForumindlægHej, jeg er i gang med en projektopgave om sociale medier/ facebook afhængighed. derfor skal vi interviewe en fagperson som ved meget om facebook og afhængighed. Har i nogle ideer til hvem vi kunne interviewe eller finde et sted? :) ¨Tak;) -
Matricer og lineær uafhængighed (uni)
ForumindlægHej alle. Et spørgsmål, som måske er ganske simpelt, men noget jeg kom til at tænke over. Hvis vi har en matrix bestående af 5 søjler, og 2 af dem er lineært uafhængige. Siger man så, at alle søjlerne er lineært afhængige? For hvis vi opstiller følgende ligning, hvor s_i angiver den i'te søj... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
Elastisk stød
ForumindlægHej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø... -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
Tysk EKSAMEN! 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til min tysk eksamen i morgen (d. 21/6) kl 12. Så hvis jeg kan nå at få et par hurtige svar inden da, ville det være meget nyttigt! Mit tysk er meget dårligt så kunne godt bruge lidt hjælp til forståelse af teksten. Har fået en tekst af Ingeborg Drewitz. Den hedder: Nacht. ... -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
Levn eller beretning?
ForumindlægHej alle, sidder og forberede mig til AT hvor jeg skrive om kastesystemet og har brug for hjælp. Teksten er et uddrag fra en bog fra 1998, hvori der bliver skrevet til lærere om hvordan man bør undervise i hinduisme og om hvor vidt kastesystemet praktiseres eller ej. Er det et levn eller beret... -
Ødipus - hvorfor de navne?
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va... -
Resume af hosekræmmeren søges?
ForumindlægHej er der nogen som har et resume af hosekræmmeren? -
eksamen fsa
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen om nogle dage. er der evt. nogen der har gode råd. -
Kvintcirklen; dur eller mol
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace -
Hjælp
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :) -
Havfruens Sang, af Henrik Pontopiddan
ForumindlægHej :) Jeg har virkelig brug for noget hjælp, hvis der er en der gider at hjælpe mig, ville det være super .. I teksten Havfruens Sang, af Henrik Pontopiddan; 1. Hvad er budskabet? 2. Hvad er temaerne? 3. Er der noget symbolik, hvis ja, hvilket? -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak
